Ny F&H Concept Store skal inspirere forbrugerne
”Vi har intet problem med, at forbrugerne henter inspiration hos os og derefter køber produkterne hos den lokale isenkræmmer, stormagasin eller designbutik. Faktisk er netop branding af vores egne mærker hovedformålet med den nye butik”. Sådan lyder det fra F&H’s salgsdirektør Morten Hansen efter åbningen af KitchenLivingDining Concept Store ved Gråbrødretorv i København.
”Vi har haft behov for en destination i København for vores brands, og derfor besluttede vi at åbne en concept store, hvor vi kan vise alle egne ejede brands, og ikke mindst deres DNA”. Det fortæller salgsdirektør Morten Hansen fra F&H efter åbningen af den 900 kvm store KitchenLivingDining på Niels Hemmingsens Gade 28 ved Gråbrødretorv i København.
Butikken er charmerende indrettet i to etager i en tidligere bankbygning, og det fornægter sig ikke i indretningen, hvor man bl.a. har ladet de smukke gamle bankboksdøre leve videre.
KitchenLivingDining er ikke en ny konkurrent til retailbranchen. Tværtimod. ”Vi vil bruge butikken til at brande de forskellige mærker til gavn for vores detailkunder. Og dem af vores kunder, der allerede har set butikken, er helt enige. Den støtter op om salget i detailhandlen, og vi vil hellere end gerne have, at kunderne inspireres hos os og køber varerne i de lokale butikker”, lyder det fra Morten Hansen.
Han slår fast, at brandingtanken også går på, at man fremadrettet vil lave events med de kendispersoner, der er tilknyttet de forskellige brands for både forbrugere og B-2-B kunder, og ikke mindst kan pressen bruge butikken.
”Vi må erkende, at det er svært at få den danske presse til at komme til Viborg. Med butikken i København vil vi meget lettere kunne trække pressen til, låne varer ud til stylinger i magasinerne og præsentere nyhederne. Og jo mere presse, produkterne får, jo bedre sælger de som bekendt i butikkerne”.
Ydermere, slår Morten Hansen fast, er det ingen hemmelighed er, at F&H satser massivt på den internationale scene netop nu. ”Og er der internationale kunder i København, må vi erkende, at det alt andet lige er lettere at betjene dem i København end at skulle trække dem til Viborg.”
Vi vil vise universerne
I butikken er det planen, at man vil præsentere de respektive branduniverser. Det gælder bl.a. Södahl, Zone Denmark, Rosti, BITZ, Lyngby Glas, Morsø, Villa Collection, Medusa Copenhagen, HOLM og Blomsterbergs.
”Vi kan eksempelvis vise hele Södahl-kollektionen, der ellers ikke kan ses samlet nogen steder, og til jul kan vi vise hele det skønne Medusa-univers”.
KitchenLivingDining Concept Store vil naturligvis også, samme dag som de er tilgængelige, kunne præsentere de aktuelle nyheder fra de forskellige brands. Butikken arbejder med cross channel og interaktive skærme, så der også kan bestilles til levering på hjemmeadressen.
Butikken er desuden delt op i brands, men i et særskilt rum og på podier rundt omkring i butikken er der skabt udstillinger, hvor de mange brands får lov til at spille sammen og spille op til den sæson, man befinder sig i, netop for at inspirere. ”Og butikkerne er naturligvis også mere end velkomne til at komme ind i KitchenLivingDining for at hente inspiration til udstillinger i deres egne forretninger”, lyder det, og Morten Hansen understreger, at det ikke er kunder men gæster, der kommer i den nye forretning – gæster, der ønsker at blive inspireret.