SACKit har omsætningsrekorden i hus

Udsigten til en global forsyningskrise fik SACKit til at skrue massivt op for indkøb og produktion allerede sidste vinter. Designvirksomheden er dermed klar til sin hidtil største satsning på Black Week efter et hæsblæsende 2021, hvor sidste års omsætningsrekord allerede er slået.

Allerede inden årets vigtigste handelsuge, Black Week, skydes i gang, kan SACKit-ejerne Peter Terkelsen (t.v.) og Kristoffer Glerup (t.h.) glæde sig over, at virksomheden i 2021 sætter omsætningsrekord for ottende år i træk. Foto: SACKit..

En ny analyse fra Dansk Erhverv viser, at stort set alle danske forbrugere kender Black Friday, og at hver fjerde forventer at shoppe i løbet af Black Week. Det gælder ikke mindst online, hvor de danske e-butikker kan se frem til rekordmange transaktioner.

Hos SACKit har forberedelserne til årets største handelsuge stået på gennem det meste af i år. Designvirksomheden satser stort på Black Week, der sammen med julehandlen vil stå for mere end en fjerdedel af virksomhedens samlede salg af møbler, design og forbrugerelektronik.

”Sidste år slog Black Week alle rekorder, men i år bliver det endnu vildere. Vi oplever, at interessen for SACKit-brandet stiger markant, både herhjemme og i udlandet. Vores onlinesalg er nærmest eksploderet, og allerede i oktober overhalede vi sidste års samlede omsætning”, siger stifter og medejer af SACKit, Kristoffer Glerup.

100.000 lampe-chips og flerdoblet produktion
2021 bliver det ottende år i træk med rekordomsætning hos SACKit. Som forklaring peger Kristoffer Glerup på kombinationen af en dedikeret medarbejderstab og fremsynet planlægning. Belært af erfaringer fra 2020, hvor corona-nedlukningerne gav store udfordringer i produktion og logistik, valgte SACKit tidligt på året at skrue op for sine indkøb af kritiske komponenter.

”Vi løber ikke tør for varer. Det tør jeg godt garantere. Vi har flerdoblet produktionen af alle vores mest populære produkter”, siger Kristoffer Glerup og tilføjer, at det, foruden lamperne, især gælder sækkestole, barstole, bakkeborde, modulsofaer og hængekøjer.

Der er flere onlinekunder – og de køber mere
Onlineshopping er gået markant frem under COVID-19-pandemien. Danskernes øgede appetit for onlineshopping mærker de i dén grad også hos SACKit. Allerede i april måned blev sidste års samlede onlineomsætning overhalet, og SACKits onlinesalg ligger på nuværende tidspunkt 450 procent højere end sidste år. Det skyldes både flere kunder og større ordrer. Den gennemsnitlige transaktion er vokset med 20 procent i forhold til sidste år.

”I takt med, at flere har vænnet sig til at handle online, ser vi en klar tendens til, at kunderne køber de lidt dyrere varer direkte hos os i webshoppen i stedet for at handle i en fysisk butik”, siger Kristoffer Glerup.

- HCL

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Xilium

Sponseret

Producentansvar for emballage: Xilium gør processen simpel

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Creativeworld Trends 2025: Gåture fuld af inspiration

Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke kun verdens førende messe for kreative og gør-det-selv-produkter, men også en platform for fantasifulde og overraskende nye trends. De tre nye trendverdener "LET'S TAKE A WALK... in the city", "LET'S TAKE A WALK... in the garden" og "LET'S TAKE A WALK... in the forest" giver ren inspiration og vil give udstillere og besøgende et overblik live fra 7. til 10. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023