21.03.2023 | Business | Ledelse & drift
Årets Butik i Kop & Kande
Indhold fra partner Hvad er dette?
Der er mange traditioner i Kop & Kande, og en af dem er, at kæden hvert år udnævner Årets Butik.
Der er heldigvis mange kandidater til titlen, som overrækkes i forbindelse med kædens generalforsamling.
For at komme i betragtning skal man drive en sund butik med gode resultater. Man skal være engageret i kædens udvikling, loyal overfor sine kolleger og repræsentere kæden positivt i sit lokalområde.
Derudover er det vigtigt, at man benytter de systemer og løsninger, kæden tilbyder, så man også på den måde optimerer sin butik.
Det er kun et ekstra plus, hvis man skaber god stemning omkring sig, gør sin butik til en attraktiv arbejdsplads og er god til at inspirere andre og se nye muligheder.
En butik i udvikling
I år tilfaldt æren Kop & Kande Thisted, som drives af Karina Klim. Karina kendte butikken indgående, inden hun overtog den for to år siden. Hun var nemlig ansat i 15 år under den tidligere indehaver og sprang til, da muligheden for at overtage opstod.
Siden har butikken udviklet sig endnu mere positivt. Den kedelige periode under nedlukningen blev brugt til at renovere og forny butikken, så den stod endnu skarpere. Samtidig solgte Karina og hendes personale masser af varer, selv om kunderne ikke måtte komme indenfor. Der blev bragt varer ud, og butikken blev en af de skarpeste i kæden, når det kom til aktiviteter, der kunne skabe salg. Ja-tak tilbud i massevis og live-salg på facebook sikrede, at indextallene forblev positive, og kunderne kvitterede med masser af opbakning.
Stor glæde
Karina Klim blev både meget overvældet og meget glad, da udnævnelsen skete. Det første hun gjorde, da bifaldet havde lagt sig, var at kontakte sit personale. Hun er slet ikke i tvivl om, at en stor del af forklaringen på succesen er personalet, så æren tilfalder hele holdet. Nøgleordene hos Kop & Kande Thisted er enkle:
- Sortimentet skal være i orden, så kunderne kan få det, de gerne vil have.
- Fagligheden skal være i top, så kunderne får vejledning og hjælp, når de handler.
- Der skal ydes en service, der gør kunderne glade og får dem til at komme igen og igen.
Ledelse & drift

Ejerskifte Kop&Kande, Svendborg
Der er sket meget hos Kop & Kande i Møllergade, Svendborg, i de seneste måneder. Butikken er renoveret og har bl.a. fået nye gulve, ny indretning og en masse nye varer på hylderne.
Indhold fra partner
Branchenyt

Årets elev i Kop & Kande
Der er mange dygtige elever i Kop & Kande – og hvert år vælges den allerbedste, som får titlen som årets elev.
Indhold fra partner
Branchenyt

Kop & Kande afleverer mere end kr. 1,3 millioner til Julemærkefonden
Det er 8. gang, at Kop & Kande står bag en række aktiviteter til fordel for Julemærkefonden.
Indhold fra partner
Branchenyt

Kop & Kande byder isenkræmmere op til dans
Godt købmandskab og en stigende omsætning er noget af det, butikkerne kan regne med, når de bliver en del af Kop & Kande. Den jyskbaserede isenkræmmerkæde inviterer nu flere med i kæden.
Indhold fra partner
Branchenyt

Kop & Kande bil skaber opmærksomhed
Alle kunder, der køber et produkt fra BSH, får chancen for at vinde Kop & Kande bilen i en måned, hvor de kan køre rundt i den lille smarte VW UP, der altid vækker opsigt i gadebilledet.
Indhold fra partner

Flot årsrapport og optimisme i Kop & Kande
Ved årsskiftet forlod Kop & Kande Group Nordic-samarbejdet for at stå på egne ben. Kæden ønsker at fremtidssikre, og det kan kun ske ved at sikre et mere agilt setup, hvor kædens egne interesser kommer fremfor alt.
Indhold fra partner