Rosendahl er klar til at købe flere brands
Det går rigtig godt for Rosendahl Design Group i øjeblikket. Så godt, at virksomheden overvejer at købe flere brands til sin portefølje.
Det seneste år har budt på fremgang i salg og på bundlinjen hos Rosendahl Design Group. Bl.a. af den årsag er virksomheden nu på udkig efter flere brands, som kan blive en del af den familieejede koncern. Det skriver Berlingske Business.
Jeg har en shortlist med virksomheder, jeg godt kunne tænke mig. Man kan jo ikke kontrollere, hvornår folk har lyst til at sælge, men der er helt klart nogle, som er interessante og passer godt ind hos os, siger Henrik Rosendahl, ejer og administrerende direktør.
Læs også: Rosendahl overtager tekstilbrand
Han fortæller samtidig, han dog ikke er interesseret i at købe hvad som helst til hvilken som helst pris.
Tekstilbrandet Juna er Rosendahls seneste køb, mens også varemærkerne Rosendahl, Kay Bojesen, Global, Arne Jacobsen, Holmegaard og Bjørn Wiinblad er i blandt tidligere køb.
Når alle hestene trækker
Rosendahl Design Group solgte i 2015 varer for 448 millioner kroner og oplevede en vækst på ti procent på omsætningen. Derudover var der for tredje år i træk fremgang på driftsresultatet, som lød på 44 millioner kroner, skriver Berlingske Business.
En del af grunden til, at det går bedre, er, at der på de forskellige markeder er forskellige brands, der klarer sig godt. Det er ligesom at have et hestefirspand, hvor vi ikke er afhængige af ét brand. Hvis ét går ned, så trækker et andet i stedet for. Når alle hestene trækker, så går det meget godt, lyder det fra Henrik Rosendahl.
Læs også: Brancheprofilen: Vi er innovative og har samtidigt respekt for den danske designtradition
Virksomheden sælger primært til de skandinaviske lande, men af nye markeder er Holland, England og Italien i søgelyset.