Möbelmässan Göteborg: Høj forretningsaktivitet trods lavkonjunkturer

På trods af den svære økonomiske situation var der fuld fart på Möbelmässan Göteborg. Årets messe, der denne gang var udvidet til tre dage, havde markant flere besøgende, flere udstillere og et større standareal end sidste år. Og der var god business på messen.

Foto: Greppi Webb

"Interessen var enorm. Vi har solgt rigtig godt, siger Johan Englesson hos møbelvirksomheden Englesson, der udstillede for første gang i Göteborg.

Göteborg Furniture Fair, der er en ren indkøbsmesse, blev i år arrangeret for anden gang i regi af det svenske messe- og kongrescenter i samarbejde med MIBO, Möbel og indretningsvirksomhedernes brancheforening. Efter tre intensive messedage, 12.-14. september, kan messen melde om en klar stigning.

Dette års messe tiltrak 1.792 handelsbesøgende, en stigning på 46 procent i forhold til sidste år! 68 udstillere var på plads, én mere end sidste år, og mange havde investeret i større stande. Det samlede udstillingsareal steg også. Blandt både udstillere og besøgende var der en betydelig andel fra Norge, Danmark og Finland, hvilket styrker messens position som et nordisk mødested.

Jacob Ryder er forretningschef for Möbelmässan Göteborg: "Vi er meget tilfredse med det positive resultat, som på ingen måde var givet. Vi ved naturligvis, at den forværrede økonomi rammer forbrugernes diskretionære handel, som møbelindustrien er en del af, særlig hårdt”.

Helt nyt i år var seminarinitiativet fra en åben scene på udstillingsgulvet."Blandt andet trak indretningsarkitekt og forfatter Frida Ramstedt fuldt hus med et foredrag om møbelviden og indretning. Det var meget værdsat, og vi vil udvikle sceneprogrammet til næste år”, siger Jacob.
Messen afspejlede aktuelle tendenser, både moderne og klassiske, med fokus på flade og polstrede møbler til hjemmemiljøet, belysning og interiørdetaljer.

”Vi oplevede at udstillerne hele tiden var meget tilfredse, flere har allerede booket pladser til næste år”, fortæller Jacob Ryder. ”Derudover har vi fået en række nye udstillere blandt de besøgende på årets messe, iværksættere som tidligere har udstillet på andre messer. Det er lidt usædvanligt og et tegn på, at møbelmessen fortsætter med at vokse - meget positivt, selvfølgelig!”.

-PF

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Xilium

Sponseret

Producentansvar for emballage: Xilium gør processen simpel

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Christmasworld Trends 25+: Spotlight på ansvar, fællesfølelse og optimisme

Kreativt design, naturlige materialer og farver tæt på naturen: De vejledende temaer ansvar, fællesfølelse og optimisme definerer Christmasworld Trends 25+. Forhandlere inviteres til at opdage disse fra 7. til 11. februar 2025 på Christmasworld.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023