30.11.2020 | Business | Branchenyt
Det vrimler med Bolia
I hjertet af det populære Berlin-Mitte åbner d. 20. november den tredje Berlin-baserede Bolia-butik, som samtidig er Bolias 63’ende butik på verdensplan.
Bolia fortsætter sin internationale ekspansion. Møbelbrandet fokuserer i øjeblikket indsatsen i Europa ved at åbne butik nummer 63 og 64 i Berlin og København i henholdsvis november i år og januar 2021.
Den nye Flagship Store åbner i nærheden af Hackescher Markt og råder over et areal på 500 kvadratmeter fordelt på to etager. Med en intention om at skabe et inspirerende sted, omfatter butikken brandets nye koncept: Design Atelier – et rum for kreativ og ubegrænset udforskning af Bolias store kollektion gennem ni ‘moods’, som er designet til at man kan fordybe sig i sin fremtidige indretning af hjemmet.
I København, der er brandets hjemmemarked, kommer den nye butik til at ligge på Østerbro. To etager og næsten 400 kvadratmeter vil være tilgængelig for opdagelse i Bolias unikke fortolkning af New Scandinavian Design.
”Vi har nu 63 butikker i 9 lande, webbutikker i 32 lande og mere end 600 detailforhandlere i mere end 50 lande. Dette betyder dog ikke, at vi er færdige med at udvide. Vi har et meget solidt og sundt fundament, og med vores store investeringer i IT, en mere bæredygtig kollektion og en moderne handelsplatform er Bolia godt rustet til kampen om de fremtidige kunder ”, siger Camilla Kallehauge Møller, chef for PR.
- HCL
Udstyr

Vinder af en kaffemaskine
Vinder af læserkonkurrencen i designbase nr. 7.2020
Branchenyt

På messe i Norge og Sverige
Oslo Design Fair er den eneste skandinaviske messe, der holdes på det planlagte tidspunkt fra 27.-30. januar. I Sverige er messerne aflyst og afløst af alternativer, og Formland er flyttet en måned frem.
Branchenyt

SACKit giver ’corona-bonus’ efter nyt rekordår
De tog en kollektiv lønnedgang, da COVID-19 ramte Danmark i marts. Nu har møbel- og elektronikvirksomheden SACKit betalt sine medarbejdere tilbage – med en bonus oveni. Salget i SACKits egen webshop er i 2020 nemlig øget med hele 85 procent.
Branchenyt

Julehandlen sprængte forventningerne
Øgede coronarestriktioner fik forbrugerne til at skrue gevaldigt op for julegaveindkøbene på nettet.