21.02.2023 | Business | Ledelse & drift
Ejerskifte Kop&Kande, Svendborg
Indhold fra partner Hvad er dette?
Der er sket meget hos Kop & Kande i Møllergade, Svendborg, i de seneste måneder. Butikken er renoveret og har bl.a. fået nye gulve, ny indretning og en masse nye varer på hylderne.
Emilie, Aksel, Alexander, Annika og Tina i forbindelse med åbningsfesten efter overtagelse af Kop & Kande Svendborg.
Forklaringen er, at der er kommet nye indehavere af butikken, og de besluttede at starte med give butikken den helt store tur. Alexander Lehrmann Jørgensen driver i forvejen Kop & Kande Aarup sammen med sin far Aksel Jørgensen. Familien har drevet butikken i Aarup siden 1994, så de har stor erfaring med både varer og kunder – og de ved hvor vigtigt det er, at have de aktuelle varer og et fast sortiment, der passer til kundernes ønsker.
Vi faldt for fristelsen, da muligheden for at overtage Kop & Kande Svendborg opstod. Svendborg er en skøn by med mange gode aktiviteter og rigtig meget potentiale. Vi tror fuldt og fast på, at kunderne – både de lokale og turisterne - gerne vil handle lokalt, hvis vi bare sørger for at gøre opmærksom på, hvor meget vi faktisk kan.
Det er vigtigt for os, at kunderne får en god oplevelse, når de besøger Kop & Kande. Vi vil gerne være kendt for, at vi har de aktuelle varer, men også for at vi kan skaffe det meste, hvis kunderne har en smule tålmodighed. Vi har blandt andet et samarbejde med kædens webshop, hvor vi kan hente varer, vi står og mangler til en kunde, fortæller Alexander.
Vi vil gerne være med, når kunderne mangler en ny stegepande - og når de skal til store bryllupsfester og gør sig umage med at finde den helt rigtige gave. Det er vores kendetegn, at vi spænder bredt og kan vejlede med stort og småt. Derfor er vi så glade for, at vi har et team i butikken, som ved rigtig meget om varerne, så de kan hjælpe kunderne med at få den rigtige vare – uanset om det er en stor dyr gave eller et piskeris til køkkenet.
Heldigvis fortsætter flere af de medarbejdere, som kunderne har kendt i årevis. Den gode personlige service og et grundigt kendskab til varerne er en forudsætning for, at vores kunder kommer igen og igen. Når de medarbejdere, som møder kunderne, har forstand på deres fag og har kompetente svar på kundernes spørgsmål, så giver det en god oplevelse. Alexander Lehrmann Jørgensen kommer selv til at være i butikken et par dage om ugen, men den daglige ledelse står butikschef Annika Markussen for. Hun fik sin uddannelse som isenkræmmer hos Kop & Kande Aarup, og har masser af erfaring.
Det er selvfølgelig en ekstra fordel, at vi allerede har en Kop & Kande butik på Fyn i forvejen. Der er masser af praktiske fordele, hvor de to butikker kan supplere hinanden.
Kop&Kande Svendborg er en del af den landsdækkende kæde med ca. 100 butikker og har været synlig i gadebilledet siden 1984.
Ledelse & drift

Årets Butik i Kop & Kande
Der er mange traditioner i Kop & Kande, og en af dem er, at kæden hvert år udnævner Årets Butik.
Indhold fra partner
Branchenyt

Årets elev i Kop & Kande
Der er mange dygtige elever i Kop & Kande – og hvert år vælges den allerbedste, som får titlen som årets elev.
Indhold fra partner
Branchenyt

Kop & Kande afleverer mere end kr. 1,3 millioner til Julemærkefonden
Det er 8. gang, at Kop & Kande står bag en række aktiviteter til fordel for Julemærkefonden.
Indhold fra partner
Branchenyt

Kop & Kande byder isenkræmmere op til dans
Godt købmandskab og en stigende omsætning er noget af det, butikkerne kan regne med, når de bliver en del af Kop & Kande. Den jyskbaserede isenkræmmerkæde inviterer nu flere med i kæden.
Indhold fra partner
Branchenyt

Kop & Kande bil skaber opmærksomhed
Alle kunder, der køber et produkt fra BSH, får chancen for at vinde Kop & Kande bilen i en måned, hvor de kan køre rundt i den lille smarte VW UP, der altid vækker opsigt i gadebilledet.
Indhold fra partner

Flot årsrapport og optimisme i Kop & Kande
Ved årsskiftet forlod Kop & Kande Group Nordic-samarbejdet for at stå på egne ben. Kæden ønsker at fremtidssikre, og det kan kun ske ved at sikre et mere agilt setup, hvor kædens egne interesser kommer fremfor alt.
Indhold fra partner