Ny app skal trække kunder til butikkerne

”Vi er byens puls”. Sådan lyder det fra David Demsitz fra Dayfair: en ny app, der forener alle de app’s, vi kender med gode tilbud, forslag til oplevelser, restauranter og caféer med mere. For butikkerne er det en alletiders mulighed for at trække kunder ind, og forbrugerne får mulighed for at opdage spændende tiltag i lokalområdet.

De tre bag Dayfair; Morten Viktor og Henrik Ravn og David Demsitz..

Der findes allerede i dag en række apps, der sørger for, at man som forbruger hele tiden holdes opdateret med de nyeste tilbud. Men der findes ingen app, hvor man som forbruger både kan få inspiration til gode spisesteder, til spændende oplevelser, lækre butikker og samtidig få nu og her tilbud. Netop derfor valgte mændene bag Dayfair også at sige deres gode jobs i den tunge ende af erhvervslivet op for at satse alt på den nye app.

”Vort mål er at hjælpe de fysiske butikker med at trække kunder ind i butikken, og der igennem hjælpe såvel detailhandlen som lokalsamfundet”, forklarer David Demsitz, der er chief commercial officer i Dayfair.

”Alle taler om e-commerce og om, hvordan man kommer med på den rejse, men i princippet lever og ånder de mennesker, der findes i detailhandlen, ikke for e-handel men for at stå i butikken. Vi hjælper dem med at skabe trafik i butikken via en online platform”.

For den butiksdrivende betyder det, at det vindue, der pyntes, kan lægges på Dayfair og i stedet for at blive set af de mennesker, der tilfældigt går forbi, eksponeres butikken nu for tusindvis af mennesker.

Som bruger kan man se, hvad der findes af spændende tiltag i lokalområdet netop nu: teater, jazz på caféen eller et lokalt marked. Men man kan også se, hvad der findes af restauranter og caféer, hvis man eksempelvis har lyst til en burger, og man kan se tilbud og aktiviteter fra lokale butikker.

”Som en af vore samarbejdspartnere beskrev det: ”Dayfair er jo AOK, Facebook og Instragram på steroider!”, siger David Demsitz med et smil, og tilføjer, at målet er at skabe byens puls i lokalområdet.

To sider af Dayfair
Der findes to sider af Dayfair. Den, der henvender sig til forbrugeren, og den, der henvender sig til detailhandleren.

Som detailbutik er det super nemt at have med at gøre, det tager få minutter at tilmelde sig og oprette tilbud, der er ingen binding for butikkerne, og så er det gratis”, fortæller David Demsitz.

Han ser det som en alletiders mulighed ikke mindst for de mindre detailbutikker, der ikke har råd til den store markedsføring.

”Dayfair er bygget op, så de små detailbutikker ikke ”drukner”. Vi har et gratis abonnement, hvor man kan lægge tre aktiviteter op, et Pro abonnement, hvor man kan lægge 10 aktiviteter op og et Premium abonnement, hvor man kan lægge 20 aktiviteter op. Men ikke flere – netop for også at give de små butikker muligheden for at blive set”.

Så alle kan altså begynde med det gratis abonnement, og føler man, det giver den handel, man har behov for, kan man forblive på det gratis abonnement. Pro abonnementet koster 299 kr. pr. måned og Premium abonnementet koster 999 kr. pr. måned.

For større butikker og kæder har Dayfair den fordel, at man møder kunden lige her og nu, og at det sker på kundens præmisser.

”Sendes nyhedsmails ud, sker det, når virksomheden vil det, og mange af de mails ryger ulæste i skraldespanden. På Dayfair ser kunderne det, der lægges op, når de vil, og når de er motiverede. Det gør en stor forskel”.

Og app’en er dynamisk og udvikler sig hele tiden, således er der netop lanceret en ny version af Dayfair.

”Vi har lyttet til vores mange brugere, og brugt deres feedback til at introducere en ny version af Dayfair, der er endnu sjovere at bruge og nemmere at gå til”, lyder det fra David Demsitz.

  • For detailbutikker:

    Alle detailbutikker, der er med i Dayfair, kan klikke sig ind på statistikker, der klart viser, hvordan man performer på Dayfair, og så man dermed har mulighed for bedre at tilpasse sine tilbud og aktiviteter.

    ”Det er super let at lægge tilbud op”, fortæller David. Man tager et foto, lægger det op, skriver pris, beskrivelse og overskrift samt start- og slutdato. Det kan gøres fra mobiltelefonen i forretningen, fra en computer eller gælder det en kæde, der er koblet på, kan hovedkontoret styre, hvilke butikker tilbuddet skal gælde.

    I princippet plejer vi at sige, at bruger man 10 minutter på Dayfair om ugen, er man rigtig godt kørende…”
     

  • For forbrugerne:

    I selve app’en kan forbrugerne se, hvad der sker i området. Øverst ligger temaer: trends, kulturnat osv., og her vises forskelligt inspirerende indhold, guides med videre.

    Man kan følge sine yndlingsbutikker og få direkte besked, når de lægger noget op, eller man kan vælge ud fra mest populære, de nyeste eller dem, der snart udløber. Man kan også vælge ud fra kategorier: kvinder, mænd, børn, bolig, restauranter og caféer, skønhed og livsstil, underholdning og oplevelser med flere.

    ”I Dayfair er der desuden indbygget en algoritme, så jo mere, man som forbruger benytter app’en, jo bedre bliver den til at finde de tilbud, der er målrettet netop dig”.

    Som bruger kan man desuden dele det, man ser og anbefale butikker eller andet til andre Dayfair brugere, og man kan følge hinanden, så man adviseres, når ens venner lægger noget op.

Allerede nu fortæller David Demsitz, at han har aftaler med bl.a. Føtex, Matas og Intersport ligesom en del mindre butikker også allerede har tilsluttet sig.

Herudover har man lavet aftaler med bl.a. Dansk Detail, Københavns Bagerlaug og Danske restauranter & Caféer, så deres medlemmer får rabatter.

”Vi har samme mål som brancheforeningerne, nemlig at hjælpe butikkerne”.

Handelsstandsforeninger har også tilsluttet sig, og sammen spreder man det gode budskab.

”Vi begynder blot i København med at gøre en aktiv indsats for at udbrede kendskabet til app’en, det vil sige lægge tekster op fra forskellige butikker, caféer med videre og kontakte små som store virksomheder, og det vil vi naturligvis også gøre i de andre byer”.

Skulle man have lyst til at blive en del af Dayfair, og bor man uden for København, kan man sagtens det, og Dayfair har fået fortrykt ”visitkort”, som kan rekvireres, til at lægge i poserne med henvisning til app’en.

”Vi vil lave noget fantastisk lokalt, som kan brede sig globalt. Det betyder, at vi har endnu flere produkter og funktioner pa? tegnebrættet, som vi tror pa?, at ba?de brugere og butikker bliver vilde med”, slutter David Demsitz, der kommer fra stilling som salgs- og marketingsdirektør i nemlig.com.

Ud over ham er folkene bag app’en Morten Viktor, der er tidligere koncerndirektør i Berlingske Media med ansvar for den digitale forretning samt IT og Henrik Ravn, der kommer med en stilling som chefudvikler for Trustpilot & IO Interactive.

Se mere på dayfair.dk

Relateret indhold

19.04.2024Designbase.dk

Virksomheder står alene med udfordrede lærlinge

19.04.2024Designbase.dk

Gratis klimarapportering er nu standard for store events i Bella Center

18.04.2024Designbase.dk

Ny ungdomsuddannelse kan skaffe flere unge til erhvervsuddannelserne

17.04.2024Designbase.dk

Engros- og detailhandlen lægger an til blød landing

17.04.2024Designbase.dk

Færre konkurser i Danmark, mens Sverige stadig er ramt

17.04.2024Designbase.dk

ESG skal være nemt for SMV’er

16.04.2024Witt

Sponseret

Witt A/S overtager distributionen af Aiper kabelfri poolrobotter i Norden

16.04.2024Designbase.dk

Nyt regnskab fra Bygma Gruppen:  Investeringer trods et udfordrende marked

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023