Overraskende tendens: Det har corona gjort ved dit middagsbord

Hos Imerco, oplever de, at danskerne under corona som aldrig før har gået op i borddækning. Salget i denne kategori er nemlig i størstedelen af kædens mere end 160 butikker det seneste år steget til overraskende nye højder – og det er især stel og glas i flotte farver og med mønstre, der hitter.

Smukke glas, matchende tallerkner, eksklusivt bestik og en dug til at samle hele udtrykket. Som aldrig før går danskerne op i at skabe de helt rigtige rammer for middagen – om det er til store fester eller små intime middage med de nærmeste. Det oplever Imerco, der med mere end 160 butikker på landsplan ret overraskende kan berette om eksplosiv vækst i salget af særligt kategorier inden for borddækning. Det seneste år er salget af bare fx guldbestik steget med hele 16 % oveni en stor vækst i forvejen, ligesom salget af lys og lysestager er eksploderet.

Administrerende direktør i Imerco, Frederik Brønnum.

”Det er ret interessant at opleve, at danskerne den seneste tid i langt højere grad end tidligere efterspørger de små detaljer, der kan gøre borddækningen til noget helt særligt – om det er de helt rigtige glas, bestik, lys eller servietter. På lokalplan er det ikke ukendt, at et salg på en kategori i en periode kan stige til nye højder, men at opleve, at det er en landsdækkende efterspørgsel, er virkelig interessant,” fortæller Frederik Brønnum, der er administrerende direktør i Imerco og fortsætter: ”Især oplever vi, at der er en stigende interesse for farvede glas og tallerkner med mønstre, som mikses på kryds og tværs, hvilket jo tyder på, at vi simpelthen tør mere med borddækningen nu end tidligere”.

Vi gør noget særligt ud af vores ”bobler”
En stigende interesse for flotte borddækninger og stramme restriktioner i forhold til forsamlinger er umiddelbart ikke noget, man skulle tro kunne gå hånd i hånd ¬– men det har vist sig at være det perfekte makkerpar. Flere lokale butikschefer hos Imerco kan nemlig berette, at den stigende interesse for borddækning hos kunderne især har været et ønske om at gøre noget særligt ud af middagen derhjemme med den nærmeste ”boble” – når nu det sociale liv det seneste år primært har været inden for hjemmets fire vægge.

”Det er sjovt at opleve, hvordan vi danskere er fantastisk gode til at omstille os i krisesituationer som den, vi har været igennem siden nedlukningen i marts sidste år. Vi går ikke i sort, men sadler om og får det bedste ud af situationen – det kan man da ikke andet end at beundre”, fortæller direktør Frederik Brønnum, der også kan berette, at Imerco på grund af det stigende salg har valgt at opruste borddæknings-kategorien med flere farver, mønstre og gennemførte detaljer til bordet.

Relateret indhold

27.03.2024Designbase.dk

Det er OK at markedsføre ”PFAS-fri” og ”ikke tilsat PFAS”

27.03.2024Designbase.dk

Ambiente 2024: De bedste gaver er bæredygtige

25.03.2024Designbase.dk

Virksomheders viden om materialer skal boostes

22.03.2024Kop & Kande

Sponseret

Kop & Kandes årsresultat 2023

22.03.2024Designbase.dk

Skal jeg holde lukket på forårets helligdage?

21.03.2024Designbase.dk

Hübsch har deltaget i et kartel

21.03.2024Designbase.dk

Bolia får nyt logo

21.03.2024Designbase.dk

For få søger ind på erhvervsuddannelser

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023