Frankfurt Consumer Goods Fairs 2025: Nyt brandområde og vækst på strategiske udviklingsområder
For første gang nogensinde åbner de tre førende forbrugsvaremesser Ambiente, Christmasworld og Creativeworld ordresæsonen samtidig i Frankfurt fredag 7. februar 2025.
På en international online pressekonference i går annoncerede Julia Uherek og Philipp Ferger, Vice Presidents Consumer Goods Fairs Messe Frankfurt, de aktuelle højdepunkter på den mest omfattende og forskelligartede globale markedsplads for forbrugsvarer.
Alt er centreret omkring netværk: "Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider yderligere sin position som det globale knudepunkt for moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter, og vi begynder messenedtællingen til februar 2025 med stor forventning", siger Philipp Ferger, Vice President Consumer Goods Fairs Messe Frankfurt.
"Udfordringerne i markedet er der fortsat, og det er vigtigt lige nu at gribe mulighederne, designe spændende produktserier og vise point of sale, når det er bedst. Og i vores globale branche er alt dette kun muligt med robuste, robuste netværk", fortsætter Ferger.
Ambiente 2025:
Ambiente lægger vægt på internationalt netværk inden for vækstområdet hospitality.
"Vi har udvidet og internationaliseret området for hotelejere og indkøbere, og vi tilbyder flere guidede ture i 2025", siger Julia Uherek, Vice President Consumer Goods Fairs Messe Frankfurt.
Et klart højdepunkt er den særlige præsentation ”The Lounge” som et bindeled mellem hospitality, kontraktforretning og indretning.
"Ambiente er det internationale hotspot for den globale designscene, og vi er glade for at have fundet en ny, spændende og ukonventionel designer, der integrerer AI i sit arbejde, som Ambiente Designer i 2025, nemlig Fabian Freytag", lød det fra Uherek, da han annoncerede næste års designer til den særlige præsentation.
Med ”The Lounge - Shades of Space” i Galleria 1 præsenterer den prisvindende designer inspirerende stilverdener til morgendagens hospitality-rum og giver besøgende maksimal inspiration til deres forretning.
I grænsefladen mellem kontraktforretning og hospitality præsenterer Ambiente således det nye brandområde ”Interior Looks”, hvor premium-møbel- og møbelmærker for første gang rammer alle områder af livet og lifestyle – fra at sove, spise, bo til arbejde.
"Med det kuraterede nye ”Interior Looks”-område skaber vi adgang for interiørbrands af høj kvalitet, der henvender sig til nye, internationale købergrupper inden for kontrakt- og hotelbranchen samt til specialbranchen. Derfor er området placeret i nærheden af Office Design & Solutions-produktsortimentet i hal 3.1. Som one-stop-løsningen for hotel- og restaurationsbranchen vil vi udvide dette område med henblik på fremtiden", siger Ferger om det nye område.
Bæredygtighed, design og livsstil, digitalisering og fremtidens detailhandel definerer foredrags-programmet. De fem akademier, der henvender sig til Hospitality, Future of Work, Remanexpo, Conzoom Solutions og Creative Academy på Creativeworld, tilbyder således masser af ekspertviden. Lørdag er det Designer Day, for første gang i 2025 i samarbejde med det tyske designråd. Her er der planlagt spændende oplæg om emner som AI og cirkularitet. Et særligt programhøjdepunkt på Future of Work Academy vil være arkitektdagene lørdag og søndag.
Søndag og mandag vil Conzoom Solutions Academy sætte fokus på fremtidens detailhandel. Mandag er Hotelejerens dag. Tirsdag er bæredygtighed i centrum med Sustainable Office Day i Future of Work-området og Sustainable Day på Conzoom Solutions Academy.
Christmasworld 2025:
Med fokus på festlig belysning og dekoration er Christmasworld endnu centrum for julen 2025.
I løbet af messedagene vil der være Decoration Unlimited, hvor der under overskriften Precious Moments udstilleres et væld af produkter. Pastelfarver, guld og lilla dominerer - efter princippet ”Sæsondekoration når det er bedst” - med fokus på sæsonbetonet dekoration hele året. Her ses desuden de nyeste trends inden for festlig belysning og kontraktdekoration. Målgrupperne her er kommercielle slutbrugere og derfor institutioner og organisationer som indkøbscentre og byer, banegårde, dekorationsbureauer, flagskibsbutikker, lufthavne, forlystelses- og fritidsparker, større hotel- og restaurantkæder og outletcentre.
Creativeworld 2025:
Creativeworld udvider sin position yderligere som den internationale B2B-industris mødested for hobby-, håndværks- og kunstnerartikler og intensiverer netværksfaktoren.
Næste messedatoer: Ambiente, Christmasworld og Creativeworld finder fortsat sted på samme tid i Frankfurts messecenter. De vil dog blive flyttet til begyndelsen af februar for at sikre, at messedatoerne kan falde sammen.
Ambiente/Christmasworld: 7. til 11. februar 2025
Creativeworld: 7. til 10. februar 2025