Vi sælger service og god avance

”Har vore kunder det ikke godt, har vi det heller ikke godt”, siger indehaver af Bovictus Kim Krull Jørgensen. Han har mange jern i ilden, når det gælder fremtiden, og han vælger at se muligheder frem for begrænsninger.

Låget åbner og lukker automatisk og sikrer at isterninger bliver i karaflen. Velegnet til både kolde og varme drikke..

”I krisetider bliver man nødt til at tænke anderledes, og de tiltag, vi har gjort som modtræk til krisen, er nu begyndt at give pote. Vi har således et solidt og ordentligt fundament at bygge virksomheden videre på, ligesom vi i øvrigt har brugt krisen til at finde os selv, effektivisere forretningen og frem for alt sætte kunden i fokus”. Sådan lyder det fra Kim Krull Jørgensen, indehaver af Bovictus, der blandt andet står bag Zone, Villa Collection, KJ Collection, Galzone og Aristo. Og selvom han også har måttet tilpasse virksomheden i de senere år, er der i dag en meget positiv udvikling i virksomheden.

I dag arbejder Bovictus udelukkende med egne brands, men Kim Krull Jørgensen er åben over for at udvikle Bovictus til også at omfatte agenturer på andre brands.

”Vi har en velfungerende distribution og en super service i forhold til vores detailkunder, og den kan vi lige så godt udnytte positivt – også i forhold til andre brands”, fastslår han.

Interviewet foregår hos Bovictus i Løgstrup ved Viborg, hvor man har såvel administration og lager på 35.000 kvadratmeter heraf et 2000 kvm stort og et meget imponerende showroom, som kunderne kan besøge og hente masser af inspiration. Faktisk har Bovictus to medarbejdere ansat, der løbende sørger for, at showroom’et altid spiller og altid står med de sidste nye tendenser og ideer til opstillinger i butikkerne.

”Så er man i nærheden, er vi aldrig længere væk, end vi altid kan åbne op til showroomet”, lyder det. To gange om året holdes i øvrigt husmesse for alle kunder såvel som potentielle kunder.

Mens vi går en tur igennem det fantastiske showroom, fortæller Kim Krull Jørgensen, at han oprindeligt etablerede virksomheden i 1992 efter i en årrække at have været ansat i branchen både indenfor detail og engros.”

”Jeg begyndte min egen virksomhed i en garage, tog ud til Østen for at købe varer og hjem igen for at sælge dem”.

Hvad der er meget kendetegnende for Kim Jørgensen, er det entrepreneurship, han har. Han investerer i unge virksomheder og iværksættere og indgår partnerskaber. 

I 1996 blev Zone således etableret med en partner på det grundlag, og Kim Krull Jørgensen var involveret helt frem til, at  virksomheden blev solgt til en kapitalfond i 2006. 

”Da Zone desværre efter en fejlslagen strategi gik konkurs i 2009, valgte jeg at købe det tilbage”, fortæller han.  Han solgte sine ejendomme i Viborg og etablerede det 35.000 kvadratmeter store distributions- og administrationscenter i Løgstrup.

Design til din hverdag
Bovictus DNA’et er blandt andet. at skabe produkter, der gør det muligt for forbrugeren at friske hjemmet op for et overskueligt beløb.

”Derfor er et af vore fokusområder at udvikle Zone til at være et brand, der kan levere design til hverdagen og som følger tidens tendenser og farver”.

”Med produkterne fra Zone er det vores mål, at forbrugeren kan skabe et nyt udtryk i for eksempel badeværelset for et overkommeligt beløb”, fortæller Kim Krull Jørgensen, og han siger videre, at design- og indkøbsafdelingen bruger rigtig meget tid på at rejse rundt, se verden og udvikle kollektionerne.

Således samarbejder Bovictus også med alle kæderne samt varehusene i Danmark, og Kim Krull Jørgensen er ikke i tvivl om, at de lange relationer, man har med sine samarbejdspartnere såvel som medarbejdere og leverandører er alfa og omega og helt grundlæggende for virksomheden.

”Bovictus har snart 25 års jubilæum, og vi går efter som minimum også at have 25 års jubilæer med medarbejdere, kunder og leverandører. Netop derfor er vores indstilling også, at små bump på vejen skal ryddes væk. Vi bryder os ikke om konflikter – dem løser vi”.

Midlerne til at nå dette mål er tætte samarbejder og at tilbyde ordentlige løsninger.

”Der sker en centralisering i detailhandlen. Vi har 4000 varenumre og kan derfor tilbyde en bred palet af produkter. Samtidig har detailhandlernes mantra i de senere år været at begrænse deres varelager. Vi har derfor udbygget vores lager og distribution og kan levere inden for 24 timer”, forklarer Kim Krull Jørgensen, der i øvrigt slår fast, at man altid har arbejdet med små hyppige leveringer.

”Det er det, vi er sat i verden for. For sørger vi ikke for, at detailhandlen tjener penge, så har vi ikke en kunde i morgen”.

Zone i fremtiden
Zone er det brand, design- og interiørbranchen og selvfølgelig forbrugerne kommer til at se rigtig meget til i de kommende år. 

”Vi har lagt mange penge i at slå Zone fast i konsumentmarkedet, og brandet er klart blevet styrket væsentligt i de senere år”.

Men det betyder ikke, at man stopper her. Udbygningen foregår løbende, og således har man blandt andet påbegyndt samarbejder med en række eksterne designere, der skal tegne Zone.

Blandt de designere, man har indgået et tæt samarbejde med, er Thomas Dudzinski, der er et nyt spirende talent inden for dansk produkt- og møbeldesign. 

”Thomas Dudzinski har stærke kompetencer inden for konceptudvikling, og hans store formgivningstalent ses tydeligt i hans designs. Han forsøger altid at give sine designs et ekstra element, som i hans tumlinge salt og peberkværne”, lyder det.

Thomas Dudzinski er uddannet fra Arkitektskolen i Aarhus med speciale i møbel og produktdesign. I 2013 etablerede Thomas sit eget designstudio, hvor han fokuserer på produkt-, møbel- og interiørdesign. Om hans tilgang til design siger han: “Min ambition er at skabe enkle og ærlige designs, der har en stærk karakter. Jeg elsker at udfordre materialer, produkter og folks adfærd. Vejen til mine designs ligger i en søgen efter den nye, bedre, anderledes, eller humoristiske idé".

Til trods for sin unge alder har Thomas allerede modtaget stor erkendelse for sin formgivning. Han har udstillet design på Trapholt og er blevet udråbt til upcomming designer på flere messer.

Thomas Dudzinski har en passion for skandinavisk enkelthed og minimalisme, hvilket tydeligt ses i hans designs. Han er drevet af en passion for design og af sine mange ideer.

Samarbejdet mellem Thomas og Bovictus kom i stand, da Thomas udstillede på Formland Upcomming, hvor Kim Krull Jørgensen så hans design og tog kontakt til ham.

Kim Jørgensen afslører gerne, at man fremover vil komme til at se meget mere fra Thomas Dudzinskis hånd i Zone-kollektionen.

”Det er vigtigt for os at samarbejde med designere, der forstår huset, og det gør Thomas”, siger han og understreger, at netop samarbejdet med freelancedesignere giver ny inspiration og energi til huset.

”Derfor siger vi heller aldrig nej til en designer, der henvender sig, før vi har set seriøst på det. Det handler ganske enkelt om entrepreneurship”, fastslår Kim Jørgensen, der har den holdning, at man hele tiden skal udvikle sig og ikke blive for sat.

”Og så vil vi meget hellere se mulighederne end begrænsningerne”, siger han med et smil.

Social ansvarlighed

Bovictus arbejder med social ansvarlighed. Således har Kim Jørgensen etableret AristoPack, der er en privatejet virksomhed, som tager mennesker ind, der af den ene eller den anden grund er skubbet ud af arbejdsmarkedet.

I dag er der 30-40 medarbejdere i AristoPack, der blandt andet er en professionel samarbejdspartner for Bovictus såvel som for øvrige virksomheder i områder, når det gælder lager-, pakke- og montageopgaver. Både pakkeopgaver som bøger, autoreservedele og pakkeopgaver for fødevareindustrien.

”Social ansvarlighed er en vigtig del af vores værdigrundlag. Vi mener, det er vigtigt at give alle mennesker en chance på arbejdsmarkedet. Derfor tilbyder vi afklaringsforløb til ledige og sygemeldte, som har behov for afklaring og opkvalificering for at blive parate til et job, så de helt eller delvist kan forsørge sig selv”, fortæller Kim Krull Jørgensen, der tilføjer, at der i dag er ansat medarbejdere på helt ordinære vilkår hos Bovictus, der er kommet ind via Aristo Pack i afklaringsforløb. 

 

Vi kigger fremad
Hos Bovictus kigger man nu fremad. 

”Vi er kommet pænt ud på den anden side af krisen blandt andet takket være gode, stabile medarbejdere”.

”For os som virksomhed handler det om at have produkter, der skiller sig ud og så at fastholde vores prissegment midt i markedet der, hvor vi henvender os til flest forbrugere”.

Eksporten er selvfølgelig også en væsentlig del af strategien hos Bovictus, og således fylder den i dag mere end det danske marked. Som det ser ud i dag, eksporterer Bovictus til store dele af verden, men fokuserer dog på nærmarkederne; Skandinavien, Tyskland, Frankrig og Bennelux.

Og spørger man Kim Krull Jørgensen, hvor han ser Bovictus om fem år, svarer han: ”Jeg ser Bovictus som en sund og god virksomhed. Et design- og distributionshus med gode, grundlæggende værdier og gode medarbejdere samt som en virksomhed, der er i fortsat vækst nationalt og internationalt med vores kunder i fokus.  

Relateret indhold

24.04.2024Designbase.dk

Salone del Mobile.Milano 2024 slår sidste års besøgstal

24.04.2024Designbase.dk

Farvetrends i 2025 handler om harmoni

17.04.2024Witt

Sponseret

Espressokværnen til den kræsne kaffeelsker

15.04.2024F&H Group A/S

Sponseret

Flot 79NORD-nyhed fra Morsø

15.04.2024Brix Design A/S

Sponseret

Forårets magi og skønhed inviterer til pinsefest

11.04.2024F&H Group A/S

Sponseret

Essensen af kvalitet fra HOLM

10.04.2024Witt

Sponseret

Bryg kaffe som de professionelle baristaer

08.04.2024Designbase.dk

Hamonoya er ny distributør for Patisse

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023