SACKit har omsætningsrekorden i hus
Udsigten til en global forsyningskrise fik SACKit til at skrue massivt op for indkøb og produktion allerede sidste vinter. Designvirksomheden er dermed klar til sin hidtil største satsning på Black Week efter et hæsblæsende 2021, hvor sidste års omsætningsrekord allerede er slået.
En ny analyse fra Dansk Erhverv viser, at stort set alle danske forbrugere kender Black Friday, og at hver fjerde forventer at shoppe i løbet af Black Week. Det gælder ikke mindst online, hvor de danske e-butikker kan se frem til rekordmange transaktioner.
Hos SACKit har forberedelserne til årets største handelsuge stået på gennem det meste af i år. Designvirksomheden satser stort på Black Week, der sammen med julehandlen vil stå for mere end en fjerdedel af virksomhedens samlede salg af møbler, design og forbrugerelektronik.
”Sidste år slog Black Week alle rekorder, men i år bliver det endnu vildere. Vi oplever, at interessen for SACKit-brandet stiger markant, både herhjemme og i udlandet. Vores onlinesalg er nærmest eksploderet, og allerede i oktober overhalede vi sidste års samlede omsætning”, siger stifter og medejer af SACKit, Kristoffer Glerup.
100.000 lampe-chips og flerdoblet produktion
2021 bliver det ottende år i træk med rekordomsætning hos SACKit. Som forklaring peger Kristoffer Glerup på kombinationen af en dedikeret medarbejderstab og fremsynet planlægning. Belært af erfaringer fra 2020, hvor corona-nedlukningerne gav store udfordringer i produktion og logistik, valgte SACKit tidligt på året at skrue op for sine indkøb af kritiske komponenter.
”Vi løber ikke tør for varer. Det tør jeg godt garantere. Vi har flerdoblet produktionen af alle vores mest populære produkter”, siger Kristoffer Glerup og tilføjer, at det, foruden lamperne, især gælder sækkestole, barstole, bakkeborde, modulsofaer og hængekøjer.
Der er flere onlinekunder – og de køber mere
Onlineshopping er gået markant frem under COVID-19-pandemien. Danskernes øgede appetit for onlineshopping mærker de i dén grad også hos SACKit. Allerede i april måned blev sidste års samlede onlineomsætning overhalet, og SACKits onlinesalg ligger på nuværende tidspunkt 450 procent højere end sidste år. Det skyldes både flere kunder og større ordrer. Den gennemsnitlige transaktion er vokset med 20 procent i forhold til sidste år.
”I takt med, at flere har vænnet sig til at handle online, ser vi en klar tendens til, at kunderne køber de lidt dyrere varer direkte hos os i webshoppen i stedet for at handle i en fysisk butik”, siger Kristoffer Glerup.
- HCL