Drømmen bliver til virkelighed

Samarbejde mellem Lübech Living og glerups.

Foto: Arkivfoto.

Glerups og Lübech Living arbejder helt grundlæggende på at optimere design og produktion. Det betyder, at restmateriale, som ikke bliver brugt til nye futter, skal bruges til at kreere designs til andet end hjemmesko på glerups egen fabrik. 

I form af et stærkt samarbejde med Lübech Living, som udelukkende arbejder med bæredygtige designs, har glerups haft god grobund for at skubbe gang i de første zero waste living produkter. 

”Vi arbejder målrettet på at bruge rub og stub af vores nøje udvalgte produktionsmaterialer. Dette har også altid været Ove og Nanny’s filosofi og er nu dybt integreret i vores DNA. Hele vores værdikæde er bygget op med respekt for menneske, dyr og natur,” udtaler Allan Timm fra glerups og fortsætter ”Vi arbejder hele tiden på at effektivisere og opgradere vores produktion og produkter – og rejsen stopper aldrig. Vi er meget spændte på de nye produkter og ser frem til at lave endnu flere”. 

Lübech Living havde en mission så tidligt som 2009. De ønskede at vise verden at miljømæssigt ansvar og socialt ansvar, kan forenes i smukt design. Bæredygtighed er Lübech Livings DNA og ligger Søren og Susanne Lübech utrolig nært. 

De designer tidløse og funktionelle produkter med en unik historie, masser af sjæl og med et socialt og miljømæssigt formål. Ved konstant at udfordre normen i interiør branchen ønsker Lübech Living at få flere til at arbejde bæredygtigt. 

”Vi ønsker at vise, at det er muligt og dermed inspirere. Lübech Living arbejder i dag med ni bæredygtige materialer og to kvindeprojekter. Det seneste zero waste samarbejde med glerups fuldender vores cirkel med et ønske om at inddrage et lokalt bæredygtigt samarbejde,” fortæller Susanne. 

Rejsen sammen startede, da glerups ønskede at skabe et livstilsprodukt, skabt på ansvarlig vis og godt håndværk. Langsomt blev netværket til et venskab, og ud af det, er der nu skabt et bæredygtigt samarbejde, hvor Lübech Living og glerups sammen kan ”walk the talk”. 

Hos både glerups og Lübech Living anses ansvarlighed, en transparent værdikæde og et rigtigt godt håndværk som tre vigtige kerneværdier. Begge virksomheder er utrolig stolte af samarbejdet.

-PF

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Xilium

Sponseret

Producentansvar for emballage: Xilium gør processen simpel

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Christmasworld Trends 25+: Spotlight på ansvar, fællesfølelse og optimisme

Kreativt design, naturlige materialer og farver tæt på naturen: De vejledende temaer ansvar, fællesfølelse og optimisme definerer Christmasworld Trends 25+. Forhandlere inviteres til at opdage disse fra 7. til 11. februar 2025 på Christmasworld.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023