Royal Copenhagens kreative direktør fratræder
Som led i en global omstrukturering fratræder Niels Bastrup sin mangeårige stilling som kreativ direktør hos Royal Copenhagen, der i stedet skal varetages centralt i Fiskars Group.
Med formål om at forenkle organisationen og fremme integrationen til ét selskab med fælles mål, strategi og værdier fratræder Niels Bastrup pr. 20. april 2020 sin stilling som kreativ direktør hos Royal Copenhagen. Det skriver virksomheden i en pressemeddelelse. Heri takker Fiskars Group Niels Bastrup for sin mangeårige indsats for Royal Copenhagen.
”Niels Bastrup tiltrådte stillingen som kreativ direktør i april 2005, og har gennem de seneste 15 år spillet en betydningsfuld rolle i Royal Copenhagens succesfulde udvikling og kunstneriske retning. Med sine kreative visioner samt respekt for og afsæt i virksomhedens historiske og kunstneriske ophav, har han skabt nye lanceringer og kunstneriske samarbejder. Niels Bastrup har dermed bidraget væsentligt til at forme Royal Copenhagen”, lyder det i pressemeddelelsen.
Den kreative ledelse vil fremover blive varetaget centralt i Fiskars Group i en ny organisationsstruktur, der omfatter gruppens portefølje af internationale livsstilsbrands. Brandets forretningsmæssige ledelse, såvel som design, marketing og dele af produktionen forbliver i Danmark som hidtil.