Oslo Design Fair bliver mere salgsorienteret
Udstillere efterspørger en mere salgsorienteret messe, og nu justerer ledelsen bag den store norske møbelmesse
Oslo Design Fair slår fast, at 8 ud af 10 af årets udstillere fik nye kunder og kontakter i forbindelse med deres deltagelse. Men årets feedback giver også ledelsen indtryk af, at udstillerne ønsker en højere grad af kommercialisering.
“Vi er optaget af, at vores udstillere skal komme i tæt kontakt med så mange kunder som muligt under Oslo Design Fair. For at lykkes med dette forfiner vi arrangementet til at blive en endnu tydeligere salgsarena og mødested for handel. Dette er også i overensstemmelse med, hvad vores udstillere og besøgende angiver som deres hovedmotivation for at være til stede ved arrangementet. Ifølge vores research ønsker branchen primært en arena for køb og salg mellem erhvervsdrivende i værdikæden for design og indretning. Vi vil sørge for dette i overensstemmelse med den feedback, vi har modtaget,” fortæller Silje Låveg, der er projektleder på Oslo Design Fair.
De udfordrende tider, som møbel- og interiørbranchen står overfor, har også været udslagsgivende for, at Oslo Design Fair nu justerer på rammerne omkring messen.
Det kommer blandt andet til at kunne mærkes på layoutet af messen, der fremover er koncentreret til Hal D på 10.000 kvadratmeter. Dette skal sikre, at udstillerne får opmærksomhed fra flere besøgende.
Derudover vil der ikke være den samme vidensdelende tilgang på messen i form af akademiske oplæg samt inspirationsområder.
Oslo Design Fair finder sted fra d. 26.-28. januar 2025.