15.03.2021  |  Business  |  Bad

Danskerne forventer intelligente badeværelser i fremtiden

Indhold fra partner Hvad er dette?

Danskerne regner med, at fremtidens badeværelser er smarte – både når det kommer til teknologi og materialer. Analyse fra GROHE viser, at fremtidens badeværelser ifølge danskerne er kalkfri, at de kan styres ved stemme-kontrol, og at de er produceret af mere bæredygtige materialer

Smart-home teknologier er godt på vej ind i de danske hjem, og danskerne har store forventninger til mulighederne for intelligente løsninger i badeværelset i fremtiden. Det viser en analyse om danskerne badevaner og forventninger til deres badeværelse i fremtiden, som Ipsos har gennemført for GROHE.

Intelligente vand- og energibesparende funktioner er allerede i dag en naturlig del af de danske badeværelser. Men halvdelen af danskerne regner med, at nye smarte funktioner som stemmekontrol, Google Home og timetracker også er på vej ind i badeværelset - og lidt overraskende er der markant flere kvinder, der forventer – ønsker – det.

Det hårde vand med et højt indhold af kalk, der plager mange områder i Danmark, har også sat sit præg på analysen. Således vurderer næsten 50 procent, at selvrensende teknologier, der kan fjerne kalk i sanitet og vandhaner vil indgå i fremtidens badeværelse.

Analysen dokumenterer endvidere, at bæredygtighed spiller en stor rolle, når danskerne vælger produkter til deres badeværelse. 77 procent mener, at bæredygtighed har indflydelse på deres valg af nye produkter til hjemmet, og næsten 40 procent tillægger det stor eller endog meget stor betydning. Og det skinner også igennem i vurderingen af fremtidens badeværelse, hvor godt en tredjedel tror, at produkterne i deres badeværelse vil være produceret af mere bæredygtige materialer end i dag. Det er specielt de unge under 30 år, der har de forventninger.

Mere avancerede løsninger som robotter, der kan hjælpe med at vaske hår, ansigt og krop, når man er i bad, tror danskerne ikke så meget på. Kun 4 procent har således den fremtidsvision.

”En række af disse forventninger er GROHE allerede ved at opfylde for danskerne,” siger Senior Project Sales Manager Henning Lien i en kommentar til analysen. ”Vi leverer i stigende omfang bæredygtige produkter både med hensyn til materialer og funktioner, og i forlængelse af de øgede krav til hygiejne er intelligent betjening af alle typer af sanitetsprodukter en væsentlig trend. Det store fokus på rentable vand- og energibesparelser involverer også ny teknologi. Det drejer sig bl.a. om IoT-løsninger, der kan styre og videresende data om vandforbruget. Og inden for Smart Home løsninger har vi fx produkter, der kan registrere, men også stoppe vandlækager, før de forårsager en alvorlig vandskade og dermed et stort vandspild.”

Tags: Grohe A/S

Mere fra Grohe A/S

Grohe A/S

https://www.grohe.dk/da_dk/

  • grohe@grohe.com
  • +45 44 65 68 00
  • Sluseholmen 8C, 2. TH., 2450 København SV

GROHE er et førende globalt brand indenfor komplette badeværelsesløsninger og køkkenudstyr og har i alt over 6.000 medarbejdere, heraf 2.400 i Tyskland. Siden 2014, har GROHE været en del af LIXIL Group Corporation. Som et internationalt brand forfølger GROHE brandværdierne teknologi, kvalitet, design og bæredygtighed og bestræber sig på at tilbyde "Pure Freude a Wasser". GROHE har siden…

Se virksomhedsprofil  

  Designbase.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere