Normann Copenhagen kåres som Gazellevirksomhed for syvende gang

Designvirksomheden Normann Copenhagen er blandt de hurtigst voksende virksomheder i Danmark og tildeles for syvende gang Børsens Gazellepris.

Dagbladet Børsen identificerer og kårer hvert år den danske vækstelite, og Normann Copenhagen har med sine seneste flotte resultater endnu engang gjort sig fortjent til titlen som gazelle, oplyser virksomheden i en pressemeddelelse. Gazelleprisen gives til virksomheder, der de seneste fire regnskabsår har haft positiv vækst, og som har fordoblet enten nettoomsætning eller bruttoresultat over perioden.

Syv gange gazelle
Hele syv gange har Normann Copenhagen modtaget gazelleprisen. Første gang i 2004, hvorefter titlen blev indhentet årligt i 2005, 2006 og 2007. De følgende år kradsede krisen, og det satte sit aftryk på væksten - også hos Normann Copenhagen, som dog vendte stærkt tilbage og blev hædret med gazelletitlen igen i 2013, 2014 og nu 2015.

Over de sidste tyve år, hvor Børsen har foretaget sin undersøgelse, er blot 26 virksomheder blevet kåret som gazelle syv gange. Normann Copenhagen indskriver sig altså i en eksklusiv klub af danske virksomheder, som holder en høj vækstrate.

Produktudvikling og international opmærksomhed
Succesen skyldes, ifølge Normann Copenhagens grundlæggere Jan Andersen og Poul Madsen, at virksomheden har formået at udvikle sit produktsortiment og tilbyde en bred vifte af produkter med et prisspænd, der når en stor målgruppe. Normann Copenhagen har de seneste år særligt satset på at udvide sin møbelproduktion og har lanceret

to større møbelserier, der begge har vundet internationale designpriser.

Den internationale opmærksomhed er en væsentlig årsag til, at virksomheden vækster. Normann Copenhagens forretninger på det internationale marked vokser eksplosivt, og godt 80 procent af omsætningen hentes uden for landets grænser. Virksomhedens produkter sælges i dag i mere end 82 lande verden over.

Den digitale forbruger
Ved årets gazellekåring er der særligt fokus på de gazellevirksomheder, som har evnet at udvikle og tilpasse sin forretning til den digitale forbruger. Hos Normann Copenhagen var man hurtigt klar over, at for at nå forbrugeren, må man være til stede, hvor forbrugeren er, og udvikle ikke bare sin fysiske, men også sin digitale tilstedeværelse. 

Normann Copenhagen har været frontløber i brugen af sociale medier og driver med stor succes egen webshop, som sender møbler og accessories af sted til hele verden, lige fra Brovst i Nordjylland til Lima i Peru. Virksomhedens visionære digitale format har opnået anerkendelse ved flere lejligheder, senest med modtagelsen af E-handelsprisen i 2014.

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

20.12.2024Designbase.dk

Julemærkehjemmene modtager over en million kroner fra Salling Group

19.12.2024Designbase.dk

Små erhvervsdrivende får nu lettere ved at oprette bankkonto

19.12.2024Designbase.dk

Ny guide giver SMV’er værktøjer til at navigere i EU’s krav til cybersikkerhed

16.12.2024Designbase.dk

Danskerne købte for rekordmange penge i julen 2023

12.12.2024Designbase.dk

Svanemærket tildeler Svanemærket 2023 til Høie

12.12.2024Designbase.dk

Få styr på medarbejdernes overskydende ferie

11.12.2024Designbase.dk

De potentielle cybersikkerhedstrusler i 2025

10.12.2024Designbase.dk

Dansk konkursstatistik november 2024: Historisk nedgang, men udfordringer består

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

11.01.2025

Tid

10:00

Sted

Hamborg

TRADE POINT A/S
Messe
“Together 2025”: A new exclusive collaboration replacing IMM Cologne in January

Danish design takes center stage this January as 10 leading Danish design companies join forces to host a new exclusive in-house fair from January 13–17, 2025. The event, titled “Together 2025” replaces the traditional IMM Cologne week with a coordinated showcase of Danish innovation, style, and craftsmanship.

Dato

13.01.2025

Tid

10:00

Sted

Denmark

Dimex
Messe
HEIMTEXTIL 2025: Tæpper og måtter boomer

Efter successen sidste år får produktgruppen tæpper endnu mere fokus med dobbelt så mange udstillere fra tæppebranchen på Heimtextil 2025 fra 14. - 17. januar.

Dato

14.01.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Heimtextil - International messe for bolig- og kontrakttekstiler

Den internationalt unikke platform for bolig- og kontrakttekstiler og tekstildesign. Oplev sæsonens trends, tekstil bæredygtighed, verdens største udvalg af boligtekstiler samt produkt- og informationstilbud til boligindretning, gæstfrihed og megatrend søvn. Globalt kombineret og passioneret præsenteret.

Dato

14.01.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Maison&Objet
Maison&Objet

Oplev det bedste inden for design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, en førende global begivenhed for professionelle i design- og livsstilsindustrien.

Dato

16.01.2025

Sted

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Formex
Messe
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Dato

17.01.2025

Tid

10:00

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023