Ny F&H Concept Store skal inspirere forbrugerne

”Vi har intet problem med, at forbrugerne henter inspiration hos os og derefter køber produkterne hos den lokale isenkræmmer, stormagasin eller designbutik. Faktisk er netop branding af vores egne mærker hovedformålet med den nye butik”. Sådan lyder det fra F&H’s salgsdirektør Morten Hansen efter åbningen af KitchenLivingDining Concept Store ved Gråbrødretorv i København.

”Vi har haft behov for en destination i København for vores brands, og derfor besluttede vi at åbne en concept store, hvor vi kan vise alle egne ejede brands, og ikke mindst deres DNA”. Det fortæller salgsdirektør Morten Hansen fra F&H efter åbningen af den 900 kvm store KitchenLivingDining på Niels Hemmingsens Gade 28 ved Gråbrødretorv i København.

Butikken er charmerende indrettet i to etager i en tidligere bankbygning, og det fornægter sig ikke i indretningen, hvor man bl.a. har ladet de smukke gamle bankboksdøre leve videre.

KitchenLivingDining er ikke en ny konkurrent til retailbranchen. Tværtimod. ”Vi vil bruge butikken til at brande de forskellige mærker til gavn for vores detailkunder. Og dem af vores kunder, der allerede har set butikken, er helt enige. Den støtter op om salget i detailhandlen, og vi vil hellere end gerne have, at kunderne inspireres hos os og køber varerne i de lokale butikker”, lyder det fra Morten Hansen.

Han slår fast, at brandingtanken også går på, at man fremadrettet vil lave events med de kendispersoner, der er tilknyttet de forskellige brands for både forbrugere og B-2-B kunder, og ikke mindst kan pressen bruge butikken.

”Vi må erkende, at det er svært at få den danske presse til at komme til Viborg. Med butikken i København vil vi meget lettere kunne trække pressen til, låne varer ud til stylinger i magasinerne og præsentere nyhederne. Og jo mere presse, produkterne får, jo bedre sælger de som bekendt i butikkerne”.
Ydermere, slår Morten Hansen fast, er det ingen hemmelighed er, at F&H satser massivt på den internationale scene netop nu. ”Og er der internationale kunder i København, må vi erkende, at det alt andet lige er lettere at betjene dem i København end at skulle trække dem til Viborg.”

Vi vil vise universerne
I butikken er det planen, at man vil præsentere de respektive branduniverser. Det gælder bl.a. Södahl, Zone Denmark, Rosti, BITZ, Lyngby Glas, Morsø, Villa Collection, Medusa Copenhagen, HOLM og Blomsterbergs. 

”Vi kan eksempelvis vise hele Södahl-kollektionen, der ellers ikke kan ses samlet nogen steder, og til jul kan vi vise hele det skønne Medusa-univers”.
KitchenLivingDining Concept Store vil naturligvis også, samme dag som de er tilgængelige, kunne præsentere de aktuelle nyheder fra de forskellige brands. Butikken arbejder med cross channel og interaktive skærme, så der også kan bestilles til levering på hjemmeadressen. 

Butikken er desuden delt op i brands, men i et særskilt rum og på podier rundt omkring i butikken er der skabt udstillinger, hvor de mange brands får lov til at spille sammen og spille op til den sæson, man befinder sig i, netop for at inspirere. ”Og butikkerne er naturligvis også mere end velkomne til at komme ind i KitchenLivingDining for at hente inspiration til udstillinger i deres egne forretninger”, lyder det, og Morten Hansen understreger, at det ikke er kunder men gæster, der kommer i den nye forretning – gæster, der ønsker at blive inspireret.

Stockholm Furniture Fair

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

05.02.2025Designbase.dk

Temu tromler ind på listen over de mest anvendte netbutikker i Danmark

05.02.2025Designbase.dk

Danmark som epicenter for cirkulær produktion

04.02.2025Designbase.dk

SMVdanmark: Ny EU-strategi varsler opgør med bureaukrati

04.02.2025Designbase.dk

Nu skal vi have Svanemærkede events

03.02.2025Designbase.dk

Hårdere straffe til butikstyve fra i morgen

31.01.2025Designbase.dk

Rekordhøje konkurstal i Sverige – men danskerne kan juble

27.01.2025Designbase.dk

Skift de sorte affaldssække ud med klare

27.01.2025Designbase.dk

Er din virksomhed omfattet af de nye regler om producentansvar?

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dimex
Messe
Creativeworld Trends 2025: Gåture fuld af inspiration

Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke kun verdens førende messe for kreative og gør-det-selv-produkter, men også en platform for fantasifulde og overraskende nye trends. De tre nye trendverdener "LET'S TAKE A WALK... in the city", "LET'S TAKE A WALK... in the garden" og "LET'S TAKE A WALK... in the forest" giver ren inspiration og vil give udstillere og besøgende et overblik live fra 7. til 10. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Christmasworld Trends 25+: Spotlight på ansvar, fællesfølelse og optimisme

Kreativt design, naturlige materialer og farver tæt på naturen: De vejledende temaer ansvar, fællesfølelse og optimisme definerer Christmasworld Trends 25+. Forhandlere inviteres til at opdage disse fra 7. til 11. februar 2025 på Christmasworld.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Creativeworld News

Hold dig opdateret og gå ikke glip af nogen nyheder. Vores nyhedsbrev giver dig den seneste information og praktiske tips til dit besøg på messen.

Dato

07.02.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Dimex
Messe
Christmasworld – En for alle årstider

Som den førende internationale messe for årstidens dekorationer og festdekorationer åbner Christmasworld op for effektive designmuligheder for at overraske kunderne. For nye synergier, der giver merværdi.

Dato

07.02.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Copyright 2023