12.02.2020  |  Business  |  Bad

Case: Hotel Alsik på vej mod at blive CO2-neutral

Indhold fra partner Hvad er dette?

Alsik Hotel er på nuværende tidspunkt 76% CO2-neutralt, hvilket blandt andet skyldes, at der er indtænkt bæredygtighed samt energioptimering i bebyggelsen af samtlige af hotellets dele.

For eksempel har Alsik Hotel 380 m2 solceller på taget, der producerer 35 % af hotellets energi, og hotellets varmeforsyning er 100 % grøn fjernvarme.

Hotellets stærke dedikation til bæredygtighed og grøn energi, er i harmoni med GROHE’s ambition om at være industriel frontløber for bæredygtighed. Foruden at have vundet flere bæredygtighedspriser, har GROHE været blandt de mest bæredygtige store virksomheder i Tyskland i flere år. I juli 2019 besluttede GROHE at konvertere alle produktionsfaciliteter til udelukkende at køre på grøn energi og i 2020 bliver den tyske sanitetsvirksomhed GROHE, helt C02-neutral.

Alsik Hotel har derfor med sine badeværelser, som BadElement har bygget med produkter fra GROHE, i den grad udvist at man tager nutidens fokus på bæredygtighed alvorligt.
Resultatet af det store fokus på bæredygtighed og grønne løsninger har allerede nu skabt signifikante besparelser på vand, energi samt omkostninger i forhold til konventionelle produktløsninger

Som et synligt bevis på de opnåede besparelser overrakte seniorprojekt salgschef fra GROHE, Henning Lien, fredag d. 7. februar 2020, et bæredygtighedsdiplom til Alsik Hotel’s Operations Manager, Michael Kurth.


Ønsker du at vide mere om projektet? Kontakt da GROHEs seniorprojekt salgschef på henning.lien@grohe.com

Alsik Hotel har fået et tidløst, minimalistisk og funktionelt GROHE-design, der passer til hotellets vision. ”De vand- og energibesparende løsninger fra GROHE var et nemt valg, da de støtter op om Alsik Hotel’s vision om at være CO2-neutral. At de designmæssigt passer ind på hotellet, er et ekstra plus,” udtaler projektdirektør John Knudsen.

Hotellets 190 værelser er udstyret med både håndvaskarmatur, brusesystem og cisterne fra GROHE, og er alle vand- eller energibesparende løsninger. Eksempelvis bruger to-skyls cisternen i gennemsnit 4,5 L vand per skyl, hvor en konventionel cisterne til sammenligning bruger 12 L vand, hvilket sørger for at Hotel Alsik ikke spilder unødvendige ressourcer.

Læs mere om, hvordan GROHE bliver CO2-neutral i 2020,
her

Mere fra Grohe A/S

Grohe A/S

www.grohe.dk

  • grohe@grohe.com
  • +45 44 65 68 00
  • Sluseholmen 8C, 2. TH., 2450 København SV

GROHE er et førende globalt brand indenfor komplette badeværelsesløsninger og køkkenudstyr og har i alt over 6.000 medarbejdere, heraf 2.400 i Tyskland. Siden 2014, har GROHE været en del af LIXIL Group Corporation. Som et internationalt brand forfølger GROHE brandværdierne teknologi, kvalitet, design og bæredygtighed og bestræber sig på at tilbyde "Pure Freude a Wasser". GROHE har siden…

Se virksomhedsprofil  

  Designbase.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere