Resultatet er styrtdykket hos Bloomingville
Årsresultatet for danske Bloomingville er faldet med over 18 millioner kroner på bare et år.
Danske Bloomingville blev tilbage i 2014 solgt ind i den amerikanske koncern Regent Holding med ambitionen om at vækste yderligere og fortsætte den dengang positive udvikling på top- og bundlinje. Men siden er det faktisk kun gået en vej, og det nyeste regnskab viser at resultatet på bare et år faldet med mere end 18 millioner kroner, fra små 21 mio. kr. til godt 2 mio. kr. efter skat.
I forbindelse med salget til amerikanske Regent Holding var det planen at få gang i konsolideringen af branchen og få adgang til at sælge Bloomingville-design i USA, samtidig med at Regent Holdings brand kunne hjælpes rundt i Europa via Bloomingvilles kontakter. Derudover var det planen at en ambitiøs vækst og fordobling af omsætningen skulle iværksættes via opkøb i både USA og Europa samt ved en fortsættelse af de foregående års organiske vækst.
Men sidste år landede resultatet altså på 2,8 millioner kroner før skat. Hvor det året før var på mere end 26 millioner kroner og i 2015 var det 38 millioner kroner.
I ledelsesberetningen i den netop offentliggjorte årsrapport kalder Bloomingville selv resultatet utilfredsstillende og forklarer yderligere resultatet med at der i 2017 er sket stor udskiftning i selskabets ledelsesteam. Dertil er der investeret i nye teams inden for salg, design og indkøb.
"Derudover er der investeret i genopbygning af selskabets markedsposition, således at selskabet kan møde kravene fra fremtidens marked," står der i beretningen.