Rosendahl og Holmegaard laver julegavechatbot på Facebook Messenger

Gennem ny teknologi har to af de mest klassiske danske designbrands skabt en helt ny måde at finde inspiration til julegaverne. Som nogle af de første i landet har Rosendahl og Holmegaard, i samarbejde med MediaCom Beyond Advertising nemlig udviklet en bot der kan hjælpe dig med at finde julegaver til hele familien.

Generelt

Nu kan du finde julegaver til hele familien. Direkte i Messenger. De to klassiske danske designvirksomheder er på forkant med udviklingen og har udviklet en såkaldt bot, som gør at brugerne kan gå på Facebook Messenger og finde julegaver til hele familien.

Gennem simpel navigation anbefaler Messenger bot’en gaver som passer til den person du skal give gave til og den priskategori du har valgt.

Så hvis du stadig går og mangler at købe julegaver kan du jo prøve ad med en spritny platform. 

http://m.me/rosendahlcph
http://m.me/holmegaarddenmark

Der er blevet skrevet side op og side ned om Bots, kunstig intelligens og den slags i mange måneder, men teknologien er stadig umoden. Især på dansk, fordi de store firmaer som Google og Amazon først og fremmest træner deres AI til at forstå engelsk.

Det kan sagtens være sjovt at snakke med en chatbot

”For os var det et spørgsmål om at komme i gang med at arbejde med det her realtivt nye område. Vi valgte Facebook Messenger som en platform som brugerne i forvejen er på, og hvor det kunne lade sig gøre at bygge et conversational interface” siger Morten Løwenstein, Distribution Lead i MBA. 

Platformen og brugeradfærden er stadig meget ny i brugernes dagligdag, og derfor har man arbejdet med en interaktion, der virker mere menneskelig og naturlig – selvom det er en computer, man chatter med.

”Det kan godt være at vi egentlig er kommet lidt på forkant med kunderne, og at vores kernemålgruppe synes det er lidt spøjst at interagere med en chatbot, men vi synes ideen er sjov, og vi tror på den kan bidrage med noget godt”, siger Gry Winther Nørholm, Webmaster & Digital Marketing Project Manager for Rosendahl i Rosendahl Design Group. 

”Vi er glade for at Rosendahl var med på ideen, og det er et sjovt projekt at samarbejde om, fordi ingen af os rigtig har prøvet at bygge en Messenger Bot før. Man er nødt til at prøve sig frem og opfinde løsningerne selv”, siger Morten Løwenstein. 

Masser af muligheder i fremtiden

På nuværende tidspunkt fungerer både Rosendahl og Holmegaard Messenger-bots som inspiration til julegaveindkøbene, men på sigt skal det tema ændres. 

”Vi planlægger at bruge de her to bots så længe vi kan. Lige nu er vi live med to af de første kommercielle Messenger bots i Danmark og det er vi stolte af. Nu lærer vi, hvad der virker, og så har vi helt klart tænkt os at udvikle dem videre”, siger E-commerce & Social Media Manager Trine Kornerup Jensen fra Rosendahl Design Group og supplerer ”vi har jo både konfirmationsgaver, bryllupsgaver og så videre, så der er masser af muligheder, også uden for juletiden”

Også på det tekniske skal der udvikles. ”Der sker så mange ting på det her felt for øjeblikket og det går så stærkt. I GroupM er der netop indgået samarbejde med IBM og deres Watson projekt. Og Facebook investerer mere Messenger, fx kan man i USA allerede købe og betale varer direkte fra chatbots. Så hvem ved hvad det her kan blive til i løbet af 2017”, slutter Morten Løwenstein. 

Prøv dem her: 

http://m.me/rosendahlcph

?http://m.me/holmegaarddenmark

Stockholm Furniture Fair

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

31.01.2025Designbase.dk

Rekordhøje konkurstal i Sverige – men danskerne kan juble

27.01.2025Designbase.dk

Skift de sorte affaldssække ud med klare

27.01.2025Designbase.dk

Er din virksomhed omfattet af de nye regler om producentansvar?

21.01.2025Xilium

Sponseret

Producentansvar for emballage: Xilium gør processen simpel

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

09:00

Sted

Vardevej 1, 7400 Herning

Stockholm Furniture Fair
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Christmasworld Trends 25+: Spotlight på ansvar, fællesfølelse og optimisme

Kreativt design, naturlige materialer og farver tæt på naturen: De vejledende temaer ansvar, fællesfølelse og optimisme definerer Christmasworld Trends 25+. Forhandlere inviteres til at opdage disse fra 7. til 11. februar 2025 på Christmasworld.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023