Brancheprofilen: Vi er innovative og har samtidigt respekt for den danske designtradition

Charlotte Fly Andersen er salgs- og marketingdirektør for Rosendahl Design Group A/S. Designbase har talt med hende om bl.a. virksomhedens brands, filosofi og udvikling.

Charlotte Fly Andersen, salgs- og marketingdirektør for Rosendahl Design Group A/S..

Om Charlotte Fly Andersen

Stilling: Salgs- og marketingdirektør for Rosendahl Design Group A/S.

Uddannelse: MBA fra Copenhagen Business School.

Tidligere job: Diverse marketingfunktioner i Shell samt marketingdirektør GN ReSound.

Hvordan styrer man at have så mange brands, der dækker forskellige segmenter?
Rosendahl Design Group er et multibrandhus, der fungerer som en paraply for vores forskellige brands, der består af Rosendahl, Holmegaard, Kay Bojesen Denmark, Bjørn Wiinblad Denmark, Global og Arne Jacobsen væg- og bordure.

Vi er benhårde, når det gælder om at adskille vores brands - her tænker jeg specielt på designudvikling og kommunikation. Vi lægger stor vægt på, at de enkelte brands har deres eget udtryk og egen identitet.

Hvilket brand er det bedst sælgende og hvorfor?
Lige nu oplever vi en meget stor efterspørgsel på Kay Bojesens produkter.

Jeg tror, at det ligger lidt i tiden at købe gedigne træprodukter, der holder i mange år og i flere generationer. Kay Bojesens produkter bliver købt som gaver til alle livets højtider, men også som designstatements. 

Hvad er Rosendahl Design Groups overordnede virksomhedsfilosofi?
Vores virksomhedsmission er at skabe en profitabel, skalérbar vækst ved at lancere nyt design og revitalisere designklassikere.

Samtidig er det vigtigt at værne om vores spændende, kreative arbejdsplads samt at finde og udvikle talenter blandt medarbejdere og designere.

Hvordan lyder jeres designfilosofi?
Rosendahl Design Groups designfilosofi er innovation, skaberglæde og respekt for dansk designtradition. Vi ønsker at skabe nyt, holdbart og funktionelt design og samtidig genopdage designklassikere. Vores produkter gør hverdagen smukkere og skaber samtidig værdi for kunderne.

Vi er faktisk stolte af at repræsentere en brandportefølje, der både favner nytænkende design og en række af dansk designs elskede klassikere.

Hvor ser du Rosendahl Design Group om fem år?
Vi ønsker at fortsætte den positive udvikling med brands rettet mod flere segmenter, og vi vil fortsat udvikle relevante produkter og koncepter inden for de respektive brands.

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

20.12.2024Designbase.dk

Julemærkehjemmene modtager over en million kroner fra Salling Group

19.12.2024Designbase.dk

Små erhvervsdrivende får nu lettere ved at oprette bankkonto

19.12.2024Designbase.dk

Ny guide giver SMV’er værktøjer til at navigere i EU’s krav til cybersikkerhed

16.12.2024Designbase.dk

Danskerne købte for rekordmange penge i julen 2023

12.12.2024Designbase.dk

Svanemærket tildeler Svanemærket 2023 til Høie

12.12.2024Designbase.dk

Få styr på medarbejdernes overskydende ferie

11.12.2024Designbase.dk

De potentielle cybersikkerhedstrusler i 2025

10.12.2024Designbase.dk

Dansk konkursstatistik november 2024: Historisk nedgang, men udfordringer består

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

11.01.2025

Tid

10:00

Sted

Hamborg

TRADE POINT A/S
Messe
“Together 2025”: A new exclusive collaboration replacing IMM Cologne in January

Danish design takes center stage this January as 10 leading Danish design companies join forces to host a new exclusive in-house fair from January 13–17, 2025. The event, titled “Together 2025” replaces the traditional IMM Cologne week with a coordinated showcase of Danish innovation, style, and craftsmanship.

Dato

13.01.2025

Tid

10:00

Sted

Denmark

Dimex
Messe
HEIMTEXTIL 2025: Tæpper og måtter boomer

Efter successen sidste år får produktgruppen tæpper endnu mere fokus med dobbelt så mange udstillere fra tæppebranchen på Heimtextil 2025 fra 14. - 17. januar.

Dato

14.01.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Heimtextil - International messe for bolig- og kontrakttekstiler

Den internationalt unikke platform for bolig- og kontrakttekstiler og tekstildesign. Oplev sæsonens trends, tekstil bæredygtighed, verdens største udvalg af boligtekstiler samt produkt- og informationstilbud til boligindretning, gæstfrihed og megatrend søvn. Globalt kombineret og passioneret præsenteret.

Dato

14.01.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Maison&Objet
Maison&Objet

Oplev det bedste inden for design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, en førende global begivenhed for professionelle i design- og livsstilsindustrien.

Dato

16.01.2025

Sted

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Formex
Messe
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Dato

17.01.2025

Tid

10:00

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023