Vi skaber design til alle
Målet for Pure Culture er at skabe design til priser for alle. Og selv om produkterne følger tiden, er det endnu vigtigere, at vi selv synes, de er fede, lyder det fra Jette Carlsen, der fastslår, at Pure Culture er i vækst.
Vi kigger meget på, hvilke materialer og farver, der er oppe i tiden lige nu, men vi designer og producerer kun de ting, vi selv synes, er fede. Det er endnu vigtigere for os, end hvad trenden dikterer. Sådan lyder det fra Jette Carlsen, der er partner i Pure Culture, og så vel som at man selv skal kunne lide en vare, før der trykkes på knappen, så undgår man også bevidst den romantiske slidte, hvide stil.
Den passer ganske enkelt ikke til os, lyder det fra Jette Carlsen. I stedet arbejder Pure Culture med spændende farver og mange forskellige materialer.
Virksomheden blevet etableret i 2011, da branchen absolut var i krise, og det præger virksomhedsdriften.
Vi vidste, vi overtog virksomheden i en krisetid, og at der var en hård tid foran os. Derfor har vi ikke haft så store armbevægelser, hverken i forhold til personale ansættelser eller investeringer, som man måske ville have haft det i opgangstider, hvor tingene og økonomien bare buldrer der ud ad, fortæller Jette, og hun tilføjer, at man har været meget ydmyge, og ikke mindst fra begyndelsen været klar over, at det krævede hårdt arbejde at få Pure Culture op at stå.
Vi har et lille men stærkt personaleteam, og så tager vi en dag ad gangen, og koncentrerer os om at gøre vores bedste med passion hver dag.
Alle skal kunne være med
Filosofien i Pure Culture er, at designe og producere varer til en pris, hvor alle kan være med.
I begyndelsen var vi meget kendte for vores meget farverige bambusprodukter men i takt med tidens udvikling, har vi mikset den skandinaviske designstil ind i vores sortiment og udbygget det med en række forskellige andre og spændende materialer.
Inspirationen til Pure Cultures designs får man fra de ting, der sker omkring.
Det gælder moden, trenden og samfundet og den tid, vi lever i, forklarer Jette Carlsen, og siger videre, at der er stor forskel på, hvilke varer der sælges i nedgangstider og i de tider, hvor pengene sidder lidt løsere hos forbrugerne.
Men vi har mange dygtige designere tilknyttet, som kommer med super gode ideer og oplæg, vi kan bruge.
Herudover producerer Pure Culture private label-produkter for førende bolig/møbel butikker.
Vi er gode til at designe og source de varer, der er oppe i tiden, og som kan sælges til et bredt marked, og det er der flere, der gerne vil nyde godt af, fastslår Jette Carlsen.
Når det gælder Pure Culture, er kunderne primært brugskunst- og gavebutikker. Vi fokuserer på, at vi netop ikke skal op og konkurrere med high end leverandørerne, men i stedet ligge i mellemklassen, lyder det, og Jette Carlsen er klar over, at der er mange leverandører om buddet i netop mellemprisklassen.
Derfor er vi meget fokuserede på, at vi har et sortiment, som vi såvel som forhandlerne synes er fedt.
Masser af nye designs
Når det gælder fremtiden, er Pure Cultures mål i 2014-15 at udvide kundeunderlaget i Danmark.
Vi har kun været i gang i to år, og dermed er vi naturligt nok stadig i en opbygningsfase.
Det betyder dog ikke, at man ikke også satser på udlandet, og således søges agenter i Norge, Sverige og Tyskland, ligesom man er åben for opstart i andre lande.
Vi har hidtil ikke gjort meget ved eksporten, men nu har vi dog et stort ønske om at komme ud over Danmarks grænser. Men klart; vi skal finde de rigtige samarbejdspartnere først.
På designfronten byder Pure Culture på masser af nyheder inden for de to linjer; Pure Nordic og Still Pure. Det gælder lysestager, puder, rammer, lanterner med meget mere.
Vi lancerer rigtig mange nyheder til messen i januar, og de besøgende vil kunne opleve, at vi arbejder i mange flere materialer end tidligere, hvilket i øvrigt også kan ses i vores nye katalog. Herudover ønsker vi i fremtiden at indgå et endnu tættere samarbejde med vores designere og udvikle designprodukter til Pure Culture brandet, slutter Jette Carlsen.