Designkicks til den moderne forbruger

Zone Denmark lancerer nu en SINGLES kollektion af stærke designprodukter, der lander i butikkerne – én ad gangen. De skal opfriske sortimentet med farverige dryp, booste salget og løfte shoppingoplevelsen.

”Jeg krummer ikke – hverken i sengen eller på bordet.”
”Mangler du én, der tørrer dine øjne og sletter sporene af spildt mælk?”
Citaterne er hentet fra hangtagget på henholdsvis en brødkurv og en køkkenrulleholder fra Zone Denmarks ny pop-up kollektion SINGLES. Intentionen er at servere positive oplevelser i form af intelligent designede dagligdagsprodukter, der på en ny og charmerende måde fortæller forbrugeren, hvad produktet kan.

”Vi har set et behov for at introducere flere unikke produkter til de forbrugere, der jævnligt besøger butikkerne, og som fanges af nyheder”, fortæller Michael Bruun, Design & Brand Manager hos Zone Denmark.

”Forhandlerne er under et enormt pres for at skabe spændende butikker, hvis ikke det hele skal tabes til online-handlen. Vi mener, at vi som leverandører har både et ansvar og en pligt til at gøre en indsats, der med stor sandsynlighed kommer begge parter til gode. I vores tilfælde mener vi, at vi med regelmæssige lanceringer af stærke designprodukter bakket op af inspirerende POS-materiale kan medvirke til at skabe den nyhedsværdi, og overraskelse som forbrugerne efterspørger”, vurderer han, og understreger: ”– selvfølgelig i kombination med at produkternes kvalitet er på plads, og prisen er i orden”.

Vægt på det frie valg
Zone Denmark har leveret livstilsprodukter i mere end to årtier og har taget del i detailbranchens udvikling på nærmeste hold. Og det er fra netop den indsigt, at ideen til SINGLES udsprang.

Kollektionen er fra starten tænkt som en række selvstændige produkter, der lanceres og indkøbes enkeltvis. Det betyder, at man som forhandler ikke forpligter sig til omfattende indkøb, men kan håndplukke de SINGLES, der passer til butikkens sortiment og kundetyper. Her tilfører de farver og nyhedsværdi og kan medvirke til at drive salget – uden at man skal rydde hele hyldemeter til store produktserier.

Tankerne om en mere uforpligtende tilgang til markedet omfatter også kunden. ”Den moderne, urbane forbruger er spontan og ikke nær så loyal over for butikker og brands som tidligere. Med SINGLES kan hun falde for et designobjekt uden nødvendigvis at skulle købe ind i et koncept, der lægger op til at samle en hel serie. Af samme grund udgør SINGLES oplagte gaveidéer til de designglade, der vil sætte pris på en brødkurv, en stak glasbrikker eller et teæg i et spændstigt design, der udfordrer normen”, fortæller Michael Bruun.

Både produkterne og kommunikationen er født med et menneskeligt ”touch” – f.eks. i form af overflader, der lokker til berøring eller den indbyggede humor i en designfeature. SINGLES lanceres derfor også med sit eget kommunikationsunivers, der charmerer sig ind på livet af forbrugeren og går i dialog med den nysgerrige kunde på vej efter næste designkick. ”Vi vil inspirere med SINGLES, men produkterne skal også efterlade plads til forbrugerens egne ideer og fortolkninger” forklarer Michael Bruun.

Et designdrevet brand
Det unikke design er en af grundpillerne hos Zone Denmark. Lige som brandets øvrige kollektioner er SINGLES nyfortolkninger af velkendte produkter, skabt i tæt samarbejde med erfarne danske designere. ”SINGLES er undfanget i krydsfeltet mellem erfaring og fri leg. De designere vi samarbejder med, byder ikke kun ind med deres kreativitet og sans for lækker formgivning” lyder det fra Michael Bruun, der har beskæftiget sig med design og boligtrends i hele sin karriere. ”Vi deler det samme værdisæt, og det giver blot endnu større indsigt i markedet og sans for, hvad der tricker forbrugeren, så det innovative kombineres med det kommercielle. Det er dét ”sweet spot”, vi ønsker at ramme med SINGLES, og som sætter produkterne i stand til at klare sig på egen hånd – fordi de skaber reel interesse og værdi”.

De ryster ikke på hånden hos Zone Denmark, men virksomheden kan faktisk også dokumentere et sikkert øje for design. Siden 2016 har virksomheden indkasseret hele 14 designudmærkelser – herunder tre Red Dot Design Awards – og Michael Bruun er sikker på, at der er flere kandidater blandt produkterne i SINGLES kollektionen. ”SINGLES er ikke sat i verden for at imponere, men for at invitere. Men priserne er en anerkendelse af, at vi gør det rigtige, så nu glæder vi os bare vildt til at præsentere SINGLES for forhandlere og forbrugere”, lyder det.

Den første SINGLES kollektion fra Zone Denmark præsenteres under Formland messen i august sammen med brandets andre spændende nyheder.

-PF

Stockholm Furniture Fair

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

20.01.2025J.A Sundqvist AB

Sponseret

Forårsnyheder 2025

13.01.2025Designbase.dk

En gastronomisk oplevelse

02.01.2025Witt

Sponseret

Witt Denmark A/S overtager distributionen af Outdoorchef-produkter på det nordiske marked og i UK.

21.11.2024F&H Group A/S

Sponseret

Termokande-nyhed fra Zone taler ind i tidsånden

14.11.2024Witt

Sponseret

Revolutioner din juiceoplevelse – Mød Witt by Kuvings AUTO10

11.11.2024EVA SOLO

Sponseret

Stilfuld og effektiv affaldssortering

11.11.2024EVA SOLO

Sponseret

Køkkenklassikere nu i genanvendte materialer

11.11.2024EVA SOLO

Sponseret

Hvad kræver det at blive Verdens bedste kok?

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Creativeworld Trends 2025: Gåture fuld af inspiration

Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke kun verdens førende messe for kreative og gør-det-selv-produkter, men også en platform for fantasifulde og overraskende nye trends. De tre nye trendverdener "LET'S TAKE A WALK... in the city", "LET'S TAKE A WALK... in the garden" og "LET'S TAKE A WALK... in the forest" giver ren inspiration og vil give udstillere og besøgende et overblik live fra 7. til 10. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023