Skønhed generer kærlighed
Hos GROHE er design mere end bare æstetik. Det er en kvalitetsegenskab og er lig med den perfekte kombination af form og funktion.
Resultatet er den glæde som du oplever, hver gang du bruger vores produkter. Og glæden som vi oplever hver gang vi modtager en pris for vores kompromisløse kvalitetsbevidsthed.
Overrækkelsen af en red dot ’Best of the best’ pris for GROHE Ondus® i 2007 blev det første hint til branchen om at design nu var et fundamentalt kendetegn hos GROHE ligesom det også er tilfældet med kvalitet, teknologi og bæredygtighed.
Det samlede antal red dot-priser består nu af hele 27 styk – heriblandt tre ’Best of the best’-priser for GROHE Ondus® Digitecture (2009), GROHE Rainshower® Icon håndbruser (2010) og den nye GROHE F-digital Controller (2011).
Denne forpligtelse til at producere de mest relevante og inspirerende designs i sanitetsbranchen, har også ført til at GROHE er rykket 104 pladser op på den årlige iF-virksomhedsliste. Det er det største spring inden for denne gruppe, mens priser fra USA, Storbritannien, Kina og Japan viser den internationale appel vores portfolio har.
Måske en af de mest signifikante ændringer som er sket inden for de seneste fem år, er måden hvorpå kreativiteten ikke bare er blevet brugt til at udvikle produkter, der skaber værdi, men også som en katalysator for at ændre en hel virksomhedskultur.
“I mange år har GROHE's topledelse demonstreret dens engagement for fantastisk design og givet Paul Flowers den støtte som han behøver for at finde på innovative, overraskende og æstetiske løsninger, og til at lancere fremragende produkter igen og igen”, Prof. Dr. Peter Zec, CEO for ”red dot design-prisen”.
I juni i 2011 blev det annonceret at Paul Flowers og GROHE Designteamet var blevet tildelt den største hyldest inden for produktdesign – Red Dot ’design team of the year’ 2011/2012.
Anerkendt som en hædersbevisning verden over, er GROHE den første virksomhed i sanitetsbranchen som bliver tildelt prisen siden dens introduktion i 1988.