Indhold fra partner Hvad er dette?
Danskerne regner med, at fremtidens badeværelser er smarte – både når det kommer til teknologi og materialer. Analyse fra GROHE viser, at fremtidens badeværelser ifølge danskerne er kalkfri, at de kan styres ved stemme-kontrol, og at de er produceret af mere bæredygtige materialer
Smart-home teknologier er godt på vej ind i de danske hjem, og danskerne har store forventninger til mulighederne for intelligente løsninger i badeværelset i fremtiden. Det viser en analyse om danskerne badevaner og forventninger til deres badeværelse i fremtiden, som Ipsos har gennemført for GROHE.
Intelligente vand- og energibesparende funktioner er allerede i dag en naturlig del af de danske badeværelser. Men halvdelen af danskerne regner med, at nye smarte funktioner som stemmekontrol, Google Home og timetracker også er på vej ind i badeværelset - og lidt overraskende er der markant flere kvinder, der forventer – ønsker – det.
Det hårde vand med et højt indhold af kalk, der plager mange områder i Danmark, har også sat sit præg på analysen. Således vurderer næsten 50 procent, at selvrensende teknologier, der kan fjerne kalk i sanitet og vandhaner vil indgå i fremtidens badeværelse.
Analysen dokumenterer endvidere, at bæredygtighed spiller en stor rolle, når danskerne vælger produkter til deres badeværelse. 77 procent mener, at bæredygtighed har indflydelse på deres valg af nye produkter til hjemmet, og næsten 40 procent tillægger det stor eller endog meget stor betydning. Og det skinner også igennem i vurderingen af fremtidens badeværelse, hvor godt en tredjedel tror, at produkterne i deres badeværelse vil være produceret af mere bæredygtige materialer end i dag. Det er specielt de unge under 30 år, der har de forventninger.
Mere avancerede løsninger som robotter, der kan hjælpe med at vaske hår, ansigt og krop, når man er i bad, tror danskerne ikke så meget på. Kun 4 procent har således den fremtidsvision.
”En række af disse forventninger er GROHE allerede ved at opfylde for danskerne,” siger Senior Project Sales Manager Henning Lien i en kommentar til analysen. ”Vi leverer i stigende omfang bæredygtige produkter både med hensyn til materialer og funktioner, og i forlængelse af de øgede krav til hygiejne er intelligent betjening af alle typer af sanitetsprodukter en væsentlig trend. Det store fokus på rentable vand- og energibesparelser involverer også ny teknologi. Det drejer sig bl.a. om IoT-løsninger, der kan styre og videresende data om vandforbruget. Og inden for Smart Home løsninger har vi fx produkter, der kan registrere, men også stoppe vandlækager, før de forårsager en alvorlig vandskade og dermed et stort vandspild.”
Branchenyt

Medarbejderne er glade for GROHE som arbejdsplads
GROHE er både i Danmark og i resten af Europa rangeret højt på listen over Europas Bedste Arbejdspladser.
Indhold fra partner
Branchenyt

GROHE og Copenhagen Fashion Week indgår partnerskab for at reducere plastforbrug
En fælles målsætning om at reducere plastforbrug. Det er udgangspunktet for, at GROHE og Copenhagen Fashion Week (CPHFW) indgår et partnerskab de næste to år med start fra modeugen i august 2021.
Indhold fra partner
Bad

Bruseren har hovedrollen på badeværelset
Bruseren er i centrum, når det kommer til velvære på badeværelset. GROHE’s nyere brusere har funktioner og bæredygtige teknologier, som forbedrer oplevelsen og gør det muligt at nyde brusebadet med god samvittighed.
Indhold fra partner
Trends

GROHE åbner branchens første digitale oplevelses-hub
Den 16. marts havde GROHE verdenspremiere på en ny digital platform, GROHE X, der både fungerer som en virtuel messe og som første skridt på en ny digital rejse for brandets kunder og interessenter.
Indhold fra partner
Bad

GROHE giver dig 5 simple tricks til at opnå følelsen af luksus i hjemmet
Sommerferien er ofte anledning til at give vores bolig et nyt, frisk pust. GROHE guider til, hvordan du med fem simple tricks kan opgradere dit hjem og selv med små ændringer få en luksuriøs fornemmelse.
Indhold fra partner
Bad

Skønhed generer kærlighed
Hos GROHE er design mere end bare æstetik. Det er en kvalitetsegenskab og er lig med den perfekte kombination af form og funktion.
Indhold fra partner