OBH Nordica cementerer succesen
2015 er året, hvor OBH Nordica fejrer sit 30 års jubilæum. Samtidig er det året, hvor man afslutter rejsen frem mod OBH Nordica 2.0 og sætter punktum med flytningen til nye mere optimale lokaler. Nye produkter og nye tanker er der naturligvis også
Rejsen mod OBH Nordica 2.0 er nu ved at være tilendebragt. Vi tog det første skridt for tre år siden og har afsluttet den med at flytte virksomheden til nye, lækre og mere funktionelle og optimale lokaler i Vallensbæk. Det fortæller Country Manager, Martin Riis, og det sker alt sammen i 30 året for OBH Nordicas etablering.
Vi føler, vi har rigtig meget at fejre her i 2015. Vi har fået en ny visuel identitet, som er ved at være godt implementeret ude i butikkerne, og vi har fået strømlinet og optimeret forretningen, så vi er klar til de næste 30 år, lyder det fra Martin Riis.
Jubilæet fejres bl.a. med en række tilbud, der lanceres på tv - også hen over efteråret, og selvfølgelig har man fra OBHs side en lang række spændende nyheder, som branchen kan præsentere for forbrugerne.
Tiden siden 2012, hvor vi indledte vores rejse mod OBH Nordica 2.0 har været nødvendig, men også barsk, for vi har måttet sige farvel til en række medarbejdere bl.a. fordi vi ikke længere har eget lager. I dag fremstår virksomheden således mere enkel og mere professionel, fastslår Martin Riis.
Han mener, hele branchen er blevet mere professionel over de senere år, og at OBH Nordica også har udviklet sig i den retning, ser han som en nødvendighed.
Et mere nutidigt, grafisk udtryk har været en del af rejsen, netop for også visuelt at slå fast, at OBH Nordica er en virksomhed i bevægelse.
Faghandlen har gennem alle de 30 år, vi har eksisteret, været vores vigtigste samarbejdspartner, og sådan vil det også være i fremtiden, lyder det, og Martin Riis fortæller, at OBH også fremadrettet vil være leverandør til alle danskere, og at man vil skabe og nyskabe produkter, hvor pris og kvalitet går hånd i hånd.
Vi er kendt for at lancere sjove og anderledes produkter med en høj grad af funktionalitet som Smoothie Twisteren og Food Sealeren, og det vil vi også blive ved med, supplerer Customer Marketing Manager Ken Bloch-Frederiksen.
Han fortæller, at næste produktmæssige skridt bliver lanceringen af C-smart grydeserien, som en naturlig forlængelse af Supreme Steel-serien.
Vi lancerede grydeserien Supreme for et par år siden, og i 2014 blev de kåret som nr. 1, 2 og 3 bedst sælgende gryder i værdi i Danmark af analysebureauet GfK.
Herudover går det slag i slag med tv-kampagner med videre hele efteråret frem til jul. Og Både Martin Riis og Ken Bloch-Frederiksen understreger, at man er meget glad for den store opbakning, man får ude i butikkerne.
De er jo med til at støtte os og tv-kampagnerne ved at benytte det markedsføringsmateriale, de får tilsendt, på kreativ vis.
Vores DNA er markedsføring
OBH Nordicas DNA er netop store markedsføringskampagner, og derfor har brandet også en kendskabsgrad i den høje ende af 90erne.
I foråret lancerede man Arctic knivserien, som Ken Bloch-Frederiksen betegner som et typisk eksempel på OBHs tankegang.
Vi lancerede knivserien i et godt design, med en høj funktionsgrad og til fornuftige priser, og allerede nu er knivene blevet kåret som Bedst i test af Testfakta. Laboratoriet testede både skarphed i nye knive, hvor hurtigt kniven bliver slidt, og hvor let det er gøre æggen skarp igen, når den er blevet sløv. Derudover måltes bladets styrke og fleksibilitet, ligesom et brugerpanel bedømte, hvordan kniven var at anvende.
Nyt på bedding
Blandt de mange nyheder, som OBH Nordica lancerer i det forestående efterår er strygejern i cool farver til de unge, føntørrere i lige så cool farver, en burger grill, et piskeris med termometer, en ny kaffemaskine og en elkedel med temperaturindikator, så man kan få sit tevand i præcis den rigtige temperatur.
Herudover fortsætter vi samarbejdet med Annemette Voss, og lancerer nu en brødbog Brød vi samles om, som butikkerne kan give til deres kunder. Bogen er allerede trykt i 10.000 eksemplarer, og at der skal trykkes flere, hersker der ingen tvivl om.
Vores 100 geniale juice- og smoothieopskrifter er indtil videre blevet trykt i 80.000 eksemplarer! Det handler om, at butikkerne kan give forbrugerne noget ekstra noget merværdi. De får goodwill hos kunden, og det gør OBH også, så det er en win-win situation, siger Martin Riis, der i det hele taget mener, at tiden er til, at man skal væk fra den evindelige diskussion om pris, og at man i stedet skal give kunden værdi for pengene.
Med nylanceringerne forfølger OBH Nordica også sit mål om at skabe et mere moderne image blandt forbrugerne.
Planen fremadrettet er naturligvis at udvikle produktsortimentet inden for cookwear, kaffe, køkkenmaskiner, men også at stretche brandet, og måske lancere eksempelvis støvsugere eller andet. Gryderne var vort første produkt uden ledning, og det var klart en øjenåbner, så hvad der måtte komme i fremtiden, vil tiden vise, slutter de sammenstemmende.