Möbelmässan i Göteborg udvider med en ekstra dag

Möbelmässan i Göteborg udvides ikke kun fra to til tre dage i 2023, så den løber ad stablen fra 12.-14. september. Messen vokser også indholdsmæssigt.

Foto: Möbelmässan Göteborg

Efter succesen i 2022 udvider Möbelmässan i Göteborg. 

”Da vi lukkede dørene efter en velafsluttet messe i september 2022, var både udstillere og besøgende fulde af rosende ord. Der manglede kun én ting: tilstrækkelig tid. Derfor har vi besluttet at udvide messen fra to til tre dage i 2023”, siger Jacob Ryder, ansvarlig for Möbelmässan i Göteborg.

Til messen i 2022 havde der ikke været messer i branchen i næsten tre år på grund af pandemien, og responsen var fantastisk: næsten 2.000 fagbesøgende strømmede til fra hele Norden, og over 70 udstillere oplevede et enormt pres på deres stande.

”Og indtil videre ser det mindst lige så godt ud i år. Det udvidede koncept med tre dage føles helt rigtigt og er blevet godt modtaget af branchen, siger Jacob Ryder, og fortsætter:

”Med den feedback, vi har fået, var det det helt rigtige beslutning at træffe. Udstillerne har simpelthen brug for mere tid til deres kunder, og vi er meget glade for at have fundet en løsning ved at skabe en tredages messe. Samtidig ser vi også, at det skaber muligheder for at udvikle mødestedet yderligere, få det til at vokse og blive endnu mere relevant for branchen”.

Han forventer at have endnu flere udstillere end sidste år, herunder en betydelig tilstedeværelse af udstillere fra Danmark, Norge og Finland. ”For på trods af det udfordrende marked vokser messen og bliver stadig mere relevant for branchen”, siger han.

George Makdessi, formand for brancheorganisationen MIBO, der arrangerer messen i samarbejde med Svenska Mässan, har en klar vision:

”Vores ambition er, at det skal blive den førende messe i Norden”, siger han, og fortsætter: ”Den seneste Möbelmässan i Göteborg var fuldt booket. Men mange udstillere oplevede, at de ikke havde tilstrækkelig tid til alle besøgende. MIBO har nu lyttet til medlemmernes ønsker, og konklusionen er klar: Vi fik et meget klart signal om at øge formatet, først og fremmest ved at forlænge messen med en dag, hvilket vi nu gør”.

Beslutningen bliver vel modtaget af flere udstillende virksomheder.

”Med den succes, vi havde i 2022, ser vi nye muligheder med en ekstra messedag”, siger Göran Stjärnfeldt, salgschef hos Furninova.

”Jeg ser kun fordele. Det gør det også nemmere for vores kunder at planlægge. Så vi håber, at endnu flere kunder besøger messen i 2023!”

Også det ambitiøse danske møbelfirma Hjort Knudsen, der fordoblede deres standplads på sidste års messe, er fuldt ud positive:

”Vi oplevede en fantastisk stemning, og responsen var overvældende. Desværre blev det lidt overskygget af tidsmangel”, siger Jonas Törnqwist, svensk salgschef hos Hjort Knudsen. På deres stand handler det meget om at prøvesidde, prøveligge og formidle en følelse.

”Frem for alt skal vi sælge den følelse. Det tager lidt tid”, konstaterer han. ”Derfor gør det os meget glade at messen nu udvides til tre dage. Vi ønsker, at messen skal vokse og skabe inspiration for vores kunder. Jeg har en stærk fornemmelse af, at dette kan blive vores virksomheds hovedmesse i Skandinavien”.

Branchefest

Om aftenen 12. september, er der planlagt en stor branche-fest i messeområdet.

Sidste år var festen en stor succes, og den vender nu tilbage. Det bliver en sjov aften for branchen med god mad og drikke, networking og underholdning.

For at deltage i branchefesten kræves tilmelding via hjemmesiden www.mobelmassan.com. Antallet af pladser er begrænset.

Foto: Möbelmässan Göteborg

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Denne artikel er del af et tema:

Tema: Möbelmässan i Göteborg

Möbelmässan i Göteborg udvides fra to til tre dage fra 12.-14. september. Det betyder mere tid til inspiration både hos de mange udstillere og via det store program af spændende foredrag, der er sammensat. I temaet kan du dykke ned i de mange brancheoplevelser, der venter.

Relateret indhold

21.01.2025Xilium

Sponseret

Producentansvar for emballage: Xilium gør processen simpel

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Christmasworld Trends 25+: Spotlight på ansvar, fællesfølelse og optimisme

Kreativt design, naturlige materialer og farver tæt på naturen: De vejledende temaer ansvar, fællesfølelse og optimisme definerer Christmasworld Trends 25+. Forhandlere inviteres til at opdage disse fra 7. til 11. februar 2025 på Christmasworld.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023