Indhold fra partner Hvad er dette?
Alsik Hotel er på nuværende tidspunkt 76% CO2-neutralt, hvilket blandt andet skyldes, at der er indtænkt bæredygtighed samt energioptimering i bebyggelsen af samtlige af hotellets dele.
For eksempel har Alsik Hotel 380 m2 solceller på taget, der producerer 35 % af hotellets energi, og hotellets varmeforsyning er 100 % grøn fjernvarme.
Hotellets stærke dedikation til bæredygtighed og grøn energi, er i harmoni med GROHE’s ambition om at være industriel frontløber for bæredygtighed. Foruden at have vundet flere bæredygtighedspriser, har GROHE været blandt de mest bæredygtige store virksomheder i Tyskland i flere år. I juli 2019 besluttede GROHE at konvertere alle produktionsfaciliteter til udelukkende at køre på grøn energi og i 2020 bliver den tyske sanitetsvirksomhed GROHE, helt C02-neutral.
Alsik Hotel har derfor med sine badeværelser, som BadElement har bygget med produkter fra GROHE, i den grad udvist at man tager nutidens fokus på bæredygtighed alvorligt.
Resultatet af det store fokus på bæredygtighed og grønne løsninger har allerede nu skabt signifikante besparelser på vand, energi samt omkostninger i forhold til konventionelle produktløsninger
Som et synligt bevis på de opnåede besparelser overrakte seniorprojekt salgschef fra GROHE, Henning Lien, fredag d. 7. februar 2020, et bæredygtighedsdiplom til Alsik Hotel’s Operations Manager, Michael Kurth.
Ønsker du at vide mere om projektet? Kontakt da GROHEs seniorprojekt salgschef på henning.lien@grohe.com
Alsik Hotel har fået et tidløst, minimalistisk og funktionelt GROHE-design, der passer til hotellets vision. ”De vand- og energibesparende løsninger fra GROHE var et nemt valg, da de støtter op om Alsik Hotel’s vision om at være CO2-neutral. At de designmæssigt passer ind på hotellet, er et ekstra plus,” udtaler projektdirektør John Knudsen.
Hotellets 190 værelser er udstyret med både håndvaskarmatur, brusesystem og cisterne fra GROHE, og er alle vand- eller energibesparende løsninger. Eksempelvis bruger to-skyls cisternen i gennemsnit 4,5 L vand per skyl, hvor en konventionel cisterne til sammenligning bruger 12 L vand, hvilket sørger for at Hotel Alsik ikke spilder unødvendige ressourcer.
Læs mere om, hvordan GROHE bliver CO2-neutral i 2020, her
Branchenyt

Medarbejderne er glade for GROHE som arbejdsplads
GROHE er både i Danmark og i resten af Europa rangeret højt på listen over Europas Bedste Arbejdspladser.
Indhold fra partner
Branchenyt

GROHE og Copenhagen Fashion Week indgår partnerskab for at reducere plastforbrug
En fælles målsætning om at reducere plastforbrug. Det er udgangspunktet for, at GROHE og Copenhagen Fashion Week (CPHFW) indgår et partnerskab de næste to år med start fra modeugen i august 2021.
Indhold fra partner
Bad

Bruseren har hovedrollen på badeværelset
Bruseren er i centrum, når det kommer til velvære på badeværelset. GROHE’s nyere brusere har funktioner og bæredygtige teknologier, som forbedrer oplevelsen og gør det muligt at nyde brusebadet med god samvittighed.
Indhold fra partner
Trends

GROHE åbner branchens første digitale oplevelses-hub
Den 16. marts havde GROHE verdenspremiere på en ny digital platform, GROHE X, der både fungerer som en virtuel messe og som første skridt på en ny digital rejse for brandets kunder og interessenter.
Indhold fra partner
Bad

GROHE giver dig 5 simple tricks til at opnå følelsen af luksus i hjemmet
Sommerferien er ofte anledning til at give vores bolig et nyt, frisk pust. GROHE guider til, hvordan du med fem simple tricks kan opgradere dit hjem og selv med små ændringer få en luksuriøs fornemmelse.
Indhold fra partner
Bad

Danskerne forventer intelligente badeværelser i fremtiden
Danskerne regner med, at fremtidens badeværelser er smarte – både når det kommer til teknologi og materialer. Analyse fra GROHE viser, at fremtidens badeværelser ifølge danskerne er kalkfri, at de kan styres ved stemme-kontrol, og at de er produceret af mere bæredygtige materialer
Indhold fra partner