Brancheprofilen: Fokus på det lokale og det nære

Siden 2017 har VÆRSGO-kæden arbejdet for at fremme det lokale fokus ude i butikkerne. Det ses både i sortimentet og i markedsføringen. Vi har taget en snak herom med Jane Sarka, der er butikschef i VÆRSGO i Nykøbing Falster. Hun kan i øvrigt fejre 45-års jubilæum i år.

Jane Sarka.

Hvad er det bedste ved dit job som butikschef i VÆRSGO i Nykøbing Falster?
At kunne hjælpe kunderne med at opfylde de ønsker, de kommer ind i vores butik med.
Vi har et bredt sortiment, og derfor er det godt at kunne tage en dialog med kunderne, som vi jo kender mange af i forvejen.

Hvordan arbejder i med det lokale særpræg i jeres butik?
Vi bor jo i et lokalsamfund og har stort kendskab til, hvad der rører sig i vores lokalområde (og selvfølgelig også ude i resten af samfundet), så derfor prøver vi at ramme de produkter, der er aktuelle for især vores område.

Stort tillykke med dit 45-års jubilæum! Hvordan synes du detailbranchen har ændret sig gennem de 45 år?
Jeg synes, at der er kommet meget mere fokus på nærhed. Hvor man før i tiden ofte havde mange gæster men få middage, har man ofte nu få gæster men flere middage fordelt over året. Som kunde er man derfor også blevet mere bevidst om, at det er produkter, der symboliserer denne nærhed, man ønsker i sit hjem for at skabe særpræg, i stedet for at købe produkter blot fordi alle andre gør det.
Der er også med tiden kommet mange flere samhørige varer og ikke kun isenkram.

I dette nummer har vi fokus på borddækning under temaet Det smukke bord. Hvad er dit bedste tip til et veldækket festbord?
Gør det tydeligt, hvorfor du afholder denne middag og dæk op til de mennesker, du har inviteret, evt. med et tema og gennemfør det ud i alle detaljer.

Hvad er dit bedste råd i forhold til at skabe en god kundeoplevelse i butikken?
For det første at se på kunderne, når de træder ind i butikken, derefter lytte og agere efter deres behov.
Ønsker kunden at kigge, skal man være opmærksom på de tegn, der fortæller, når kunden er klar til videre ekspedition.
Det er også altid godt at fortælle kunderne om de nye varer, der er kommet i butikken.

Om Jane Sarka

Stilling:
Butikschef VÆRSGO Nykøbing Falster

Baggrund:
Jane Sarka blev ansat som elev den 1. april 1974 i det, der dengang hed mesterlære (3 år).

Butikken som stadig ligger det samme sted, åbnede som isenkræmmer den 14. april 1914 og har altså eksisteret i 105 år i år.

Stockholm Furniture Fair

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Xilium

Sponseret

Producentansvar for emballage: Xilium gør processen simpel

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Creativeworld Trends 2025: Gåture fuld af inspiration

Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke kun verdens førende messe for kreative og gør-det-selv-produkter, men også en platform for fantasifulde og overraskende nye trends. De tre nye trendverdener "LET'S TAKE A WALK... in the city", "LET'S TAKE A WALK... in the garden" og "LET'S TAKE A WALK... in the forest" giver ren inspiration og vil give udstillere og besøgende et overblik live fra 7. til 10. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023