Tendence 2016: Ny struktur skaber synergi og nye impulser

Julen står for døren – i hvert fald for design- og interiørbranchen. På Tendence præsenteres nyheder til den kommende højtid. Denne gang har messen fået ny struktur til fordel for indkøberne, mener marketingdirektør Erdmann Kilian.

Der er masser af inspiration og nytænkning på Tendence, hvor en ny struktur denne gang skaber synergi og gode impulser..

“Udstillere såvel som besøgende på den næste Tendence, der holdes fra 27.-30. august, kan se frem til nogle inspirerende forandringer, der er resultatet af en repositionering og restrukturering af den mange facetterede størrelse, som de to hovedsegmenter på messen, Giving og Living, udgør”, fastslog Erdmann Kilian, marketingdirektør for Messe Frankfurt på et pressemøde.

“Ved at omfordele produktgrupperne, håber vi på at skabe et bedre flow, der gør det nemmere for indkøberne at finde det, de søger, og dermed øge salget hos udstillerne”, siger Erdmann Kilian, og han fortsætter: “Med fokus på den travle julesæson og med et blik på de forestående forårs- og sommerkollektioner er og vil Tendence fortsat være Tysklands vigtigste og mest internationale ordreplatform i anden halvdel af året”.

På Tendence 2015 var der 1100 udstillere fra 47 lande, der udstillede deres produkter og nyskabelser på 92.600 kvm. Danmark var repræsenteret af 38 virksomheder og lå således på en 3. plads blandt de udstillende nationer. Erdmann Kilian forventer i hvert fald samme antal udstillere denne gang, og blandt dem, der allerede har tegnet sig for en stand er Aspegren Denmark, Eja International, House Doctor, Hübsch, Rice og Van Deurs Danmark.

På besøgssiden lå Danmark på en 13. plads. Af de 27.466 besøgende fra 83 lande kom de 84 fra Danmark.

En optimeret halstruktur
En ny, optimeret halstruktur skaber plads til nye indkøbsoplevelser i Living sektionen, hvor internationale udstillere viser, hvad der sker i den spændende verden af interior design.  

I hal 9.0 ses kontrasterne mellem den tidløse og moderne, rene boligindretning og de mere emotionelle klassiske og elegante indretningskoncepter, der rummer møbler af høj kvalitet, tekstiler, belysning og tilbehør. Her findes bl.a. Raumgestalt, Rosendahl, Sompex and Umbra.

I Hal 8.0 findes møbler og decorationsideer til hjemmet og haven under overskriften “Lovely Home”. Her udstiller bl.a. House Doctor, Hübsch, Overbeck & Friends, Räder og Rice. Det er ligeledes i hal 8.0, at “Seasonal Decoration”-produkterne findes.

Som navnet antyder, er omdrejningspunktet i “Giving”-sektionen gaver til alle højtider, tilbehør og fashion-produkter.

Nyt er “Culinary Gifts”-segmentet, der er flyttet og udvidet i hal 11.0. Produktgrupperne her omfatter designorienterede bord- og køkkentilbehør, gourmet-gaver som olier og udsøgt chokolade, te med videre. Her findes udstillere som Adhoc, ASA Selection, Blomus, Eva Solo, Koziol and Tee-Maas.

I samme hal vil besøgende som tidligere finde “Young Gifts” med udstillere som Artebene, Cedon Museumshops, Mark’s Europe, Troika og Werkhaus. Klassiske og dekorative gaver findes i hal 9.0.

I fremtiden vil smykker og ure såvel som mode- samt skønheds- og wellness-produkter findes sammen i den nye “Accessories & Jewellery” i hal 9.2.

En etisk styleguide
Efter en succesfuld introduktion af “Ethical Style Guides” på Ambiente 2016 lanceres nu en guide til bæredygtige eller etisk producerede varer som en del af Tendence kataloget. Den etiske styleguide giver indkøberne en mulighed for bedre at kunne navigere i det ekstremt komplekse segment, som netop bæredygtige og etiske produkter er.

For at hjælpe de besøgende på vej er produkterne inddelt i underkategorier som “Eco-Friendly Materials”, “Fair & Social Production”, “Re-/Upcycling Design” og “Handmade Manufacturing”. ”Ethical Style Guide” giver information om de forskellige aspekter af bæredygtighed, der tilbydes af udstillerne på Tendence.

Tendence Academy
Tendence Academy er endnu et nyt tiltag, der rummer et omfattende program af events for fagdetailhandlen, som dermed har et ekstra incitament til at besøge messen.

I programmet er trendforedrag og workshops inden for såvel boligindretning som smykker og ure og blomsterdekoration, ideer til vinduesdekorationer og hjælp til detailhandlere, der vil starte en online virksomhed eller som vil vide mere om online markedsføring.

Formex

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Xilium

Sponseret

Producentansvar for emballage: Xilium gør processen simpel

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Creativeworld Trends 2025: Gåture fuld af inspiration

Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke kun verdens førende messe for kreative og gør-det-selv-produkter, men også en platform for fantasifulde og overraskende nye trends. De tre nye trendverdener "LET'S TAKE A WALK... in the city", "LET'S TAKE A WALK... in the garden" og "LET'S TAKE A WALK... in the forest" giver ren inspiration og vil give udstillere og besøgende et overblik live fra 7. til 10. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023