5 hurtige til Frank Siim Sørensen, administrerende direktør for Inspiration

Frank Siim Sørensen er administrerende direktør for butikskæden Inspiration. Designbase har talt med ham om, hvor Inspiration står i markedet, og hvad kædens planer for fremtiden er.

Hvem er Inspirations målgruppe?
Inspirations målgruppe er primært kvinder, der går op i hjem og bolig. Det er dem, der har en interesse i det gode udstyr og som også interesserer sig for, hvilke trends der eksisterer omkring boligen.

Vi kan desuden ud fra målinger se, at interessen fra de 25-35 årige er vokset eksplosivt over de seneste to år. Vi er i gang med en større modernisering af vores butikker, og det betyder også nye varer på hylderne. Mange af disse varer i vores nye sortiment taler til en lidt yngre målgruppe end førhen, hvilket er meget spændende for os at arbejde ud fra.

Hvilket image vil I hos Inspiration gerne udtrykke?
Vi vil gerne udtrykke det image, at man bliver inspireret af at være i vores butikker. Tidligere handlede det inden for vores branche meget om gaveindkøb, og det var begrænset, hvor mange forbrugere der egentlig købte produkter til dem selv.

Vi går meget op i, at der i Inspiration altid skal være noget at komme efter – hvad enten det handler om lækre gaver, selvforkælelse eller det nyeste udstyr. Vi vil gerne have det image, at vi er en forretning, man ikke ”bare” går forbi. Man skal derimod have lysten til lige at smutte ind og se, hvad vi har at byde på i dag. Derfor er en stor del af vores sortiment udskifteligt.

Hvad er Inspirations mål?
Vores overordnede mål er at være danskernes foretrukne leverandør af livsstilsprodukter. Når vi siger foretrukne, er det ikke ensbetydende med, at vi skal være de største. Men vi vil gerne være dem, som kunderne foretrækker af de kæder, der er tilgængelige.

Læs også: 5 hurtige til Bettina Kross Larsen, Inspiration, Kolding Storcenter

Derudover har vi et mål om, at vi gerne vil stå med en mere ensartet profil over for forbrugerne. Vores butikker skal være tro mod vores koncept, og derfor er vi i gang med en runde, hvor vi moderniserer og nyetablerer.

Hvordan går det rent økonomisk for Inspiration?
For tre år siden overtog vi forretningen med et meget stort underskud. Siden da er det gået i den rigtige retning. Vi er ikke helt der endnu, hvor vi gerne vil være, men vi forbedrer det år for år. Det har vi gjort i 2015, og det kommer vi også til i 2016.

Vi har valgt at gå den hårde vej, hvilket betyder, at vi optimerer vores drift samtidig med, at vi investerer kraftigt i vores butikker og digitalt. Det betyder dog også, at det tager længere tid at nå de økonomiske mål. Men vi følger vores plan, som vi lagde for tre år siden.

I hvilken retning er Inspiration på vej hen?
Vores helt store fokus er at få færdiggjort moderniseringerne og det nye butikskoncept. Derudover er vi er på vej til at etablere flere multi-brand butikker med fokus på den gode kundeoplevelse – både digitalt og fysisk. Vi arbejder meget med vores digitale platforme lige nu, og vi har også ambitioner om at folde det ud til andre lande end Danmark. Derfor er vores intention at få ryddet godt op herhjemme og få prøvet nogle ting af for at få skabt det helt rigtige koncept.

Stockholm Furniture Fair

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

05.02.2025Designbase.dk

Temu tromler ind på listen over de mest anvendte netbutikker i Danmark

05.02.2025Designbase.dk

Danmark som epicenter for cirkulær produktion

04.02.2025Designbase.dk

SMVdanmark: Ny EU-strategi varsler opgør med bureaukrati

04.02.2025Designbase.dk

Nu skal vi have Svanemærkede events

03.02.2025Designbase.dk

Hårdere straffe til butikstyve fra i morgen

31.01.2025Designbase.dk

Rekordhøje konkurstal i Sverige – men danskerne kan juble

27.01.2025Designbase.dk

Skift de sorte affaldssække ud med klare

27.01.2025Designbase.dk

Er din virksomhed omfattet af de nye regler om producentansvar?

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dimex
Messe
Creativeworld Trends 2025: Gåture fuld af inspiration

Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke kun verdens førende messe for kreative og gør-det-selv-produkter, men også en platform for fantasifulde og overraskende nye trends. De tre nye trendverdener "LET'S TAKE A WALK... in the city", "LET'S TAKE A WALK... in the garden" og "LET'S TAKE A WALK... in the forest" giver ren inspiration og vil give udstillere og besøgende et overblik live fra 7. til 10. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Christmasworld Trends 25+: Spotlight på ansvar, fællesfølelse og optimisme

Kreativt design, naturlige materialer og farver tæt på naturen: De vejledende temaer ansvar, fællesfølelse og optimisme definerer Christmasworld Trends 25+. Forhandlere inviteres til at opdage disse fra 7. til 11. februar 2025 på Christmasworld.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Creativeworld News

Hold dig opdateret og gå ikke glip af nogen nyheder. Vores nyhedsbrev giver dig den seneste information og praktiske tips til dit besøg på messen.

Dato

07.02.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Dimex
Messe
Christmasworld – En for alle årstider

Som den førende internationale messe for årstidens dekorationer og festdekorationer åbner Christmasworld op for effektive designmuligheder for at overraske kunderne. For nye synergier, der giver merværdi.

Dato

07.02.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Copyright 2023