Maison&Objet: (RE)generation

(RE)generation er hovedtemaet for Maison&Objet og de to 25-års jubilæumsmesser i 2020. Der bliver stillet skarpt på fremtidens forbrugertendenser, og der bliver vist trends, der spiller op til dem. Messen havde en lille tilbagegang i antallet af besøgende og en fremgang i antallet af udstillere.

Igennem de 25 år, Maison&Objet har eksisteret, har man løbende genopfundet messen, og dermed fastholdt det, messen selv kalder for en ”magisk tiltrækning”. Dog kunne messen denne gang melde om en lille tilbagegang på 3,5 pct. i antallet af besøgende, og en fremgang i antallet af udstillere, der nu er oppe på 2736 med 609 nye firmaer, og beregninger fra messen viser, at der i løbet af de fem dage, Maison&Objet varer, er blevet handlet for næsten to mia. euro.


For at hylde det nye årti, har Maison&Objet dedikeret begge 2020-messerne til temaet: (RE)generation! Målet er at give de besøgende muligheden for bedre at forstå forbrugsmønstrene i Generation Y og Z, og det er både spændende og urovækkende. Med trendkonsulent Nelly Rodi i spidsen udforskede man denne gang engagementet hos de meningsdrevne forbrugere bl.a. i forhold til miljøvenlige produkter. Til september vil fokus være på, hvordan de digitale nomader er en generation, der er vokset op på en kost af internet og sociale medier.

Design… and action! 
“What’s New?”-trendudstillingerne var også denne gang skabt af Elizabeth Leriche, François Bernard og François Delclaux, og de udforskede netop, hvordan forbrugerne tager meningsfuldheden, natur og spændende materialer ind i deres hjem – temaer, der er tæt på den nye generation.


Skiftet i forbrugsmønstre er noget, der er i alles tanker. Bl.a. hotel- og restaurationsbranchen, som Maison&Objet havde sammensat et specielt program for, der førte dem rundt fra møbler til tableware, køkkensegmentet, belysning, tekstiler og dufte. 

Designer of the Year og unge talenter
“Simplicity takes a lot of hard work”. Sådan valgte Designer of the Year 2020 Michael Anastassiades at præsentere sit arbejde, og han spillede fint op til de seks upcoming talenter, som Maison&Objet denne gang havde valgt at støtte op om.  De seks var Adrien Garcia, Julie Richoz, Laureline Galliot, Mathieu Peyroulet Ghilini, Natacha & Sacha og Wendy Andreu.

Klar til september!
De næste datoer, der skal i kalenderen, når det gælder Maison&Objet, er den 4.-8. september 2020 og med PARIS DESIGN WEEK fra den 3.-12. september.


I september-udgaven vil der være to hovedtemaer; WORK! og PROJECTS, hvor det bl.a. handler om at se og arbejde med de forandringer, der sker med vores arbejdspladser i dag og dermed behovet for nye cross-funktionelle designløsninger, der kombinerer well-being & well-working, community & privacy, experience & performance, workspaces & living spaces.


PROJECTS er målrettet indretningsarkitekter, og omfatter tekniske løsninger, der opfylder alle designbehov til hotel-, service-, og beboelsessektorerne.

FAKTA

Besøgstal:
81.232 unikke besøgende på messen,
123.836 besøg
151 lande var repræsenteret
44.823 franske besøgende 
36.409 udenlandske besøgende

Tal omkring udstillerne:
2736 udstillere/2891 brands 
609 nye firmaer
71 lande var repræsenteret
990 franske firmaer
1746 internationale brands.

Den digitale platform:
6000 brands
175 000 medlemmer
48% detailhandlere
60% international brugere
2.5 million unikke besøgende om året.

Stockholm Furniture Fair

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Xilium

Sponseret

Producentansvar for emballage: Xilium gør processen simpel

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Creativeworld Trends 2025: Gåture fuld af inspiration

Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke kun verdens førende messe for kreative og gør-det-selv-produkter, men også en platform for fantasifulde og overraskende nye trends. De tre nye trendverdener "LET'S TAKE A WALK... in the city", "LET'S TAKE A WALK... in the garden" og "LET'S TAKE A WALK... in the forest" giver ren inspiration og vil give udstillere og besøgende et overblik live fra 7. til 10. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023