Paula Gerbase udnævnt som Kreativ Direktør hos Georg Jensen

Georg Jensen annoncerer ny Kreativ Direktør med øjeblikkelig virkning.

Paula Gerbase er ny Creative Director hos Georg Jensen. Foto: Georg Jensen

Paula Gerbase er ny Creative Director hos Georg Jensen. Som Creative Director bliver Gerbase ansvarlig for at definere den kreative vision for brandet samt sætte den kreative retning for et strømlinet brandudtryk. Hun vil stå i spidsen for at forme Georg Jensens visuelle identitet og sikre en rød tråd i design på tværs af alle produktkategorier, relevante samarbejder og digitale såvel som fysiske oplevelser. 

Med 15 års erfaring fra globale luksusbrands kommer Gerbase med et skarpt blik for design og en dyb respekt for håndværket bag. Hun har kastet sig ud i at studere husets 120 år gamle arkiv, som gemmer på arven fra nogle af de mest indflydelsesrige designperioder gennem det seneste århundrede.

"Georg Jensen har bidraget væsentligt til det seneste århundredes største designepoker og spillet en afgørende rolle i introduktionen af mange af Skandinaviens og Nordens vigtigste designere, kunstnere og håndværkere," fortæller Gerbase. "Det er virkelig et enestående dansk hus, med kvalitet som kerne, og helt uden sammenligning. Jeg ser frem til at dykke ned i den uovertrufne designarv for at skabe dette næste kapitel."

Gerbase er født i Brasilien, opvokset i Schweiz og har studeret mode på Central Saint Martins i London. Efter studierne fik hun træning i skrædderfaget hos Savile Row, hvorefter hun lancerede sit eget brand, 1205, som fokuserede på unisex-designs og sikrede hende en nominering ved British Fashion AwardI mere end et årti rejste Gerbase mellem London og Paris som konsulent for en håndfuld luksusbrands - blandt andet var hun i seks år Artistic Director hos den Hermès-ejede britiske skoproducent, John Lobb. Her styrede hun brandets kreative og visuelle retning, indtil hun tog afsked for at fokusere på sit personlige projekt, Gerbase.

Foto: Georg Jensen

Gerbases første serie for Georg Jensen, der lanceres i november 2024, introducerer brandets første sølvaccessories - designet til at fungere som nøgleringe, taskevedhæng og beklædningsgenstande. Kollektionen er resultatet af et intenst studie af arkiverne i København, hvor Gerbase udvalgte fem motiver, der afspejler husets definerende designsprog fra nogle af det seneste århundredets største designepoker, som en hyldest til dets 120-års jubilæum.

Som en del af sin vision for brandets udvikling vil Gerbase bruge inspirationen fra arkivet til at udvide Georg Jensens vifte af materialer og håndværk, hvilket vil komme til syne i nye bolig- og smykkekollektioner i løbet af 2025.

 "Vi har en historie og en arv uden lige," siger Gerbase. "Foruden sølv inkluderer Georg Jensens værker også glas, lertøj, skulpturer, litografier og tekstiler for blot at nævne nogle få. Det er en ekstraordinær sammensætning af materialer, beherskelse af teknikker og vovede designs, som er forblevet skjult alt for længe."

Georg Jensen sølv-accessories

Silver Accessories kollektionen består af fem nye accessories, der er håndlavet i sterlingsølv og inspireret af karakteristiske motiver fra forskellige kunstneriske æraer. Hvert motiv er nøje udvalgt fra Georg Jensens arkiver i København og repræsenterer husets forbindelse til det 20. århundredets største designbevægelser. 

Den nye kollektion spænder fra den naturinspirerede Bud kæde, designet af Georg Jensen under art noveau-æraen i de tidlige 1900’ere, til mere abstrakte art deco-elementer som Oak og Orb kæderne af den danske sølvsmed Harald Nielsen. 

Foto: Georg Jensen

Derudover inkluderer serien Axis kæden af Sigvard Bernadotte, en ledende figur i Danmarks funktionalistiske bevægelse, samt den minimalistiske Facet kæde, der illustrerer mid-century-stilens fokus på simplicitet frem foroverdreven dekoration. 

Alle fem dele er skabt med en c-formet lås, der er nøje integreret i designet og gør det muligt at bruge dem som både nøgleringe, taskevedhæng og bælteaccessories. 

De nye accessories afspejler Georg Jensens uovertrufne arv – både i forhold til sølvhåndværket, der har været husets kerne siden grundlæggelsen i 1904, såvel som traditionen for at skabe designs, der udtrykker samtidens kunstneriske designbevægelser.

Stockholm Furniture Fair

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Foto: Georg Jensen

Kande fra arkiverne. Foto: Georg Jensen

Relateret indhold

22.01.2025Designbase.dk

Designers Saturday 2025

21.01.2025Designbase.dk

Basic & More åbner butik på Fisketorvet

21.01.2025Designbase.dk

Fra kapsejlads til direktør for Stelton

20.01.2025Designbase.dk

Ny møbelmesse får god modtagelse

18.01.2025Designbase.dk

BOLIA runder to vigtige miljø-milepæle

18.01.2025Designbase.dk

På en surrealistisk trendrejse

16.01.2025Designbase.dk

Heimtextil Trends 25/26: Fra tradition til innovation

15.01.2025Designbase.dk

AL FRESCO

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Creativeworld Trends 2025: Gåture fuld af inspiration

Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke kun verdens førende messe for kreative og gør-det-selv-produkter, men også en platform for fantasifulde og overraskende nye trends. De tre nye trendverdener "LET'S TAKE A WALK... in the city", "LET'S TAKE A WALK... in the garden" og "LET'S TAKE A WALK... in the forest" giver ren inspiration og vil give udstillere og besøgende et overblik live fra 7. til 10. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023