Oslo Design Fair lancerer ny salgs- og markedsføringskanal
Gennem en ny digital handelsplatform vil Oslo Design Fair gøre det mere enkelt at komme i kontakt med kunder.
Nu skal det være endnu nemmere at komme tæt på mulige samarbejdspartnere og kunder. Det er i hvert fald Oslo Design Fairs mission med den nye platform Ribbon B2B.
Hvis man spørger messens direktør, Kathrine Jansen, er man nemlig ikke i tvivl om, at handelsplatformen repræsenterer en vigtig udvikling af arrangementet.
Ribbon B2B udvider blandt andet den sammenlagte salgsperiode for alle udstillere fra seks dage til seks måneder fordelt på to messer til næste år.
Ifølge direktøren viser erfaring også, at Ribbon B2B vil kunne bidrage til op mod en femdobling af salgsordrer for udstillere, som bruger platformen.
Platformen er nemlig allerede blevet testet hos andre interiørmesser – heriblandt Shoppe Objekt i New York og Art Düsseldorf.
Ifølge Kathrine Jansen vil platformen også gøre den fysiske oplevelse ved messen endnu bedre.
”For mange indkøbere er det vigtigt at kunne se, føle og opleve produkterne, før man tager den endelige købsbeslutning. Det er fortsat vores fokus på Oslo Design Fair, men nu vil Ribbon B2B højne oplevelsen ved at lave et tidligt match mellem køber og sælger i tiden op til det fysiske møde,” siger hun og fortsætter:
”Vi inviterer også internationale købere ind, hvilket betyder, at man kan få en endnu større kundekreds end før – gennem disse partnerskaber kan man potentielt nå op til én million nye kunder.”
- HCL