Ledelse & drift
18.04.2023Designbase.dk
Sådan håndterer du klager
Man kan aldrig sikre sig helt imod kundeklager eller dårlig omtale enten på de sociale medier eller på f.eks. Trustpilot. Men man kan tage sine forholdsregler, så man i videst muligt omfang undgår både dårlig omtale og kedelige klager, der i værste fald når hele vejen til Forbrugerklagenævnet. Får man dårlig omtale på de sociale medier, giver William Atak gode råd til, hvordan den håndteres bedst.
20.12.2022Designbase.dk
Influencer-marketing er hardcore forretning
Selvom man faktisk mener, at influencer marketing stammer helt tilbage fra antikkens Rom, hvor gladiatorer blåstemplede forskellige produkter, så er der hos mange af de danske virksomheder stadig en opfattelse af, at markedsføringsmetoden er en ny, poppet trend - en døgnflue, der snart går over som så meget andet. Men har man den opfattelse, hører man til i samme kategori, som de, der ikke troede på, at sociale medier ville bide sig fast. Det taler vist for sig selv.
18.11.2022Designbase.dk
TikTok er den nye SoMe-platform
Vil du ramme den yngre målgruppe, skal din salon være på TikTok. Men tilgangen er en anden. Her gælder det små, upolerede videoer med sjovt eller anderledes indhold. Maria Røser fra OnlineSynlighed.dk iver her en guide til, hvordan man kommer i gang på TikTok, og hvordan man i det hele taget kan arbejde med det nye sociale medie.
29.09.2022Designbase.dk
Flere virksomheder hackes
Mange har efterhånden været ude for at modtage en mail fra én, der udgiver sig for at være f.eks. Skat, banken eller chefen. Ofte står det dog hurtigt klart, at der er tale om cybersvindel men i en travl og stresset hverdag, hvor IT-sikkerheden ikke er i fokus, kan det nemt gå galt. Og det gør det.
27.09.2022Designbase.dk
Detailhandel handler om mennesker og følelser
Personlig kontakt er det, der skaber den gode kundeoplevelse. Mennesker handler med mennesker og detailhandel er netop samspillet mellem mennesker og følelser i alle aspekter, mener foredragsholder, underviser & mentor Torben Lorentsen. For ud over at få en tilfreds kunde, får man også en ambassadør, der taler positivt om butikken til sin omgangskreds offline og ikke mindst online.
19.09.2022Designbase.dk
Rosendahl får millionbøde for at overtræde konkurrenceloven
Konkurrencerådet har udstedt en bøde på 7,5 millioner kroner til Rosendahl Design Group for at bryde konkurrenceloven. Rosendahl har forhindret sine forhandleres såkaldte ”passive salg” af designprodukter som blandt andet Kay Bojesens abefigurer og Kählervaser. Desuden har Rosendahl i flere tilfælde anvendt bindende videresalgspriser.
Hold dig opdateret med designbase.dk
Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.