Maison&Objet: (RE)generation

(RE)generation er hovedtemaet for Maison&Objet og de to 25-års jubilæumsmesser i 2020. Der bliver stillet skarpt på fremtidens forbrugertendenser, og der bliver vist trends, der spiller op til dem. Messen havde en lille tilbagegang i antallet af besøgende og en fremgang i antallet af udstillere.

Igennem de 25 år, Maison&Objet har eksisteret, har man løbende genopfundet messen, og dermed fastholdt det, messen selv kalder for en ”magisk tiltrækning”. Dog kunne messen denne gang melde om en lille tilbagegang på 3,5 pct. i antallet af besøgende, og en fremgang i antallet af udstillere, der nu er oppe på 2736 med 609 nye firmaer, og beregninger fra messen viser, at der i løbet af de fem dage, Maison&Objet varer, er blevet handlet for næsten to mia. euro.


For at hylde det nye årti, har Maison&Objet dedikeret begge 2020-messerne til temaet: (RE)generation! Målet er at give de besøgende muligheden for bedre at forstå forbrugsmønstrene i Generation Y og Z, og det er både spændende og urovækkende. Med trendkonsulent Nelly Rodi i spidsen udforskede man denne gang engagementet hos de meningsdrevne forbrugere bl.a. i forhold til miljøvenlige produkter. Til september vil fokus være på, hvordan de digitale nomader er en generation, der er vokset op på en kost af internet og sociale medier.

Design… and action! 
“What’s New?”-trendudstillingerne var også denne gang skabt af Elizabeth Leriche, François Bernard og François Delclaux, og de udforskede netop, hvordan forbrugerne tager meningsfuldheden, natur og spændende materialer ind i deres hjem – temaer, der er tæt på den nye generation.


Skiftet i forbrugsmønstre er noget, der er i alles tanker. Bl.a. hotel- og restaurationsbranchen, som Maison&Objet havde sammensat et specielt program for, der førte dem rundt fra møbler til tableware, køkkensegmentet, belysning, tekstiler og dufte. 

Designer of the Year og unge talenter
“Simplicity takes a lot of hard work”. Sådan valgte Designer of the Year 2020 Michael Anastassiades at præsentere sit arbejde, og han spillede fint op til de seks upcoming talenter, som Maison&Objet denne gang havde valgt at støtte op om.  De seks var Adrien Garcia, Julie Richoz, Laureline Galliot, Mathieu Peyroulet Ghilini, Natacha & Sacha og Wendy Andreu.

Klar til september!
De næste datoer, der skal i kalenderen, når det gælder Maison&Objet, er den 4.-8. september 2020 og med PARIS DESIGN WEEK fra den 3.-12. september.


I september-udgaven vil der være to hovedtemaer; WORK! og PROJECTS, hvor det bl.a. handler om at se og arbejde med de forandringer, der sker med vores arbejdspladser i dag og dermed behovet for nye cross-funktionelle designløsninger, der kombinerer well-being & well-working, community & privacy, experience & performance, workspaces & living spaces.


PROJECTS er målrettet indretningsarkitekter, og omfatter tekniske løsninger, der opfylder alle designbehov til hotel-, service-, og beboelsessektorerne.

FAKTA

Besøgstal:
81.232 unikke besøgende på messen,
123.836 besøg
151 lande var repræsenteret
44.823 franske besøgende 
36.409 udenlandske besøgende

Tal omkring udstillerne:
2736 udstillere/2891 brands 
609 nye firmaer
71 lande var repræsenteret
990 franske firmaer
1746 internationale brands.

Den digitale platform:
6000 brands
175 000 medlemmer
48% detailhandlere
60% international brugere
2.5 million unikke besøgende om året.

EVA SOLO

Sponseret

Lysende kunstværker

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

22.11.2024Designbase.dk

1000 SMV’er får hjælp til hurtig og nødvendig omstilling

21.11.2024Designbase.dk

Optimisme i sigte i en presset designbranche

21.11.2024Designbase.dk

Klimaværktøj til virksomheder forlænges til 2028

20.11.2024Designbase.dk

Nye krav til bogføring bliver en fordel for virksomhederne

20.11.2024Designbase.dk

Nilfisk klar med blandede resultater i Q3

19.11.2024Designbase.dk

Bedre cybersikkerhed for SMV’er med Systemoverblikket

18.11.2024Designbase.dk

Når ulykken er ude til julefrokosten: Er det en arbejdsskade?

18.11.2024Designbase.dk

Erhvervsudvalget vil forbedre vilkår for danske virksomheder

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
IHGF
Messe
IHGF Delhi Fair 2024

Det bedste af Indiens håndværk

Dato

16.10.2024

Tid

09:00

Sted

India Expo Center & Mart, Greater Noida, Delhi-NCR

Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

11.01.2025

Tid

10:00

Sted

Hamborg

Dimex
Messe
HEIMTEXTIL 2025: Tæpper og måtter boomer

Efter successen sidste år får produktgruppen tæpper endnu mere fokus med dobbelt så mange udstillere fra tæppebranchen på Heimtextil 2025 fra 14. - 17. januar.

Dato

14.01.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Heimtextil - International messe for bolig- og kontrakttekstiler

Den internationalt unikke platform for bolig- og kontrakttekstiler og tekstildesign. Oplev sæsonens trends, tekstil bæredygtighed, verdens største udvalg af boligtekstiler samt produkt- og informationstilbud til boligindretning, gæstfrihed og megatrend søvn. Globalt kombineret og passioneret præsenteret.

Dato

14.01.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Maison&Objet
Maison&Objet

Oplev det bedste inden for design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, en førende global begivenhed for professionelle i design- og livsstilsindustrien.

Dato

16.01.2025

Sted

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Stockholmsmässan
Messe
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Dato

17.01.2025

Tid

10:00

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023