SACKit har omsætningsrekorden i hus

Udsigten til en global forsyningskrise fik SACKit til at skrue massivt op for indkøb og produktion allerede sidste vinter. Designvirksomheden er dermed klar til sin hidtil største satsning på Black Week efter et hæsblæsende 2021, hvor sidste års omsætningsrekord allerede er slået.

Allerede inden årets vigtigste handelsuge, Black Week, skydes i gang, kan SACKit-ejerne Peter Terkelsen (t.v.) og Kristoffer Glerup (t.h.) glæde sig over, at virksomheden i 2021 sætter omsætningsrekord for ottende år i træk. Foto: SACKit..

En ny analyse fra Dansk Erhverv viser, at stort set alle danske forbrugere kender Black Friday, og at hver fjerde forventer at shoppe i løbet af Black Week. Det gælder ikke mindst online, hvor de danske e-butikker kan se frem til rekordmange transaktioner.

Hos SACKit har forberedelserne til årets største handelsuge stået på gennem det meste af i år. Designvirksomheden satser stort på Black Week, der sammen med julehandlen vil stå for mere end en fjerdedel af virksomhedens samlede salg af møbler, design og forbrugerelektronik.

”Sidste år slog Black Week alle rekorder, men i år bliver det endnu vildere. Vi oplever, at interessen for SACKit-brandet stiger markant, både herhjemme og i udlandet. Vores onlinesalg er nærmest eksploderet, og allerede i oktober overhalede vi sidste års samlede omsætning”, siger stifter og medejer af SACKit, Kristoffer Glerup.

100.000 lampe-chips og flerdoblet produktion
2021 bliver det ottende år i træk med rekordomsætning hos SACKit. Som forklaring peger Kristoffer Glerup på kombinationen af en dedikeret medarbejderstab og fremsynet planlægning. Belært af erfaringer fra 2020, hvor corona-nedlukningerne gav store udfordringer i produktion og logistik, valgte SACKit tidligt på året at skrue op for sine indkøb af kritiske komponenter.

”Vi løber ikke tør for varer. Det tør jeg godt garantere. Vi har flerdoblet produktionen af alle vores mest populære produkter”, siger Kristoffer Glerup og tilføjer, at det, foruden lamperne, især gælder sækkestole, barstole, bakkeborde, modulsofaer og hængekøjer.

Der er flere onlinekunder – og de køber mere
Onlineshopping er gået markant frem under COVID-19-pandemien. Danskernes øgede appetit for onlineshopping mærker de i dén grad også hos SACKit. Allerede i april måned blev sidste års samlede onlineomsætning overhalet, og SACKits onlinesalg ligger på nuværende tidspunkt 450 procent højere end sidste år. Det skyldes både flere kunder og større ordrer. Den gennemsnitlige transaktion er vokset med 20 procent i forhold til sidste år.

”I takt med, at flere har vænnet sig til at handle online, ser vi en klar tendens til, at kunderne køber de lidt dyrere varer direkte hos os i webshoppen i stedet for at handle i en fysisk butik”, siger Kristoffer Glerup.

- HCL

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

20.12.2024Designbase.dk

Julemærkehjemmene modtager over en million kroner fra Salling Group

19.12.2024Designbase.dk

Små erhvervsdrivende får nu lettere ved at oprette bankkonto

19.12.2024Designbase.dk

Ny guide giver SMV’er værktøjer til at navigere i EU’s krav til cybersikkerhed

16.12.2024Designbase.dk

Danskerne købte for rekordmange penge i julen 2023

12.12.2024Designbase.dk

Svanemærket tildeler Svanemærket 2023 til Høie

12.12.2024Designbase.dk

Få styr på medarbejdernes overskydende ferie

11.12.2024Designbase.dk

De potentielle cybersikkerhedstrusler i 2025

10.12.2024Designbase.dk

Dansk konkursstatistik november 2024: Historisk nedgang, men udfordringer består

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

11.01.2025

Tid

10:00

Sted

Hamborg

TRADE POINT A/S
Messe
“Together 2025”: A new exclusive collaboration replacing IMM Cologne in January

Danish design takes center stage this January as 10 leading Danish design companies join forces to host a new exclusive in-house fair from January 13–17, 2025. The event, titled “Together 2025” replaces the traditional IMM Cologne week with a coordinated showcase of Danish innovation, style, and craftsmanship.

Dato

13.01.2025

Tid

10:00

Sted

Denmark

Dimex
Messe
HEIMTEXTIL 2025: Tæpper og måtter boomer

Efter successen sidste år får produktgruppen tæpper endnu mere fokus med dobbelt så mange udstillere fra tæppebranchen på Heimtextil 2025 fra 14. - 17. januar.

Dato

14.01.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Heimtextil - International messe for bolig- og kontrakttekstiler

Den internationalt unikke platform for bolig- og kontrakttekstiler og tekstildesign. Oplev sæsonens trends, tekstil bæredygtighed, verdens største udvalg af boligtekstiler samt produkt- og informationstilbud til boligindretning, gæstfrihed og megatrend søvn. Globalt kombineret og passioneret præsenteret.

Dato

14.01.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Maison&Objet
Maison&Objet

Oplev det bedste inden for design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, en førende global begivenhed for professionelle i design- og livsstilsindustrien.

Dato

16.01.2025

Sted

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Formex
Messe
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Dato

17.01.2025

Tid

10:00

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023