Zwilling ser fremad

Zwilling vil bruge 2018 på at blive endnu mere synlige på markedet, og man har etableret en helt ny organisationsstruktur, som butikkerne vil få glæde af. ”Vi skal være mere dynamiske og meget mere gearede på nye forbrugerforventninger”, siger adm. direktør Morten Heiberg.

”Zwilling vil gøre brandet endnu mere synligt på det danske marked, så det vil vi for alvor bruge masser af krudt på i 2018”. Det siger Morten Heiberg, der er direktør i Zwilling J.A. Henckels Scandinavia. Han taler om en synliggørelse både online og offline, og han fortæller om en helt ny organisationsstruktur, der skal løfte virksomheden ind i fremtiden.

Der arbejdes på såvel det danske som det svenske og norske marked. ”I Sverige har vi endnu ikke samme brand awareness som i Danmark, men i 2016 kunne man melde om en vækst på over 70 pct. i Sverige”, slår Morten Heiberg fast, og tilføjer, at omsætningen i Sverige nu er ved at nå et niveau, hvor den napper den danske omsætning i hælene.

”Det har faktisk været en både sjov og spændende udvikling i Sverige”, siger Morten Heiberg, og han fortæller videre, at man sælger betydeligt flere Miyabi knive og Staub cocotter – altså de dyre kvalitetsprodukter – i Sverige end i Danmark.

Det samme gælder Demeyere, som Zwilling overtog i Sverige i 2016. Også det brand er vækstet godt og ligeledes Ballarini, som Zwilling købte og overtog forhandlingen af i 2015.

Vi har en spændende fremtid foran os

”Vi har nu en meget bred portefølje af brands som komplementerer hinanden på en fantastisk måde. Dette giver nogle muligheder for at afdække en række behov samtidigt med at vi kan udvikle marketingmateriale som omfavner flere brands på samme tid”, mener Morten Heiberg.

<p>Det handler om at gøre det simpelt i en hektisk hverdag – ikke at fortælle lange historier, men at give forbrugere, de ansatte i butikkerne og pressen en baggrundsviden om produkterne.</p>

Morten Heiberg

Nye brands i porteføljen, nye features og en kraftig satsning på det svenske marked, er vejen frem for Zwilling i 2018, og Morten Heiberg slår fast, at han er rigtig glad for, at der nu er ved at være ligevægt i den svenske og den danske omsætning.

Zwillings backoffice er ligeledes indstillet på vækst, både når det gælder forespørgsler og indkøbsordrer, men også når det gælder lager. ”Med hensyn til det svenske marked skal vi have et langt bredere sortiment af varer på lager, fordi der er mange mindre forhandlere i forhold til i Danmark”, udtaler Morten Heiberg.

Markedsføringen

Julie Bach Friis er Zwillings nye marketingchef, og hun er meget inspireret af den historie, virksomheden har. Siden 1731 har man produceret fantastiske produkter, som hun siger.

”Vi har eksempelvis mange unikke sakse, og at have det rette værktøj gør bare en forskel”, siger hun, og fortæller at det rette værktøj også kan være den rette kokkekniv, stegepande eller støbejernsgryde til vinterens simreretter.

”Meningen er, at vi vil bevæge os hele vejen rundt, ikke bare til slutforbrugeren, men også til de ansatte i butikkerne og pressen. Vi har et ansvar for at få fortalt de mange gode historier, der ligger bag vores brands samt at de ansatte hos vores forhandlere ved, hvad der er unikt ved produkterne”, mener Julie Bach Friis, og Morten Heiberg er helt enig.

”Det handler om at gøre det simpelt i en hektisk hverdag – ikke at fortælle lange historier, men at give forbrugere, de ansatte i butikkerne og pressen en baggrundsviden om produkterne”.

Nyt salgsteam i Danmark.

2018 byder også på et helt nyt salgs set-up. Den traditionelle salgsorganisation er ikke længere eksisterende. Nye kræfter er hentet udefra og man har valgt at ansætte Benjamin Gann som senior key account manager.   

Meningen er, at han skal bruge størstedelen af tiden på at besøge butikkerne og den resterende tid på kampagneplanlægning og udvikling af vores samarbejde med forhandlerne.

Rigtig meget af vores kundekontakt i dag sker dog via telefon og e-mail. På den måde rammer vi butikkerne oftere og med mere relevant information, forklarer Morten Heiberg.

Benjamin har tidligere solgt Dom Pérignon champagne, så han kommer altså fra en helt anden branche, og det, mener jeg, er en rigtig god ting, når man som os forsøger at vende bøtten på hovedet”, siger Morten Heiberg, og slår fast at man forsøger at gøre op med ”sådan plejer vi at gøre”-tendensen.

Ligeledes lover han, at selv om der ikke længere er sælgere på landevejene, så er der et helt team på kontoret til at hjælpe butikkerne. Og her har man valgt at ansætte flere for netop at kunne sikre den professionelle kundeservice, som Zwilling gerne vil være kendt for. 

Morten Heiberg ser positivt på den hurtige udvikling som markedet befinder sig i. ”Vi skal være kreative omkring den udfordring, og jeg ser lyst på fremtiden og de mange muligheder.

Relateret indhold

27.03.2024Designbase.dk

Det er OK at markedsføre ”PFAS-fri” og ”ikke tilsat PFAS”

27.03.2024Designbase.dk

Ambiente 2024: De bedste gaver er bæredygtige

18.03.2024Brix Design A/S

Sponseret

Airfryeren er blevet et populært køkkenredskab

11.03.2024Brix Design A/S

Sponseret

Er det ved at være tid til forårsrengøringen?

06.03.2024F&H Group A/S

Sponseret

Tronskifte hos Margrethe fra Rosti

06.03.2024F&H Group A/S

Sponseret

Rosti skærer igennem med høj kvalitet

04.03.2024Brix Design A/S

Sponseret

Sommer og Grillsæson: Samling af Venner og Familie til Hygge

04.03.2024Brix Design A/S

Sponseret

Solen skinner, og varmen spreder sig: Nyd sommerens kulinariske fristelser

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023