Brancheprofilen: Innovationsprodukt når uanede højder

Siden iværksætter Julie Bloch Lauridsen var med i Løvernes Hule tidligere på året er det gået stærkt for hendes virksomhed NipNap - den lille, smarte bestiktang er nemlig et efterspurgt produkt, der har fået en helt utiltænkt relevans i forbindelse med coronakrisen.

Du var med i DR’s program “Løvernes Hule”. Hvordan var det og var det startskuddet på NipNap?
Det at være med i et program, der sendes på landsdækkende TV, har vist sig for at have en overvældende marketingskraft. Jeg var inde i omkring ni minutter, hvor jeg ikke fik tilbud om investering, så jeg var faktisk ikke sikker på, om det overhovedet ville blive sendt. Men NipNaps kendskabsgrad gik jo stort set fra nul til en femtedel af Danmarks befolkning, så det har helt sikkert været startskuddet, og det er gået stærkt med forretningen siden. Det var en vild oplevelse, jeg tror ikke jeg sov i en uge efter.

Hvilken respons har du fået fra markedet efterfølgende?
Responsen har været enormt positiv. Jeg fik talrige henvendelser efter programmet, og der var lynhurtigt udsolgt på hjemmesiden, så vi åbnede op for forudbestillinger, og det væltede bare ind med dem. Til sidst blev jeg nødt til at slukke for alle notifikationer på min telefon, fordi det var så voldsomt. Jeg havde et andet fuldtidsjob på daværende tidspunkt, men efterspørgslen og væksten har resulteret i, at jeg er gået all in på NipNap. Jeg er simpelthen nødt til at putte al min tid i det her, hvis det skal fortsætte, som det gør nu.

Hvordan er NipNap blevet præget af coronakrisen?
Coronapandemien blev aktuel en måned efter Løvernes Hule-afsnittet, hvilket bragte en del usikkerheder med sig. Men det viser sig, at vores bestiktang har fået en utilsigtet relevans i forhold til fokusset på minimal smittespredning og maksimal hygiejne. 

Corona har gjort, at produktet er gået fra at være ‘nice to have’ - altså det smarte koncept i ikke at få fedtede fingre, når man spiser – til at være lidt mere ‘need to have’, netop fordi bestiktangen mindsker risikoen for at sprede bakterier sammenlignet med at bruge sine hænder. Krisen, der selvfølgelig er forfærdelig, har på en uventet måde ændret relevansen af NipNap, og jeg tror, det er det, der har gjort, at vi har fået mange flere forhandlere, end vi ellers ville have fået.

Hvordan arbejder du med NipNap i forhold til forhandlere, markedsføring og forbrugere?
Udover at have produktet tilgængeligt vores webshop, vil vi også gerne indgå partnerskaber med forhandlere. Vi har faktisk lige landet et samarbejde med Illums Bolighus. Vi er rigtig glade for, at de tør satse på et lille brand som os - det har også åbnet øjnene hos andre forhandlere, som nu er interesserede.  Vi er f.eks. lige blevet tilgængelig i udvalgte MENY, Spar og Løvbjerg.

Hvordan ser fremtiden ud for NipNap?
Vi har masser af fremtidsplaner. Inden for de næste par uger forventer vi blandt andet, at NipNap lander i flere danske butikskæder. Vi vil selvfølgelig gerne være i alle relevante interiør- og isenkramskæder, men det tager jo tid, og med julesæsonen for døren sker der rigtig meget i branchen lige nu. Vi er også begyndt at kigge lidt ind i at ekspandere til andre lande i Norden, og se om vi kan få samme slagkraft der som i Danmark. Derudover har vi også en udvidelse af sortimentet i kikkerten. Jeg har netop modtaget flere fine prøver på fremtidsprodukter i bambus, da det er langt mere bæredygtigt og ergonomisk behageligt at bruge end f.eks. plastik eller metal.

Om Julie Bloch Lauridsen

Stilling:
Grundlægger og ejer af NipNap

Uddannelse:
Uddannet cand.merc. i Innovation Management og Business Development fra Aarhus Universitet

Tidligere jobs:
Har arbejdet som account manager i et analysebureau med fokus på prissætning og projektledelse.

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

20.12.2024Designbase.dk

Julemærkehjemmene modtager over en million kroner fra Salling Group

19.12.2024Designbase.dk

Små erhvervsdrivende får nu lettere ved at oprette bankkonto

19.12.2024Designbase.dk

Ny guide giver SMV’er værktøjer til at navigere i EU’s krav til cybersikkerhed

16.12.2024Designbase.dk

Danskerne købte for rekordmange penge i julen 2023

12.12.2024Designbase.dk

Svanemærket tildeler Svanemærket 2023 til Høie

12.12.2024Designbase.dk

Få styr på medarbejdernes overskydende ferie

11.12.2024Designbase.dk

De potentielle cybersikkerhedstrusler i 2025

10.12.2024Designbase.dk

Dansk konkursstatistik november 2024: Historisk nedgang, men udfordringer består

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

11.01.2025

Tid

10:00

Sted

Hamborg

TRADE POINT A/S
Messe
“Together 2025”: A new exclusive collaboration replacing IMM Cologne in January

Danish design takes center stage this January as 10 leading Danish design companies join forces to host a new exclusive in-house fair from January 13–17, 2025. The event, titled “Together 2025” replaces the traditional IMM Cologne week with a coordinated showcase of Danish innovation, style, and craftsmanship.

Dato

13.01.2025

Tid

10:00

Sted

Denmark

Dimex
Messe
HEIMTEXTIL 2025: Tæpper og måtter boomer

Efter successen sidste år får produktgruppen tæpper endnu mere fokus med dobbelt så mange udstillere fra tæppebranchen på Heimtextil 2025 fra 14. - 17. januar.

Dato

14.01.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Heimtextil - International messe for bolig- og kontrakttekstiler

Den internationalt unikke platform for bolig- og kontrakttekstiler og tekstildesign. Oplev sæsonens trends, tekstil bæredygtighed, verdens største udvalg af boligtekstiler samt produkt- og informationstilbud til boligindretning, gæstfrihed og megatrend søvn. Globalt kombineret og passioneret præsenteret.

Dato

14.01.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Maison&Objet
Maison&Objet

Oplev det bedste inden for design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, en førende global begivenhed for professionelle i design- og livsstilsindustrien.

Dato

16.01.2025

Sted

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Formex
Messe
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Dato

17.01.2025

Tid

10:00

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023