Omsætningsfremgang hos JYSK

Omsætningen for JYSK steg med 7,6 procent og nåede op på 41,4 mia. kr. for regnskabsåret 2023/24. Samtidig steg antallet af nye kunder med 11,9 millioner drevet af gode tilbud på kvalitetsprodukter.

Foto: JYSK

Selvom global usikkerhed og uro fortsatte i regnskabsåret 2023/24 (FY24), investerede JYSK i at sænke sine priser på over halvdelen af sine produkter og inkludere endnu flere produkter i sit "Fast lav pris"-sortiment. Det resulterede i en stigning på 11 procent i antallet af solgte varer.

JYSK satte også ny kunderekord med 11,9 millioner nye kunder, der handlede i en af de flere end 3.400 JYSK-butikker i 48 lande sammenlignet med året før.

"Jeg vil gerne takke vores medarbejdere for deres store arbejde og dedikation og ikke mindst for altid at sætte kunden først. Vores regnskabsår fik en udfordrende start med færre salg, men takket være vores fokus på konkurrencedygtige priser er det lykkes os at sætte endnu en omsætningsrekord for JYSK. Vi øgede også antallet af kunder i vores butikker i alle vores lande og online, samtidig med at vi er fortsat med at vinde markedsandele," siger Rami Jensen, President og CEO for JYSK.

Nye butikker

I løbet af FY24 fortsatte JYSK sin ekspansion og annoncerede planer om at åbne sine første butikker i Marokko i foråret 2025. JYSK åbnede også 137 nye butikker, og derudover investerede JYSK i 489 butiksaktiviteter, som omfattede flytninger og udvidelser af eksisterende butikker og opdateringer til det nyeste butikskoncept 3.0.

I FY24 fordoblede JYSKs største marked, Tyskland, antallet af nye kunder og leverede en stigning i omsætningen. Det skete på trods af lukningen af 21 butikker, som led i færdiggørelsen af projektet One JYSK, der fusionerer JYSK Nordic og Dänisches Bettenlager til JYSK. De butikker, der blev lukket, var enten for små til det populære 3.0-butikskoncept, eller også var der en anden JYSK 3.0-butik i nærheden.

"Vi siger det ofte, og det gør sig stadig gældende: Ekspansion er en integreret del af vores DNA, selvom vi har lukket en række butikker som en del af færdiggørelsen af One JYSK. Vi ønsker at sikre, at vi fortsætter med at være profitable, mens vi vokser både uden for Europa og i vores eksisterende europæiske lande for at nå vores overordnede mål om 5.000 butikker med gode skandinaviske tilbud til boligen. Jeg er meget tilfreds med, at antallet af JYSK-butikker og kunder samlet set fortsætter med at stige hvert år," siger Rami Jensen.

Investeringerne i vækst fortsætter

For at imødekomme det stigende antal kunder og JYSK-butikker investerer JYSK i to nye topmoderne distributionscentre.

Byggeriet af det første i Lelystad i Holland startede i løbet af sommeren og vil blive certificeret i henhold til den internationale bæredygtighedsstandard LEED. Distributionscenteret bliver 147.000 kvadratmeter stort med to højlagre med plads til 166.000 paller. Det er placeret i Lelystad for at reducere køreafstanden til butikkerne i Holland, Belgien, Storbritannien og Irland, og containere kan fragtes via pram meget tæt på.

Det andet topmoderne distributionscenter vil blive bygget i Almenara i det sydlige Spanien og vil erstatte det nuværende distributionscenter nær Valencia. Det nye distributionscenter vil være meget lig det i Holland og vil levere varer til de flere end 150 butikker i Spanien, Portugal og Marokko.

"Med vores to nye distributionscentre styrker vi vores globale logistiksetup yderligere, så vi kan fortsætte med at levere gode tilbud på indretning til hjemmet til vores voksende antal kunder, og når vi udvider til nye lande", siger Rami Jensen.

JYSK offentliggør torsdag den 28. november sin årsrapport med udviklingen i indtjening for regnskabsåret 2023/24.

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Xilium

Sponseret

Producentansvar for emballage: Xilium gør processen simpel

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Creativeworld Trends 2025: Gåture fuld af inspiration

Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke kun verdens førende messe for kreative og gør-det-selv-produkter, men også en platform for fantasifulde og overraskende nye trends. De tre nye trendverdener "LET'S TAKE A WALK... in the city", "LET'S TAKE A WALK... in the garden" og "LET'S TAKE A WALK... in the forest" giver ren inspiration og vil give udstillere og besøgende et overblik live fra 7. til 10. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023