Normanns flagskibsbutik fylder 10 år
Normann Copenhagens flagskibsbutik på Østerbro har været tæt på at lukke, men kan nu fejre 10 års jubilæum.
Den 21. november 2005 slog Normann Copenhagen dørene op for sin nye flagskibsbutik på Trianglen på Østerbro, København. Mange år er gået, og butikken kan nu fejre 10 års jubilæum.
Men de 10 år har ikke været uden bump på vejen. En ny Føtex-butik gjorde krav på lokalerne, men måtte sidste år trække sig efter en underskriftsindsamling fra Normann Copenhagens kunder, skriver retailnews.dk.
Et særligt kendetegn for butikken er dens smalle facade og dermed også smalle vinduesparti. Og det har været en udfordring for butikken:
Vi kunne se en udfordring med at skabe opmærksomhed og tiltrække nye kunder i den lille facade. Derfor har vi stylet nye vinduer hver aften seks dage om ugen. På ti år er det blevet til mere end 3.000 forskellige stemninger og udtryk. Vores skiftende vinduesudstillinger er blevet så populære, at beboerne i området ofte går forbi på deres aftentur, for at se hvad personalet nu har fundet på. Det synes vi er ret sjovt, siger direktør Jan Andersen til retailnews.dk.
Unik stil og events
Ifølge Jan Andersen har Normann Copenhagen med sin flagskibsbutik skabt en unik stil, som har inspireret andre.
I starten af nullerne var detailområdet delt op i enten specialistbutikker med musik, møbler og tøj eller rene brandbutikker, hvor man trådte ind i det enkelte brands univers. I dag findes der globalt set utallige livstilskonceptbutikker, siger han til retailnews.dk.
Butikken er desuden flere gange årligt vært for udstillinger og events. Verdensstjernerne Grace Jones, Pharrell Williams og Timbaland har blandt andet gæstet stedet.