Brancheprofilen: Fokus på det lokale og det nære

Siden 2017 har VÆRSGO-kæden arbejdet for at fremme det lokale fokus ude i butikkerne. Det ses både i sortimentet og i markedsføringen. Vi har taget en snak herom med Jane Sarka, der er butikschef i VÆRSGO i Nykøbing Falster. Hun kan i øvrigt fejre 45-års jubilæum i år.

Jane Sarka.

Hvad er det bedste ved dit job som butikschef i VÆRSGO i Nykøbing Falster?
At kunne hjælpe kunderne med at opfylde de ønsker, de kommer ind i vores butik med.
Vi har et bredt sortiment, og derfor er det godt at kunne tage en dialog med kunderne, som vi jo kender mange af i forvejen.

Hvordan arbejder i med det lokale særpræg i jeres butik?
Vi bor jo i et lokalsamfund og har stort kendskab til, hvad der rører sig i vores lokalområde (og selvfølgelig også ude i resten af samfundet), så derfor prøver vi at ramme de produkter, der er aktuelle for især vores område.

Stort tillykke med dit 45-års jubilæum! Hvordan synes du detailbranchen har ændret sig gennem de 45 år?
Jeg synes, at der er kommet meget mere fokus på nærhed. Hvor man før i tiden ofte havde mange gæster men få middage, har man ofte nu få gæster men flere middage fordelt over året. Som kunde er man derfor også blevet mere bevidst om, at det er produkter, der symboliserer denne nærhed, man ønsker i sit hjem for at skabe særpræg, i stedet for at købe produkter blot fordi alle andre gør det.
Der er også med tiden kommet mange flere samhørige varer og ikke kun isenkram.

I dette nummer har vi fokus på borddækning under temaet Det smukke bord. Hvad er dit bedste tip til et veldækket festbord?
Gør det tydeligt, hvorfor du afholder denne middag og dæk op til de mennesker, du har inviteret, evt. med et tema og gennemfør det ud i alle detaljer.

Hvad er dit bedste råd i forhold til at skabe en god kundeoplevelse i butikken?
For det første at se på kunderne, når de træder ind i butikken, derefter lytte og agere efter deres behov.
Ønsker kunden at kigge, skal man være opmærksom på de tegn, der fortæller, når kunden er klar til videre ekspedition.
Det er også altid godt at fortælle kunderne om de nye varer, der er kommet i butikken.

Om Jane Sarka

Stilling:
Butikschef VÆRSGO Nykøbing Falster

Baggrund:
Jane Sarka blev ansat som elev den 1. april 1974 i det, der dengang hed mesterlære (3 år).

Butikken som stadig ligger det samme sted, åbnede som isenkræmmer den 14. april 1914 og har altså eksisteret i 105 år i år.

Relateret indhold

24.04.2024Designbase.dk

Salone del Mobile.Milano 2024 slår sidste års besøgstal

24.04.2024Designbase.dk

Farvetrends i 2025 handler om harmoni

19.04.2024Designbase.dk

Gratis klimarapportering er nu standard for store events i Bella Center

18.04.2024Designbase.dk

Ny ungdomsuddannelse kan skaffe flere unge til erhvervsuddannelserne

17.04.2024Designbase.dk

Engros- og detailhandlen lægger an til blød landing

17.04.2024Designbase.dk

Færre konkurser i Danmark, mens Sverige stadig er ramt

17.04.2024Designbase.dk

ESG skal være nemt for SMV’er

16.04.2024Witt

Sponseret

Witt A/S overtager distributionen af Aiper kabelfri poolrobotter i Norden

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023