Brancheprofilen: Vi er innovative og har samtidigt respekt for den danske designtradition
Charlotte Fly Andersen er salgs- og marketingdirektør for Rosendahl Design Group A/S. Designbase har talt med hende om bl.a. virksomhedens brands, filosofi og udvikling.
Om Charlotte Fly Andersen
Stilling: Salgs- og marketingdirektør for Rosendahl Design Group A/S.
Uddannelse: MBA fra Copenhagen Business School.
Tidligere job: Diverse marketingfunktioner i Shell samt marketingdirektør GN ReSound.
Hvordan styrer man at have så mange brands, der dækker forskellige segmenter?
Rosendahl Design Group er et multibrandhus, der fungerer som en paraply for vores forskellige brands, der består af Rosendahl, Holmegaard, Kay Bojesen Denmark, Bjørn Wiinblad Denmark, Global og Arne Jacobsen væg- og bordure.
Vi er benhårde, når det gælder om at adskille vores brands - her tænker jeg specielt på designudvikling og kommunikation. Vi lægger stor vægt på, at de enkelte brands har deres eget udtryk og egen identitet.
Hvilket brand er det bedst sælgende og hvorfor?
Lige nu oplever vi en meget stor efterspørgsel på Kay Bojesens produkter.
Jeg tror, at det ligger lidt i tiden at købe gedigne træprodukter, der holder i mange år og i flere generationer. Kay Bojesens produkter bliver købt som gaver til alle livets højtider, men også som designstatements.
Hvad er Rosendahl Design Groups overordnede virksomhedsfilosofi?
Vores virksomhedsmission er at skabe en profitabel, skalérbar vækst ved at lancere nyt design og revitalisere designklassikere.
Samtidig er det vigtigt at værne om vores spændende, kreative arbejdsplads samt at finde og udvikle talenter blandt medarbejdere og designere.
Hvordan lyder jeres designfilosofi?
Rosendahl Design Groups designfilosofi er innovation, skaberglæde og respekt for dansk designtradition. Vi ønsker at skabe nyt, holdbart og funktionelt design og samtidig genopdage designklassikere. Vores produkter gør hverdagen smukkere og skaber samtidig værdi for kunderne.
Vi er faktisk stolte af at repræsentere en brandportefølje, der både favner nytænkende design og en række af dansk designs elskede klassikere.
Hvor ser du Rosendahl Design Group om fem år?
Vi ønsker at fortsætte den positive udvikling med brands rettet mod flere segmenter, og vi vil fortsat udvikle relevante produkter og koncepter inden for de respektive brands.