Netbutikker underlægges nyt EU-krav
Nyt krav til netbutikker inden for EU: Fremover skal alle netbutikker oplyse kunderne om deres klagemuligheder.
Nu kommer der endnu et krav inden for lovgivningen for netbutikker i EU. Kravet går ud på, at alle netbutikker i EU fremover skal oplyse forbrugerne om deres klagemuligheder på tværs af EUs grænser. Det skriver detailfolk.dk.
Med det nye krav får forbrugerne gennem en ny, fælles klageportal mulighed for at klage direkte til virksomheder i andre EU-lande.
Hensigten med den europæiske klageportal er at gøre det nemmere for både forbrugere og netbutikker at håndtere klagesager på tværs af grænserne, oplyser Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.
Klageportalen åbnede den 15. februar, og det er netbutikkernes opgave at oplyse forbrugerne om deres klagemuligheder samt at linke til portalen.
På www.forbrugereuropa.dk kan man læse mere om de nye informationskrav.