Bolia styrker positionen på hjemmemarkedet
Med fart på ekspansionen på nye og eksisterende markeder, har Bolia nu 72 butikker i Europa og sælger deres designs i mere end 50 lande verden over. Nu er det blevet tid til at hylde det land, hvor det hele startede for mere end 20 år siden - nemlig på designkædens hjemmemarked Danmark.
Med ønsket om at styrke sin position i Danmark og bringe skandinavisk design tættere på deres kunder i nærmiljøet, vender Bolia nu hjem og retter ekspansionsplanerne mod det danske marked.
Tidligere i år åbnede Bolia en ny designbutik på Trianglen i København, opført i en bevaringsværdig hjørnebygning, samt en butik i en smuk, historisk bygning på Danmarksgade i Aalborg. Bolia har ligeledes renoveret og fordoblet størrelsen på sit internationale hovedkontor, som ligger på Centralværkstederne, i hjertet af Aarhus.
Med et eksklusivt, kulturelt og historisk omdrejningspunkt åbner brandet atter dørene for nye designbutikker på flere lokationer – og det er i særdeleshed det vibrerende København, som får brandets fulde opmærksomhed.
I november slog Bolia dørene op for et nyt designunivers, denne gang på Falkoner Allé på Frederiksberg. Designhuset afslører ligeledes, at de til efteråret 2022 kommer til at indtage de historiske lokaler i Kuglegården på Holmen i København, som nu er under renovering.
Her vil én af de fredede bygninger danne ramme om den hidtil største Bolia designbutik på mere end 1.300 kvadratmeter. Med stor respekt for Kuglegårdens historie, der startede i 1510 og oprindeligt blev brugt af den danske flåde, vil Bolia indtage det eksklusive historiestykke med en ambition om at kombinere områdets historiske kulturarv med skandinavisk og moderne designsprog.
Bolia skruer samtidigt op for ekspansionen i Europa og planlægger at åbne 1-2 nye butikker hver måned, året rundt.
- HCL