OBH Nordica cementerer succesen

2015 er året, hvor OBH Nordica fejrer sit 30 års jubilæum. Samtidig er det året, hvor man afslutter rejsen frem mod OBH Nordica 2.0 og sætter punktum med flytningen til nye mere optimale lokaler. Nye produkter og nye tanker er der naturligvis også…

”Rejsen mod OBH Nordica 2.0 er nu ved at være tilendebragt. Vi tog det første skridt for tre år siden og har afsluttet den med at flytte virksomheden til nye, lækre og mere funktionelle og optimale lokaler i Vallensbæk”. Det fortæller Country Manager, Martin Riis, og det sker alt sammen i 30 året for OBH Nordicas etablering.

”Vi føler, vi har rigtig meget at fejre her i 2015. Vi har fået en ny visuel identitet, som er ved at være godt implementeret ude i butikkerne, og vi har fået strømlinet og optimeret forretningen, så vi er klar til de næste 30 år”, lyder det fra Martin Riis.

Jubilæet fejres bl.a. med en række tilbud, der lanceres på tv - også hen over efteråret, og selvfølgelig har man fra OBH’s side en lang række spændende nyheder, som branchen kan præsentere for forbrugerne.

”Tiden siden 2012, hvor vi indledte vores rejse mod OBH Nordica 2.0 har været nødvendig, men også barsk, for vi har måttet sige farvel til en række medarbejdere – bl.a. fordi vi ikke længere har eget lager. I dag fremstår virksomheden således mere enkel og mere professionel”, fastslår Martin Riis.

Han mener, hele branchen er blevet mere professionel over de senere år, og at OBH Nordica også har udviklet sig i den retning, ser han som en nødvendighed.

Et mere nutidigt, grafisk udtryk har været en del af rejsen, netop for også visuelt at slå fast, at OBH Nordica er en virksomhed i bevægelse.

”Faghandlen har gennem alle de 30 år, vi har eksisteret, været vores vigtigste samarbejdspartner, og sådan vil det også være i fremtiden”, lyder det, og Martin Riis fortæller, at OBH også fremadrettet vil være leverandør til alle danskere, og at man vil skabe og nyskabe produkter, hvor pris og kvalitet går hånd i hånd.

”Vi er kendt for at lancere sjove og anderledes produkter med en høj grad af funktionalitet som Smoothie Twisteren og Food Sealeren, og det vil vi også blive ved med”, supplerer Customer Marketing Manager Ken Bloch-Frederiksen.

Han fortæller, at næste produktmæssige skridt bliver lanceringen af C-smart grydeserien, som en naturlig forlængelse af Supreme Steel-serien.

”Vi lancerede grydeserien Supreme for et par år siden, og i 2014 blev de kåret som nr. 1, 2 og 3 bedst sælgende gryder i værdi i Danmark af analysebureauet GfK.

Herudover går det slag i slag med tv-kampagner med videre hele efteråret frem til jul. Og Både Martin Riis og Ken Bloch-Frederiksen understreger, at man er meget glad for den store opbakning, man får ude i butikkerne.

”De er jo med til at støtte os og tv-kampagnerne ved at benytte det markedsføringsmateriale, de får tilsendt, på kreativ vis”.

Vores DNA er markedsføring
OBH Nordica’s DNA er netop store markedsføringskampagner, og derfor har brandet også en kendskabsgrad i den høje ende af 90’erne.

I foråret lancerede man Arctic knivserien, som Ken Bloch-Frederiksen betegner som et typisk eksempel på OBH’s tankegang.

”Vi lancerede knivserien i et godt design, med en høj funktionsgrad og til fornuftige priser, og allerede nu er knivene blevet kåret som ”Bedst i test” af Testfakta. Laboratoriet testede både skarphed i nye knive, hvor hurtigt kniven bliver slidt, og hvor let det er gøre æggen skarp igen, når den er blevet sløv. Derudover måltes bladets styrke og fleksibilitet, ligesom et brugerpanel bedømte, hvordan kniven var at anvende.

Nyt på bedding
Blandt de mange nyheder, som OBH Nordica lancerer i det forestående efterår er strygejern i cool farver til de unge, føntørrere i lige så cool farver, en burger grill, et piskeris med termometer, en ny kaffemaskine og en elkedel med temperaturindikator, så man kan få sit tevand i præcis den rigtige temperatur.

”Herudover fortsætter vi samarbejdet med Annemette Voss, og lancerer nu en brødbog ”Brød vi samles om”, som butikkerne kan give til deres kunder”. Bogen er allerede trykt i 10.000 eksemplarer, og at der skal trykkes flere, hersker der ingen tvivl om.

”Vores 100 geniale juice- og smoothieopskrifter er indtil videre blevet trykt i 80.000 eksemplarer! Det handler om, at butikkerne kan give forbrugerne noget ekstra – noget merværdi. De får goodwill hos kunden, og det gør OBH også, så det er en win-win situation”, siger Martin Riis, der i det hele taget mener, at tiden er til, at man skal væk fra den evindelige diskussion om pris, og at man i stedet skal give kunden værdi for pengene.

Med nylanceringerne forfølger OBH Nordica også sit mål om at skabe et mere moderne image blandt forbrugerne.

”Planen fremadrettet er naturligvis at udvikle produktsortimentet inden for cookwear, kaffe, køkkenmaskiner, men også at stretche brandet, og måske lancere eksempelvis støvsugere eller andet. Gryderne var vort første produkt uden ledning, og det var klart en øjenåbner, så hvad der måtte komme i fremtiden, vil tiden vise”, slutter de sammenstemmende.

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Xilium

Sponseret

Producentansvar for emballage: Xilium gør processen simpel

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Creativeworld Trends 2025: Gåture fuld af inspiration

Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke kun verdens førende messe for kreative og gør-det-selv-produkter, men også en platform for fantasifulde og overraskende nye trends. De tre nye trendverdener "LET'S TAKE A WALK... in the city", "LET'S TAKE A WALK... in the garden" og "LET'S TAKE A WALK... in the forest" giver ren inspiration og vil give udstillere og besøgende et overblik live fra 7. til 10. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023