Markant fremgang i Nilfisks forbrugerforretning

Nilfisk, en førende global leverandør af professionelt rengøringsudstyr og -services, leverer et andet kvartalsregnskab med organisk vækst, en forbedret bruttomargin og stærk fremgang i forbrugerforretningen

Foto: Nilfisk

Nilfisk, en førende global leverandør af professionelt rengøringsudstyr og -services, leverer et andet kvartalsregnskab med organisk vækst, en forbedret bruttomargin og stærk fremgang i forbrugerforretningen.

Nilfisk har netop leveret regnskab for andet kvartal af 2024 med en omsætning på mEUR 278,5. Den organiske vækst ligger på 2,4%, og EBITDA-marginen før særlige poster på 14,1%. Nilfisk leverede en væsentlig højere bruttomargin for andet kvartal 2024, som ligger på 42,2% sammenlignet med 40,4% i samme periode i 2023.

Jon Sintorn, CEO i Nilfisk, kommenterer på regnskabet:

"Nilfisk leverede en solid marginforbedring i Q2 2024. En stærk højsæson i forbrugerforretningen og en solid efterspørgsel i EMEA blev modvirket af en mat efterspørgsel i Americas og APAC. Serviceforretningen fortsatte med at vokse, drevet af en solid efterspørgsel i EMEA og en øget andel af serviceaftaler."
Den øgede omsætning i forbrugerforretningen med en organisk vækst på 18,1% i andet kvartal 2024 har udover den sæsonbetonede stærke efterspørgsel på især højtryksrensere afsæt i Nilfisks voksende markedsandele i Vesteuropa på såvel højtryksrensere som støvsugere.
Fremgangen i Nilfisks forbrugerforretning skyldtes ikke mindst fokus på produktinnovation. Én af højdespringerne var den nye ledningsfri støvsuger, Nilfisk S1, der har øget salget i kategorien med 85% siden lanceringen.

"Vores forbrugerforretning har buldret derud af for andet kvartal i træk. Vi oplevede især stærk efterspørgsel i de nordiske lande, men vi tog også markante markedsandele i Frankrig og Tyskland. Væksten i vores forbrugerforretning skyldes en høj produktvitalitet på tværs af porteføljen. Det viser altså, at Nilfisk har en stærk innovationsevne kombineret med en robust konkurrenceevne og markedsrelevans blandt vores kunder og forbrugere," forklarer Jon Sintorn, CEO i Nilfisk.
Nilfisk bekræfter de finansielle forventninger til 2024, som blev kommunikeret i virksomhedens årsrapport for 2023. Den organiske omsætningsvækst forventes at ligge i intervallet 3% til 6% for 2024, og EBITDA-marginen før særlige poster ventes at ligge i intervallet 13% til 15%.

Niveauet for CAPEX forventes omkring 4% af omsætningen, med mere end halvdelen af beløbet målrettet investeringer i produkter.

Stockholm Furniture Fair

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Xilium

Sponseret

Producentansvar for emballage: Xilium gør processen simpel

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

09:00

Sted

Vardevej 1, 7400 Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Creativeworld Trends 2025: Gåture fuld af inspiration

Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke kun verdens førende messe for kreative og gør-det-selv-produkter, men også en platform for fantasifulde og overraskende nye trends. De tre nye trendverdener "LET'S TAKE A WALK... in the city", "LET'S TAKE A WALK... in the garden" og "LET'S TAKE A WALK... in the forest" giver ren inspiration og vil give udstillere og besøgende et overblik live fra 7. til 10. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023