Forbered din virksomhed på Googles opdaterede søgemaskine med AI

I 2024 forventes Danmark at få adgang til Googles opdaterede søgemaskine med AI, som de kalder Search Generative Experience (SGE). Det giver både nye muligheder og nye udfordringer.

Foto: 123RF.com

I 2024 forventes Danmark at få adgang til Googles opdaterede søgemaskine med AI, som de kalder Search Generative Experience (SGE). Denne opdatering vil ændre den måde, søgeresultaterne vurderes og præsenteres, hvilket byder på både udfordringer og muligheder for virksomheder, heriblandt arbejdet med SEO, lyder det fra Dansk Industri Handel.

Google SGE repræsenterer en væsentlig ændring i Googles søgemaskinealgoritmer. Google har integreret generativ AI øverst i søgeresultatet, hvilket giver en helt anden brugeroplevelse. På den positive side kan det medføre mere relevante og detaljerede søgeresultater, men der er også en risiko for, at brugerne i mindre grad vil klikke sig videre til andre websites. Det skriver DI Handel.

Hjemmesider får en ny rolle i søgeresultaterne

Med Google SGE vil virksomheders hjemmesider ikke kun blive vist som et søgeresultat, men også potentielt fungere som kilde i et AI-genereret svar. Det skyldes, at Google SGE bedre forstår brugerens intentioner og den bagvedliggende kontekst af søgninger, og dermed kan matche forespørgsler med mere præcise og dybdegående svar. For at opnå synlighed i Google SGE er det nødvendigt at have en omfattende tilgang, der prioriterer værdiskabelse, kvalitet og en forbedret brugeroplevelse​​. Desuden bliver autoritet og pålidelighed vigtige parametre, hvilket bl.a. kan skabes gennem linkbuilding.Google SGE's indflydelse på SEO

Denne opdatering repræsenterer begyndelsen på en ny æra inden for digital markedsføring - og ikke mindst for SEO. Det er afgørende at skabe troværdigt og dybdegående indhold, idet Google SGE lægger større vægt på brugerintention og kontekstuel relevans. En stærk online tilstedeværelse på forskellige platforme er også essentiel, da Google vurderer, hvordan et brand omtales på tredjepartssider og sociale medier. Derudover vil brugeroplevelsen på websitet være et kritisk fokuspunkt​​.

Vigtige overvejelser for at optimere til Google SGE er ifølge DI Handel:

  • Indholdsdybde og kvalitet: Udvikl dybdegående, velinformeret og brugervenligt indhold.
  • Brugeroplevelse: Dit website skal være intuitivt, hurtigt og let at navigere i.
  • Experience, Expertice, Authoritativeness, Trustworthiness (EEAT): Demonstrér ekspertise og autoritet inden for dit område.
  • Eksterne links og anbefalinger: Opbyg stærke relationer og tilstedeværelse på relevante platforme og medier.
  • Markér dit indhold med strukturerede data: Brug schema markup for at forbedre synligheden i søgeresultaterne​​.

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Denne artikel er del af et tema:

Tema: Optimer din forretning

Detailhandlen står over for unikke udfordringer og muligheder i en tid præget af digital transformation og ændrede forbrugerpræferencer. Det handler det om at være på forkant med de nyeste tendenser og holde øje med den udvikling, der hele tiden sker inden for både forretningsdrift og ledelse. For optimeres forretningen, og forbedres kundeoplevelsen, øges salget og indtjeningen.

Relateret indhold

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

03.01.2025Designbase.dk

Fuldt fokus på EU’s konkurrenceevne

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Creativeworld Trends 2025: Gåture fuld af inspiration

Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke kun verdens førende messe for kreative og gør-det-selv-produkter, men også en platform for fantasifulde og overraskende nye trends. De tre nye trendverdener "LET'S TAKE A WALK... in the city", "LET'S TAKE A WALK... in the garden" og "LET'S TAKE A WALK... in the forest" giver ren inspiration og vil give udstillere og besøgende et overblik live fra 7. til 10. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023