Vækst i e-handlen overrasker
Første kvartal af 2016 har budt på en overraskende vækst i e-handlen.
I årets første kvartal købte de danske forbrugere overraskende stort ind på nettet. E-handlen voksede således med 16 procent i forhold til samme periode sidste år, skriver detailfolk.dk. Omsætningen i de fysiske butikker faldt dog.
Vi har set en meget høj vækst i e-handlen i årets første tre måneder. Handlen på nettet voksede meget mere end økonomien, mens omsætningen i de fysiske butikker er faldet en smule, siger Marie Louise Thorstensen, chefkonsulent hos Dansk Erhverv, til Detailfolk.
Læs også: E-handlen fordobles i 2020
Ifølge Marie Louise Thorstensen kan skudår og påske have haft en påvirkning på e-handlen i årets første kvartal.
Skudåret gav en ekstra dag i februar, mens påsken allerede faldt i marts i år. Det kan forklare en del af væksten. I påsken havde folk stadig mulighed for at handle på nettet, selvom de fysiske butikker holdt lukket, lyder det.
Den danske e-handel voksede med 12 procent fra 2014 til 2015.