Tendenser
Trends

Formland: Vi vil inspirere branchen i en brydningstid
”Med oplevelse og inspiration skaber vi rammerne for branchen. Men brydningerne i tiden gør, at vi skal tale ind i fagligheden, og inspirere til, hvordan man kan skabe en god og holdbar forretning i tiden frem”, fastslår Formlands projektchef Flemming Andersen, der understreger, at det nu mere end nogensinde er vigtigt, at man kommer på messen for at netværke og inspireres. ”For sammen står vi stærkere”.
Trends

Winter Nordstil 2023: Sikker ordenshavn i stormfulde tider
Trends

Succes på Nordstil
Der var stor tilfredshed blandt de besøgende o gen stor lyst til at lægge ordrer på den første Winter Nordstil, der netop er afsluttet i pandemi-tider.
Ledelse & drift

Overraskende tendens: Det har corona gjort ved dit middagsbord
Hos Imerco, oplever de, at danskerne under corona som aldrig før har gået op i borddækning. Salget i denne kategori er nemlig i størstedelen af kædens mere end 160 butikker det seneste år steget til overraskende nye højder – og det er især stel og glas i flotte farver og med mønstre, der hitter.
Bad

Velvære i vækst
Velvære er blevet et super-buzzword i de seneste par år. Men hvorfor er trivsel blevet en så vigtig del af forbrugernes mindset, hvad betyder det? Og vigtigst af alt, hvordan kan detailbutikkerne få mest muligt ud af denne tendens? Det har Autumn Fair sat fokus på.
Branchenyt

Flügger: Danskerne pryder væggene med rolige nuancer
Flügger er ikke i tvivl. Når danskerne skal ud og finde inspiration til hjemmets vægge, er det naturlige og sarte farer, der hitter.
Ledelse & drift

Et bæredygtigt og væredygtigt Formland
Inspiration er kodeordet på Formland, der også denne gang tænker nyt og kreativt for at give de besøgende den bedste indkøbsplatform og den bedste mulighed for at lade op på inspirationen og få så meget som muligt med hjem. Det gælder trendzoner, foredrag og i det hele taget nytænkning.
Trends

Kærligheden til design
Forud for 60-års jubilæet har Formex givet sit brand et eftersyn og lancerer nu et nyt gennemgående tema for messen. Lotta Ahlvar, operativ projektleder, fortæller mere.
Trends

Stockholm stormer frem
Trods en snestorm blev Stockholm Furniture & Light Fair igen en succes og med et voksende program af aktiviteter og udstillere både på messen og i byen cementerer messen sin styrke.
Trends

Formex med stor dansk indflydelse
Formex er netop gennemført i Stockholm. Denne gang med færre udstillere og færre besøgende, men dog med humøret i behold, for de besøgende, der kom på messen, var de rigtige, lød det gennemgående fra udstillerne.
Trends

Farvefokus på Formex
Når Formex køber ad stablen i midten af januar bliver med temaet Colour Vibes - en inspirerende eksplosion af farver.
Trends

Spørgsmål og svar Stefan Nilsson: "Manglen på nye tanker betyder, at farver betyder alt"
Heimtextil, Formland, Maison &Objet og Salone del Mobile for blot at nævne nogle få – trendspotteren Stefan Nilsson besøger dem alle sammen. Designbase formåede at fange ham mellem flyvninger for at spørge, hvilke tendenser han ser, og hvad han synes om messernes fremtid.
Table top

Overraskende tendens: Det har corona gjort ved dit middagsbord
Hos Imerco, oplever de, at danskerne under corona som aldrig før har gået op i borddækning. Salget i denne kategori er nemlig i størstedelen af kædens mere end 160 butikker det seneste år steget til overraskende nye højder – og det er især stel og glas i flotte farver og med mønstre, der hitter.
Ledelse & drift

Sådan shopper de unge
Unge mennesker foretrækker at købe interiør og tøj på nettet frem for i de fysiske butikker. Der er ifølge dem flere muligheder og oftere tilbud - her har coronakrisen spillet en stor rolle.
Trends

Vi må gentænke julen
Hvordan vil covid-19 pandemien have indflydelse på julen og på vores traditioner i årene frem? Ikke mindst med udgangspunkt i forbrugsmønstre og den indflydelse de vil have på producenter og detailhandlen. Det emne var på programmet på en pressekonference arrangeret af Christmasworld med blandt andet deltagere fra trendbureauet Fashion Snoops og fra Messe Frankfurt.
Outdoor

Tid til outdoor-liv
Danskerne har for alvor fået øjnene op for udendørslivet. I haven, på altanen, på stranden og i sommerhuset og båden. Der laves mad udendørs, stuen rykkes ud, og vi bruger al den tid, vi kan i det fri. Derfor handler det i høj grad om for detailhandlerne om at vise alle de muligheder, der er for at skabe hygge under åben himmel, for det handler om atmosfære og stemning, og det er design- og interiørbranchen rigtig god til at formidle.
Ledelse & drift

Oslo Design Fair 2020
Oslo Design Fair ønsker at være Norges vigtigste og mest attraktive mødested for design, arkitektur og håndværk.
Trends

Ambiente rummer det hele
Tilfredshedsbarometeret var helt oppe på et gennemsnit på 94 pct. blandt de besøgende på Ambiente. Det nye hal-layout fungerede rigtig fint og gav et godt overblik, og med et rekordstort antal udenlandske udstillere var der massevis af spændende nyt for indkøberne.
Dekoration

Det er blevet lettere for indkøberne
Maison&Objet kunne melde om en smule færre besøgende denne gang, men alt i alt er messeledelsen tilfreds, og frem for alt fornemmede man, at den nye segmentering af udstillere, der blev påbegyndt i september, fungerede.
Tekstiler

Heimtextil med nye tiltag
Heimtextil kunne denne gang melde om et lille fald i besøgsantallet, der dog primært tilskrives vejret. Ellers var der en del nye tiltag, og den nye Hal 12 var før første gang i brug. Det krævede naturligvis lidt tilvænning, men i det store og hele var det en succes.