Stor tilslutning til sommerens spoga+gafa
90 procent af sidste års udstillingsareal allerede er booket
Foto: Koelnmesse GmbH/spoga+gafa
Interessen for verdens største messe for have- og grillprodukter er stor, selv i et udfordret marked. Arrangørerne af spoga+gafa melder, at 90 procent af sidste års udstillingsareal allerede er booket til sommerens messe.
Stærk opbakning fra branchen
Messen samler aktører fra hele have- og grillindustrien, og ifølge messechef Claudia Maurer bekræfter den høje tilslutning spoga+gafa’s position som en international platform for branchen.
“Branchen viser stærkt engagement! Den meget gode bookingsituation understreger vigtigheden af spoga+gafa som trendsætter og den førende internationale platform for haveindustrien. Det glæder os, at så mange virksomheder også deltager i 2025, hvilket betyder, at vi kan repræsentere hele spektret inden for havelivsstil,” fortæller Claudia Maurer.
Blandt de virksomheder, der allerede har tilmeldt sig, er kendte navne som Weber, Coleman, Blackstone Products og Ooni GmbH samt en lang række europæiske og internationale udstillere.
Nye tiltag og tidligt billetsalg
I år introducerer spoga+gafa flere nye initiativer. Et af dem er Start-up Square, hvor nystartede virksomheder får mulighed for at præsentere deres produkter. Derudover etableres en ny sektion, IVG Garden Boulevard, hvor medlemmer af brancheforeningen IVG (den tyske brancheorganisation for forbrugsvarer i havesektoren, samt producenter af disse) kan vise deres nyheder frem.
Flere specialområder vender også tilbage, herunder Cooling World med mobile køleløsninger, Outdoor Kitchen World, der præsenterer trends inden for udendørskøkkener, og BBQ For Every Wallet, hvor grillmodeller fra forskellige prisklasser udstilles.
Oliver Mathys er medarrangør af årets POS Green Solution Islands, hvor de nyeste trends inden for indtægtsgenererende designløsninger til point of sale atter fremvises.
Messeprogrammet omfatter desuden foredrag og paneldebatter, mens Boulevard of Trends & Ideas fremviser de nyeste tendenser inden for have- og grillprodukter. Årets hovedtema, Design Gardens, vil være gennemgående på hele messen.
For at give internationale gæster bedre mulighed for at planlægge deres besøg er billetsalget åbnet tidligere end normalt, og billetter kan nu købes i messens officielle billetshop.
spoga+gafa finder sted fra d. 25.-26. juni i Köln.