Ny northmodern med møbelfokus
Fra 2017 ændrer northmodern struktur. Messen bliver fremadrettet en årlig messe med fokus på møbler. Samtidig etableres northmodern studio med permanente showrooms, plads til unge talenter, butikker, kunst og gastronomi. Den netop afsluttede messe forløb også tilfredsstillende lyder det.
Fra 2017 bliver northmodern en årlig messe med et skarpt fokus på møbler. Det kommer til at ske 9.-11. maj 2017.
Vores vision for northmodern er klar. Sammen med vore partnere, Danish Design Centre og Design denmark, er det vores mål igen at gøre København og Danmark til et vitalt, globalt designmål, siger direktør i northmodern Kristian Andersen.
Over de seneste tre sæsoner, har northmodern været en kurateret messe. Nu bevæger vi os videre, og vi vil yderligere raffinere vores fokus i forhold til at kunne tilbyde det bedste inden for møbler, belysning, køkken, industrielt design og boligdesign. Vores mål er at løfte northmodern platformen i front af internationalt design, lyder det fra Kristian W. Andersen, direktør på northmodern, og han lægger den nye messe fast fra 9.-11. maj 2017.
Ud over northmodern messen har man også et nyt stort byggeri på vej i Bella Center, nemlig northmodern studio. Et unikt designcenter, der er dedikeret til internationale og skandinaviske møbelvirksomheder, der ønsker et permanent showroom og med en stueetage reserveret til de mest talentfulde og innovative unge hjerner i designindustrien. northmodern studio vil også rumme pop up gallerier, butikker og et unikt gastronomisk område, der alt sammen skal være med til at skabe et af de mest innovative og spændende udstillingsområder for kreativt talent i verden, lyder visionen fra Bella Center.
Sammen skal northmodern messen og northmodern studio bringe liv og vækst til BELLAKVARTER, det nye urbane udviklingsprojekt, der er under opbygning i Ørestaden. I takt med at BELLAKVARTER slår rødder og vokser, forventes aldrig-før-sete samarbejder mellem udstillere, beboere og kreative sjæle, der sammen gør northmodern til den eneste messe med sin egen by.
Kort sagt: vi tror på, at Københavns kreative virksomheder er blandt de bedste i verden. Det, de har brug for, er en velintegreret, innovativ platform, der vil løfte dem frem og gøre det muligt for dem at trives i et hyper-konkurrencepræget globalt marked. Vores mission på northmodern er at være denne platform, siger Kristian W. Andersen.
Adm. direktør i Danish Design Centre (DDC), Christian Bason, siger: Vi er glade for, at København og Danmark tager lederskab i forhold til at placere design på den globale agenda. Vi ser frem til et givende og langvarigt samarbejde med northmodern.
Adm. direktør i Design denmark, Morten Grøn, udtaler: "Som partnere er Design Denmark mere end villige til at spille en aktiv rolle i realiseringen af den vision, vi deler med northmodern.
Allan Agerholm, adm. direktør, BC Hospitality Group: "Dansk design er verdenskendt, og København er en af de mest spændende og attraktive hovedstæder i verden. Det er derfor god forretning for os at investere i en solid platform, der kan fremvise det bedste i dansk design i helt nytænkende faciliteter, hvor man kan kombinere de permanente showrooms og det fleksible udstillingsområde i Bella Center i midten af vores nye BELLAKVARTER.
Den netop afsluttede messe
I forhold til den netop afsluttede messe er messearrangørerne tilfredse.
northmodern stod skarpt og viste således vejen for den vision, der ligger bag messen nemlig at være Skandinaviens mest innovative møbel- og design fagmesse.
20 procent flere unikke besøgende i forhold til januar 2015, meldes der om, og således var besøgstallet denne gang oppe på 3.916, der kom fra 39 forskellige lande.
Vi er tilfredse med denne sæsons resultat, og vi er helt sikre på, at det er begyndelsen til en succes, hvor nøgleordet er relevans. Det handler om at finde de innovative brands og at udpege de opkommende talenter samtidig med at de internationale relationer passes, for i sidste ende er det dét, der udmønter sig i bevågenhed fra førende indkøbere og professionelle fra branchen fra hele verden. Vores mål er klart! siger direktør på northmodern, Kristian W. Andersen.
19 procent af de udstillende brands har allerede meldt sig under fanerne til messen i august.
På messen denne gang var der 320 brands fordelt på godt 250 virksomheder ifølge en optælling i kataloget.
northmodern var en god oplevelse for os. Vi introducerede et nyt brand på messen, og vi fik rigtig meget opmærksomhed fra pressen. Det er svært for en messe at skabe en speciel atmosfære eller kultur, men northmodern formåede at holde stemningen Copenhagen Cool. Vi glæder os til at se messen vokse, og vi er absolut med igen til august, siger Thomas Hansen, direktør, Frandsen Project.
northmodern var en super oplevelse for os meget bedre end vi havde forventet. Vi havde en rigtig god messe, og vi ser frem til næste gang. Vi er begyndte at tro på, at man kan have en seriøs design-messe i København, lyder det fra Andrea Larsson, stifter af Reflections by Hugau/Larsson.
Næste northmodern holdes torsdag 18. august til lørdag 20. august.