DesignTrade og EXPO NEWS slår sig sammen
<p>DesignTrade og EXPO NEWS slår pjalterne sammen.</p>
Ved DesignTrade Copenhagens første afvikling i august 2013 arbejdede den nye design- og interiørmesse sammen med profilgavemessen EXPO NEWS omkring fælles markedsføring og shuttlebusser. Nu udvides samarbejdet i form af en sammenlægning, der skal være med til at styrke København som messeby og tiltrække flere indkøbere fra både ind- og udland.
"Begge messer ønsker at arbejde målrettet med en international profil, som kan tiltrække en bred køberskare. Sammenlægningen er med til at samle de mange aktører i branchen til gavn for København, de besøgende og ikke mindst udstillerne samt bane vejen for ambitionen om at blive Skandinaviens førende messe inden for de kommende fem år, siger salgs- og marketingdirektør for DesignTrade, Jacob Schmidt.
Bestyrelsesformand i Profil Gruppen A/S, Annette Andersen, der står bag EXPO NEWS-messen, ser også fordele ved samarbejdet: Tiden kræver nytænkning, og vi tror, at kombinationen af de to messer er innovativ tænkning, der vil give godt udbytte for både udstillerne og de besøgende fra branchen. DesignTrade har allerede fået en god start i 2013, og Bella Center er suverænt det mest attraktive udstillingssted i Danmark med en central placering i det nordiske messebillede. Vi ser derfor gode udviklingsmuligheder, siger Annette Andersen.
Samarbejdet omfatter både gennemførelse af en EXPO NEWS-messe i eget regi og et samarbejde, hvor EXPO NEWS indgår som en del af DesignTrade. EXPO NEWS afholdes separat d. 4.-5. marts i Bella Center og DesignTrade Copenhagen og EXPO NEWS afvikles for første gang sammen den 24.-26. august i Bella Center.