Normann Copenhagen åbner butik i Kina
Designbrandet Norman Copenhagen åbner nu kombineret butik, boghandel og café i Shanghai.
For nylig kunne Designbase skrive om, at Normann Copenhagen oplever stor succes og ser potentiale i lande som Australien og Kina. Sidstnævnte bliver nu en realitet, da designvirksomheden åbner kombineret butik, boghandel og café i Shanghai i den østlige del af Kina.
Vi har store forventninger til det kinesiske marked. Vi oplever meget store vækstrater i øjeblikket, og hvis det fortsætter, bliver Kina i løbet af ganske kort tid lige så stort som vore største markeder i Europa, udtaler Poul Madsen, direktør og medejer af Normann Copenhagen, til Finans.
Læs også: Normann Copenhagen oplever fortsat succes
Sidste år etablerede Normann et lager i Shanghai, hvilket satte gang i væksten i Kina og nu betyder, at virksomheden kan opruste med en butik på 300 kvadratmeter.
Sammen med en partner åbner vi en kombineret butik, boghandel og café i Shanghai. Hvis det bliver en succes, kan der komme flere butikker, lyder det fra Poul Madsen.
Københavns Lufthavn
Også i Københavns Lufthavn sker der ting og sager for Normann Copenhagen. Her afprøver virksomheden pr. 1. juli et nyt butikskoncept, hvor der udelukkende vil blive solgt mindre produkter i en prisklasse, der hedder 10 til 150 kroner.
Til at starte med vil butikken i Kastrup have et sortiment, der består af cirka 200 varer, og som har fokus på kontoret.
Læs også: Dansk design storhitter i udlandet
Normann Copenhagen holder til med en butik på Østerbro, som er indrettet i en tidligere biograf. Samme sted har virksomheden også hovedkvarter.