Ekspert: Fem gode råd til bedre synlighed for butikker og kæder

Ejeren af det digitale bureau Compell, Bjarke Bekhøj, kommer her med fem gode råd til, hvordan butikker og kæder bliver mere synlige på det digitale marked.

Bjarne Bekhøj fra det digitale bureau Compell giver her en række råd til, hvordan butikker skaber synlighed på nettet..

Bjarke Bekhøj, som ejer det digitale bureau Compell, råder ud fra fem punkter butikker og butikskæder til mere synlighed i den virtuelle verden.

Ifølge eksperten handler det overordnet om at skabe opmærksomhed og gøre sig i Google-optimeringer.

Læs også: Ny app skal trække kunder til butikkerne

”På online-markedet, hvor konkurrencen er stor, er det helt essentielt, at butikker og butikskæder kan skabe opmærksomhed om deres forretning. Samtidig fylder Google-optimering mere og mere, og links betyder meget i forhold til ens synlighed”, siger han til detailfolk.dk.

Fem konkrete råd
Bjarne Bekhøjs firma Compell har specialiseret sig i strategisk rådgivning om tilstedeværelse på de digitale platforme.

De fem af Bjarne Bekhøjs bedste råd, som henvender sig til butiksejere og –ansvarlige, og som sikrer mere synlighed online, er som følger:

1. Serviceleverandører
Ifølge eksperten kan serviceleverandører være første kilde til at skaffe links. ”En god mulighed er eksempelvis at du laver en anmeldelse af deres service, som de kan bruge til deres egen hjemmeside, selvfølgelig med dit logo og link til din hjemmeside. Det gavner begge parter, da de får reklame for deres ydelse, og du får et link til gengæld”, skriver Bjarne Bekhøj i en blog på detailfolk.dk.

Læs også: Ny guide til små og mellemstore virksomheder

2. Lokale websites
Det er mindst lige så vigtigt at skabe synlighed i lokalområdet, lyder det, og her er lokale websites nyttige. ”Her kan du eksempelvis skaffe links fra en lokal handelsforening, hvor man som medlem kan få et link på deres hjemmeside eller et lokalt website, som viser hvilke forretninger, der ligger i din lokale by”, skriver eksperten. Han nævner desuden, at det også kan gavne at sponsorere den lokale sportsklub eller den lokale avis og få et link som tak.

3. Turistsites
Ifølge Bjarne Bekhøj bygger princippet med turistsites på det samme som med de lokale websites. ”Du kan enten med eller uden betaling tage kontakt til en turistforening for at blive vist på deres hjemmeside”.

4. Anmeldelsessites
Anmeldelsessites skal ses som en god mulighed for at få et nemt og gratis link til ens hjemmeside, lyder rådet. ”Udover Trustpilot.dk, hvor du tilmelder din hjemmeside med oplysninger om din forretning, åbningstider og link til din hjemmesisde, er Storebadge et godt redskab til både at få anmeldelser og links”, forklarer Bjarne Bekhøj.

Læs også: Sådan optimerer du din webshop

5. Gæsteindlæg på relevante domæner
Gæsteindlæg på andre hjemmesider er gode, da de skaber opmærksomhed om ens forretning. Hjemmesiden skal være relevant for ens målgruppe, lyder rådet, og pointen er, at hjemmesiden skal dele ens statements i f.eks. artikler. ”Hertil kan du sørge for at kræve, at du som minimum får et link til din hjemmeside med i artiklen”, slutter eksperten af.

EVA SOLO

Sponseret

Lysende kunstværker

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

22.11.2024Designbase.dk

1000 SMV’er får hjælp til hurtig og nødvendig omstilling

21.11.2024Designbase.dk

Optimisme i sigte i en presset designbranche

21.11.2024Designbase.dk

Klimaværktøj til virksomheder forlænges til 2028

20.11.2024Designbase.dk

Nye krav til bogføring bliver en fordel for virksomhederne

20.11.2024Designbase.dk

Nilfisk klar med blandede resultater i Q3

19.11.2024Designbase.dk

Bedre cybersikkerhed for SMV’er med Systemoverblikket

18.11.2024Designbase.dk

Når ulykken er ude til julefrokosten: Er det en arbejdsskade?

18.11.2024Designbase.dk

Erhvervsudvalget vil forbedre vilkår for danske virksomheder

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
IHGF
Messe
IHGF Delhi Fair 2024

Det bedste af Indiens håndværk

Dato

16.10.2024

Tid

09:00

Sted

India Expo Center & Mart, Greater Noida, Delhi-NCR

Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

11.01.2025

Tid

10:00

Sted

Hamborg

Dimex
Messe
HEIMTEXTIL 2025: Tæpper og måtter boomer

Efter successen sidste år får produktgruppen tæpper endnu mere fokus med dobbelt så mange udstillere fra tæppebranchen på Heimtextil 2025 fra 14. - 17. januar.

Dato

14.01.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Heimtextil - International messe for bolig- og kontrakttekstiler

Den internationalt unikke platform for bolig- og kontrakttekstiler og tekstildesign. Oplev sæsonens trends, tekstil bæredygtighed, verdens største udvalg af boligtekstiler samt produkt- og informationstilbud til boligindretning, gæstfrihed og megatrend søvn. Globalt kombineret og passioneret præsenteret.

Dato

14.01.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Maison&Objet
Maison&Objet

Oplev det bedste inden for design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, en førende global begivenhed for professionelle i design- og livsstilsindustrien.

Dato

16.01.2025

Sted

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Stockholmsmässan
Messe
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Dato

17.01.2025

Tid

10:00

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023