Ekspert: Fem gode råd til bedre synlighed for butikker og kæder

Ejeren af det digitale bureau Compell, Bjarke Bekhøj, kommer her med fem gode råd til, hvordan butikker og kæder bliver mere synlige på det digitale marked.

Bjarne Bekhøj fra det digitale bureau Compell giver her en række råd til, hvordan butikker skaber synlighed på nettet..

Bjarke Bekhøj, som ejer det digitale bureau Compell, råder ud fra fem punkter butikker og butikskæder til mere synlighed i den virtuelle verden.

Ifølge eksperten handler det overordnet om at skabe opmærksomhed og gøre sig i Google-optimeringer.

Læs også: Ny app skal trække kunder til butikkerne

”På online-markedet, hvor konkurrencen er stor, er det helt essentielt, at butikker og butikskæder kan skabe opmærksomhed om deres forretning. Samtidig fylder Google-optimering mere og mere, og links betyder meget i forhold til ens synlighed”, siger han til detailfolk.dk.

Fem konkrete råd
Bjarne Bekhøjs firma Compell har specialiseret sig i strategisk rådgivning om tilstedeværelse på de digitale platforme.

De fem af Bjarne Bekhøjs bedste råd, som henvender sig til butiksejere og –ansvarlige, og som sikrer mere synlighed online, er som følger:

1. Serviceleverandører
Ifølge eksperten kan serviceleverandører være første kilde til at skaffe links. ”En god mulighed er eksempelvis at du laver en anmeldelse af deres service, som de kan bruge til deres egen hjemmeside, selvfølgelig med dit logo og link til din hjemmeside. Det gavner begge parter, da de får reklame for deres ydelse, og du får et link til gengæld”, skriver Bjarne Bekhøj i en blog på detailfolk.dk.

Læs også: Ny guide til små og mellemstore virksomheder

2. Lokale websites
Det er mindst lige så vigtigt at skabe synlighed i lokalområdet, lyder det, og her er lokale websites nyttige. ”Her kan du eksempelvis skaffe links fra en lokal handelsforening, hvor man som medlem kan få et link på deres hjemmeside eller et lokalt website, som viser hvilke forretninger, der ligger i din lokale by”, skriver eksperten. Han nævner desuden, at det også kan gavne at sponsorere den lokale sportsklub eller den lokale avis og få et link som tak.

3. Turistsites
Ifølge Bjarne Bekhøj bygger princippet med turistsites på det samme som med de lokale websites. ”Du kan enten med eller uden betaling tage kontakt til en turistforening for at blive vist på deres hjemmeside”.

4. Anmeldelsessites
Anmeldelsessites skal ses som en god mulighed for at få et nemt og gratis link til ens hjemmeside, lyder rådet. ”Udover Trustpilot.dk, hvor du tilmelder din hjemmeside med oplysninger om din forretning, åbningstider og link til din hjemmesisde, er Storebadge et godt redskab til både at få anmeldelser og links”, forklarer Bjarne Bekhøj.

Læs også: Sådan optimerer du din webshop

5. Gæsteindlæg på relevante domæner
Gæsteindlæg på andre hjemmesider er gode, da de skaber opmærksomhed om ens forretning. Hjemmesiden skal være relevant for ens målgruppe, lyder rådet, og pointen er, at hjemmesiden skal dele ens statements i f.eks. artikler. ”Hertil kan du sørge for at kræve, at du som minimum får et link til din hjemmeside med i artiklen”, slutter eksperten af.

Relateret indhold

16.04.2024Designbase.dk

Nyt regnskab fra Bygma Gruppen:  Investeringer trods et udfordrende marked

16.04.2024Designbase.dk

Digital bogføring: det skal du vide

16.04.2024Designbase.dk

Digital bogføring: det skal du vide

16.04.2024Designbase.dk

Bogføringsloven: De nye krav giver en klar fordel

15.04.2024Designbase.dk

Dansk Erhverv kalder på regulering for Temu

12.04.2024Designbase.dk

Nye værktøjer gør ESG-rapportering til en vækstmotor

11.04.2024Designbase.dk

Undgå cyberangreb med ny varslingstjeneste

10.04.2024Designbase.dk

Tag Ansvarlighedstjekket

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023