5 hurtige til Frank Siim Sørensen, administrerende direktør for Inspiration

Frank Siim Sørensen er administrerende direktør for butikskæden Inspiration. Designbase har talt med ham om, hvor Inspiration står i markedet, og hvad kædens planer for fremtiden er.

Hvem er Inspirations målgruppe?
Inspirations målgruppe er primært kvinder, der går op i hjem og bolig. Det er dem, der har en interesse i det gode udstyr og som også interesserer sig for, hvilke trends der eksisterer omkring boligen.

Vi kan desuden ud fra målinger se, at interessen fra de 25-35 årige er vokset eksplosivt over de seneste to år. Vi er i gang med en større modernisering af vores butikker, og det betyder også nye varer på hylderne. Mange af disse varer i vores nye sortiment taler til en lidt yngre målgruppe end førhen, hvilket er meget spændende for os at arbejde ud fra.

Hvilket image vil I hos Inspiration gerne udtrykke?
Vi vil gerne udtrykke det image, at man bliver inspireret af at være i vores butikker. Tidligere handlede det inden for vores branche meget om gaveindkøb, og det var begrænset, hvor mange forbrugere der egentlig købte produkter til dem selv.

Vi går meget op i, at der i Inspiration altid skal være noget at komme efter – hvad enten det handler om lækre gaver, selvforkælelse eller det nyeste udstyr. Vi vil gerne have det image, at vi er en forretning, man ikke ”bare” går forbi. Man skal derimod have lysten til lige at smutte ind og se, hvad vi har at byde på i dag. Derfor er en stor del af vores sortiment udskifteligt.

Hvad er Inspirations mål?
Vores overordnede mål er at være danskernes foretrukne leverandør af livsstilsprodukter. Når vi siger foretrukne, er det ikke ensbetydende med, at vi skal være de største. Men vi vil gerne være dem, som kunderne foretrækker af de kæder, der er tilgængelige.

Læs også: 5 hurtige til Bettina Kross Larsen, Inspiration, Kolding Storcenter

Derudover har vi et mål om, at vi gerne vil stå med en mere ensartet profil over for forbrugerne. Vores butikker skal være tro mod vores koncept, og derfor er vi i gang med en runde, hvor vi moderniserer og nyetablerer.

Hvordan går det rent økonomisk for Inspiration?
For tre år siden overtog vi forretningen med et meget stort underskud. Siden da er det gået i den rigtige retning. Vi er ikke helt der endnu, hvor vi gerne vil være, men vi forbedrer det år for år. Det har vi gjort i 2015, og det kommer vi også til i 2016.

Vi har valgt at gå den hårde vej, hvilket betyder, at vi optimerer vores drift samtidig med, at vi investerer kraftigt i vores butikker og digitalt. Det betyder dog også, at det tager længere tid at nå de økonomiske mål. Men vi følger vores plan, som vi lagde for tre år siden.

I hvilken retning er Inspiration på vej hen?
Vores helt store fokus er at få færdiggjort moderniseringerne og det nye butikskoncept. Derudover er vi er på vej til at etablere flere multi-brand butikker med fokus på den gode kundeoplevelse – både digitalt og fysisk. Vi arbejder meget med vores digitale platforme lige nu, og vi har også ambitioner om at folde det ud til andre lande end Danmark. Derfor er vores intention at få ryddet godt op herhjemme og få prøvet nogle ting af for at få skabt det helt rigtige koncept.

Relateret indhold

25.04.2024Designbase.dk

Messe Frankfurt tilbyder gratis onlineevents for alle

24.04.2024Designbase.dk

Salone del Mobile.Milano 2024 slår sidste års besøgstal

19.04.2024Designbase.dk

Virksomheder står alene med udfordrede lærlinge

19.04.2024Designbase.dk

Gratis klimarapportering er nu standard for store events i Bella Center

18.04.2024Designbase.dk

Ny ungdomsuddannelse kan skaffe flere unge til erhvervsuddannelserne

17.04.2024Designbase.dk

Engros- og detailhandlen lægger an til blød landing

17.04.2024Designbase.dk

Færre konkurser i Danmark, mens Sverige stadig er ramt

17.04.2024Designbase.dk

ESG skal være nemt for SMV’er

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
3daysofdesign
Messe
3daysofdesign

En platform til at fremvise og fejre fantastisk design

Dato

12.06.2024

Sted

Frederiksgade 1, 3rd floor 1265 Copenhagen K

TRENDS UP WEST
Messe
TRENDS UP WEST

THE SHOW WILL GO ON!

Dato

29.06.2024

Sted

AREAL BÖHLER i Düsseldorf

Dimex
Messe
Det bliver alt andet end almindeligt: Nordstil sommerudgaven er klar.

"Fra regionen - til regionen” er temaet for den kommende Nordstil sommerudgave, der finder sted fra 27. til 29. juli 2024. I tæt forbindelse med Hamborg Messe og i bæredygtighedens ånd støtter Nordstil den nordlige region på en række forskellige måder. Forhandlere i Norden kan forvente en bred vifte af mærkevareproducenter, markante nystartede virksomheder, originale producenter og unge designere på deres sædvanlige ikke-standardiserede måde. Inspiration er garanteret!

Dato

27.07.2024

Tid

08:00

Sted

Hamburg

Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

27.07.2024

Tid

10:00

Sted

Hamborg

Formland
Messe
Vi ses til Formland Autumn

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse 17. - 19. august 2024

Dato

17.08.2024

Tid

09:00

Sted

MCH Messecenter Herning Vardevej 1 7400 Herning

Stockholmsmässan
Messe
Velkommen til Formex

Formex er en messe for dig, der arbejder inden for gave-, boligtekstil- og boligindretningsbranchen eller medierne. Er du køber, dekoratør, designer, stylist eller arkitekt, er du hjertelig velkommen!

Dato

27.08.2024

Tid

09:30

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023