5 hurtige til Peter Husted Sylvest, salgsdirektør hos LAKRIDS by Johan Bülow

LAKRIDS by Johan Bülow har fået godt gang i forretningen både hjemme og i udlandet og kan nu sige lakrids på ti forskellige sprog. Designbase har talt med salgsdirektør Peter Husted Sylvest.

Hos hvilke typer af forretninger ser I gerne, at jeres lakridser bliver solgt?
Koblingen til at kunne præsentere varen, fortælle historien og tilbyde en smagsprøve er de primære ting, vi har lært gennem de sidste snart ti år, hvor vi har produceret gourmetlakrids i Danmark. Vi har ledt efter detailpartnere med passion for den gode historie, og som ønsker at sælge varer, de selv godt kan lide, samt forstår at overføre dette til forbrugerens oplevelse. Vi kan også godt lide, når vores partnere selv tænker konceptet videre og bl.a. laver unikke gavekurve med vores lakridser. Det kan lyde banalt, når vi siger, vi kun ønsker at arbejde med folk, der har smagt på alle varer i deres eget sortiment, og som har en holdning til samme. Ikke desto mindre er det denne holdning, som ligger til grund for de mest succesfulde af vores partnere og den samme læring, vi har taget med ind omkring driften af vores egne butikker.

Hjælper I forhandlerne med måder, de kan fremvise lakridserne på?
Vi har vores eget kørende salgsteam i Tyskland, Sverige, Norge og Finland. Dermed kan vi have 100 % fokus på LAKRIDS by Johan Bülow, når vi bliver budt indenfor hos vores partnere. Det er helt klassiske dialoger om præsentation i butikkerne, sampling af vores varer og uddannelse af personalet, så de kender til historien, produkterne og muligheder. Vi har mange dedikerede forbrugere rundt omkring i Skandinavien, og de følger meget med på sociale medier, så skal vi matche deres niveau, skal vi løbende lære fra os. Vi har flere årlige forhandlerdage på vores hovedkontor og produktion i Hvidovre, hvor vi kan fortælle om nyheder og lære fra os.

Oplever I udfordringer ved at distribuere inden for kategorien delikatesser?
Vi har bygget et setup, hvor vi er i direkte dialog med vores partnere, og varerne kommer direkte uden mellemled fra fabrikken til butikker i over 25 lande. Dermed kan vi servicere med friske varer og hyppige leveringer. Men det er klart en udfordring at skulle lave labels på thailandsk eller arabisk, men vi lærer hele tiden, og vi kan snart sige lakrids på ti forskellige sprog.

Hvordan har udlandet taget imod de danske lakridser?
Der er få andre steder i verden, hvor man som i Skandinavien bliver flasket op med salt lakrids fra før, man kan gå. Der har derfor være nærliggende at starte på de nære markeder og de steder, hvor vi ikke først skulle fortælle om lakrids, men hvor vi var 100 % sikre på, at man ville tage imod en smagsprøve. Ideen om at tilbyde en smagsprøve har været vores primære markedsføring. Længere væk og på markeder uden lakridstradition kan det være nemmere at tilbyde en variant overtrukket med chokolade som det første, men med salg på over 25 markeder og med privatkunder, der køber online fra over 50 lande, er vi godt på vej.

Har I nogen nye smagsvarianter i støbeskeen?
Vores sortiment har været under løbende udvikling og vores bibliotek af nye smage til fremtidige lanceringer vokser stadig, men vi skal selvfølgelig være gode til at lege kreativt, så vi fortsat kan overraske og være ”first movers” på området af gourmetlakrids.

Relateret indhold

26.04.2024Designbase.dk

Detailhandlen forventer ikke længere prisfald

26.04.2024Designbase.dk

Nu skal du indberette din emballage for 2024: Sådan gør du

25.04.2024Designbase.dk

Messe Frankfurt tilbyder gratis onlineevents for alle

23.04.2024Designbase.dk

Den digitale sikkerhed halter hos danske SMV’er

19.04.2024Designbase.dk

Virksomheder står alene med udfordrede lærlinge

19.04.2024Designbase.dk

Gratis klimarapportering er nu standard for store events i Bella Center

18.04.2024Designbase.dk

Ny ungdomsuddannelse kan skaffe flere unge til erhvervsuddannelserne

17.04.2024Designbase.dk

Engros- og detailhandlen lægger an til blød landing

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
3daysofdesign
Messe
3daysofdesign

En platform til at fremvise og fejre fantastisk design

Dato

12.06.2024

Sted

Frederiksgade 1, 3rd floor 1265 Copenhagen K

TRENDS UP WEST
Messe
TRENDS UP WEST

THE SHOW WILL GO ON!

Dato

29.06.2024

Sted

AREAL BÖHLER i Düsseldorf

Dimex
Messe
Det bliver alt andet end almindeligt: Nordstil sommerudgaven er klar.

"Fra regionen - til regionen” er temaet for den kommende Nordstil sommerudgave, der finder sted fra 27. til 29. juli 2024. I tæt forbindelse med Hamborg Messe og i bæredygtighedens ånd støtter Nordstil den nordlige region på en række forskellige måder. Forhandlere i Norden kan forvente en bred vifte af mærkevareproducenter, markante nystartede virksomheder, originale producenter og unge designere på deres sædvanlige ikke-standardiserede måde. Inspiration er garanteret!

Dato

27.07.2024

Tid

08:00

Sted

Hamburg

Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

27.07.2024

Tid

10:00

Sted

Hamborg

Formland
Messe
Vi ses til Formland Autumn

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse 17. - 19. august 2024

Dato

17.08.2024

Tid

09:00

Sted

MCH Messecenter Herning Vardevej 1 7400 Herning

Stockholmsmässan
Messe
Velkommen til Formex

Formex er en messe for dig, der arbejder inden for gave-, boligtekstil- og boligindretningsbranchen eller medierne. Er du køber, dekoratør, designer, stylist eller arkitekt, er du hjertelig velkommen!

Dato

27.08.2024

Tid

09:30

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023