Maison&Objet afslører,
sine to trendområder "What's New? In Decor" and "What's New? In Retail" i farverne, der harmonerer med det overordnede tema: TERRA COSMOS.
Maison&Objet slår i dag dørene op, og i de kommende dage er der masser af inspiration at hente på standene og på trendområderne. Designbase er selvfølgelig på messen, og vi vil løbende lægge dugfriste nyheder op.
Terra Cosmos afspejler tidens stemning. Med fødderne på jorden og hovedet i stjernerne drømmer vi alle om at flygte fra hverdagen. Nye teknologier åbner ekstraordinære muligheder, samtidig med at vi konfronteres med vores ansvar. De to What's New? områder forankrer vores ønsker i virkeligheden ved at levere konkrete løsninger. Her, lige før messedørene går op, er der et kig på, hvordan eksperterne Elizabeth Leriche og François Delclaux fortolker Terra Cosmos baseret på nøgletendenser indenfor interiør og detailhandel og de nye produkter, der præsenteres på messen.
I juli afslørede vi de første moodboards til trendområderne, og nu er det tid til at tage med på endnu en kosmisk tur...
What’s New? In Décor
Nye måder at leve, producere og skabe på. Denne sæsons tema, Terra Cosmos, inspirerede Elizabeth Leriche til at skabe historien om en kosmisk odyssé nedsænket i stjernerne. Den pavillon, hun forestiller sig skal inspirere morgendagens design og dekoration, besøges af lyset fra stjernebilleder på en dybblå himmel. Ved at kombinere magi og teknologi afslører denne trendprofet de æstetiske påvirkninger, der vil generere ønskværdige fremtider: Materialer, teksturer, volumener, mønstre, farveovergange... Månens rå sten og sand, Mars' røde jord, solens lysende aura, metalliske variationer. Flere rumskibslignende celler afslører galakser af objekter, tilbehør og effekter, der inspirerer til dagdrømme.
What’s New? In Retail
Denne fordybende rejse inviterer til at opdage fem rumlige og tidsmæssige capsules der spænder fra glitrende sol til meteoritsorte, radikale metallics, luft og måneklitter. Disse fantasiverdener byder på nye genstande, spektakulære møbler og unikke, inspirerende kreationer.
Det ultimative strategiske værktøj til en inspirerende virkelighed i alle forretninger. Et uvurderligt værktøj til at løfte konceptbutik og den den enkeltståede butik til et sted, der skal besøges.
At tage salget til himlen og videre er ambitionen for stilkonsulent François Delclaux på What's New? In Retail. Information om point of sales, spotlights, skiltning, prioritering af valg og blikfang: Den nøglefærdige værktøjskasse indeholder de nyeste merchandising-løsninger og ”best practice” for at få detailhandlerne i gang.
Øjeblikkelig boarding: François Delclaux har iscenesat sin ultimative kuratering af fremtidige bestsellere, inspireret af sæsonens tema, Terra Cosmos. En rumatmosfære på vej mod Månen, Mars og Neptun. Tre stilistiske øvelser, mellem brutalisme og futurisme, materialitet og teknologi... fuld af gode ideer, der kan sende butikken mod nye grænser.