Øget indtjening hos Inbogulve afspejler medlemmernes opbakning

Årsregnskab for 2024 fra Inbogulve amba, der står bag Garantkædens 65 butikker samt Erhvervsgulve.dk, viser øget indtjening. Nyt private label brand og medlemmernes opbakning er centrale for de gode takter.

Foto: Garant

Årsregnskabet for det første hele kalenderår med eget private label brand hos Inbogulve amba, der varetager kædeaktiviteterne for Garantkædenog de selvstændige entreprenører hos Erhvervsgulve.dk, viser en virksomhed i positiv udvikling. 

Medlemmernes samlede bruttoomsætning er på godt 1,2 milliarder kroner, mens indkøbsforeningens resultat på 31 millioner kroner er baseret på et årligt varekøb på godt 500 millioner kroner. Derudover er der udbetalt 3,5 millioner kroner i bonus fra koncernen til medlemmerne.

”Vi har formået at øge indtjeningen trods en relativt flad udvikling i omsætningen, og det er vi rigtig godt tilfredse med. Det gode resultat hænger i høj grad sammen med, at vores private label brand, Nordic by Garant, er kommet godt fra land og er blevet taget godt imod af både vores medlemmer og deres kunder,” siger Peter Rønn, der er administrerende direktør i Inbogulve amba, og uddyber: ”Vi har især oplevet en stor vækst i salget af gulve og tæpper fra Nordic by Garant. At vi nu har et stærkt og letgenkendeligt private label brand har skabt en masse positive synergier, og fordi medlemmerne tydeligt bakker op om brandet og dets kvalitet, er vi lykkedes med at flytte markedsandele til vores eget brand. Udover fortsat at investere betydeligt i Nordic by Garant prioriteres udviklingen af en B2B-webshop til medlemmerne og arbejdet med omnichannel ligeledes højt fremadrettet.”

Omsætningen på B2C onlinesalg steg i 2024 med 22 procent i forhold til året før. Konsolidering i branchen kræver styrke Sammen med private label udgør eneforhandlingsprodukter samt et solidt salg af leverandørernes brandede varer, Inbogulve ambas tre centrale ben. Det koblet med en solid salgsstrategi inden for såvel erhvervs- som detail segmentet er ifølge direktøren væsentlige succesfaktorer, der sikrer, at virksomheden er en stærk samarbejdspartner for såvel medlemmer som leverandører i en tid, hvor branchen er under forandring.

”I øjeblikket sker der en konsolidering i branchen, og her er det vigtigt, at vi står som en stærk partner for vores medlemmer og leverandører. Det gør vi allerede, men vi er kun i stand til det, fordi vi har en solid opbakning fra medlemmerne over hele landet, der gennem høj kvalitet og faglighed er med til at sikre, at danskerne har tillid til Garant og vores erhvervsmedlemmer, siger Peter Rønn. 

I 2025 budgetterer Inbogulve amba med resultat og omsætning på samme niveau som 2024. I 2026 forventes væksten at tage fart igen. 

”Vi er kommet rigtig godt ud af 2024, hvor vi blandt andet har fået positioneret Garant-brandet på høj faglighed, service og personlig betjening og øget vores konkurrencekraft. Alt i alt, så står vi stærkt til fremtiden,” slutter Peter Rønn.

Stockholm Furniture Fair

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

16.04.2025Designbase.dk

Øget indtjening hos Inbogulve afspejler medlemmernes opbakning

16.04.2025Designbase.dk

Fædre holder længere barselsorlov

15.04.2025Designbase.dk

Husk pligten til digital bogføring

11.04.2025Designbase.dk

JYSK åbner første butikker på det afrikanske kontinent

10.04.2025Kop & Kande

Sponseret

Kop & Kande donerer stort beløb til Julemærkehjemmene

09.04.2025Designbase.dk

Nyt værktøj skal hjælpe virksomheder i gang med takeback-løsninger

08.04.2025Designbase.dk

Flere konkurser i 1. kvartal

08.04.2025Designbase.dk

SMVdanmark: Lave søgetal til erhvervsuddannelser er bekymrende

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023